تبیان، دستیار زندگی
سفیر کشورمان در لوبلیانا، با تشریح مناسبات خوب دو کشور به ویژه در شرایط مناسب پس از توافق هسته ای و اجرای برجام، از تصمیم دولت اسلوونی مبنی بر بازگشایی سفارت آن کشور در جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفارت اسلونی در تهران بازگشایی می شود

سفیر کشورمان در لوبلیانا، با تشریح مناسبات خوب دو کشور به ویژه در شرایط مناسب پس از توافق هسته ای و اجرای برجام، از تصمیم دولت اسلوونی مبنی بر بازگشایی سفارت آن کشور در جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

بخش سیاست تبیان

سفارت، بازگشایی سفارت، دولت، جمهوری اسلامی، توافق هسته ای، برجام، برجام چیست، مذاکرات، آخرین اخبار

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا ، «مرتضی درزی رامندی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا، بعد از ظهر سه شنبه با «کارل ویکتور اریاوتس» معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه جمهوری اسلوونی، در این وزارتخانه دیدار کرد.
کارل ویکتور اریاوتس افزود: زمان آن فرا رسیده تا روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش توسعه دهیم و مهمترین گام در این راستا، بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران است.
وی تصریح کرد: همان گونه که قبلا و در دیدار با جناب آقای ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بودم، اسلوونی تصمیم گرفته است در سالجاری سفارت خود را در تهران بازگشایی کند. بر همین اساس و به دنبال اقدامات قانونی و اداری صورت گرفته، به زودی کاردار موقت اسلوونی به منظور انجام تمهیدات لازم جهت بازگشایی سفارت، عازم تهران خواهد شد.

در ملاقات سفیر کشورمان با وزیر امورخارجه جمهوری اسلوونی، ضمن مرور مناسبات فی مابین، راه های گسترش همکاری ها در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


اریاوتس با مثبت ارزیابی کردن روابط دو جانبه، بر ضرورت تقویت ارتباطات و مراودات میان مسئولان دو کشور تأکید کرد. وزیر امور خارجه اسلوونی ابراز امیدواری کرد، در نخستین فرصت ممکن و به منظور بازگشایی رسمی سفارت آن کشور، به جمهوری اسلامی ایران سفر کند. در ادامه سفیر کشورمان در لوبلیانا، با تشریح مناسبات خوب دو کشور به ویژه در شرایط مناسب پس از توافق هسته ای و اجرای برجام، از تصمیم دولت اسلوونی مبنی بر بازگشایی سفارت آن کشور در جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و آن را گامی مهم در جهت تحکیم مناسبات دو جانبه قلمداد کرد.
مرتضی درزی رامندی به اراده سیاسی مقامات جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت روابط با اسلوونی در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: اتخاذ راهبرد سیاست خارجی دو کشور مبتنی بر توسعه دیپلماسی اقتصادی، به عنوان پایه ای محکم برای تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری دو طرف بوده؛ همچنان که هدف اصلی ایران و اسلوونی در توسعه همکاری های اقتصادی، دستیابی به بازارهای ثالث و منطقه ای می باشد که خوشبختانه ظرفیت های لازم در هر دو کشور وجود دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اطمینان از گسترش همکاری ها در تمامی زمینه های مورد علاقه دو کشور، بازگشایی سفارت اسلوونی در ایران را در این راستا سازنده توصیف کرد.
در ملاقات سفیر کشورمان با وزیر امورخارجه جمهوری اسلوونی، ضمن مرور مناسبات فی مابین، راه های گسترش همکاری ها در تمامی زمینه های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیرامون تحولات منطقه ای تبادل نظر شد.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .