تبیان، دستیار زندگی
کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو 2016 در 14 رشته ورزشی شرکت می کند که رقابت آنها در ورزشگاه های جداگانه ای برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو + عکس

کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو 2016 در 14 رشته ورزشی شرکت می کند که رقابت آنها در ورزشگاه های جداگانه ای برگزار می شود.

بخش ورزشی تبیان
ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو

المپیک ریودوژانیرو از چند روز دیگر در برزیل آغاز خواهد شد که در آن ورزشکارانی از ایران نیز حضور دارند و در رشته های مختلف به مصاف حریفانشان می روند. در زیر به 14 ورزشگاهی که ورزشکاران ایرانی در آنها مسابقه می دهند اشاره می شود:

دوومیدانی و تیراندازی

استادیوم Engenhao میزبان مسابقات دوومیدانی است. این استادیوم در سال 2007 و در زمان برگزاری بازی های پان آمریکن ساخته شد و 41 هزار و 931 نفر ظرفیت دارد. در این استادیوم قسمتی برای برگزاری بازی های فوتبال نیز وجود دارد. برای بازی های المپیک تعدادی صندلی به صورت موقت، گنجایش این ورزشگاه را بالاتر برده است. همچنین پیست دوی آن برای این بازی ها نوسازی شده است.

ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو

استادیوم sambodromo نیز میزبان مسابقات ماراتن است. مسابقات تیر و کمان نیز در این محل برگزار می شود. این استادیوم نیز نوسازی شده است و 20 هزار نفر برای مسابقات ماراتن و 6200 نفر برای مسابقات تیرو کمان ظرفیت دارد. این استادیوم  در سال 1984 ساخته شده است.

کشتی و جودو

استادیوم Carioca Arena 2 میزبان رقابت های کشتی است. این استادیوم سرپوشیده در منطقه بارا و در غرب ریو قرار دارد. بعد از بازی های ریو این محل کمپ تمرینی برای ورزشکاران خواهد بود. کاریوکا 10 هزار نفر ظرفیت دارد و پنج دقیقه با دهکده فاصله دارد. این استادیوم برای بازی های ریو ساخته شده است.

تکواندو و شمشیربازی

استادیوم Carioca  Arena 3 میزبان مسابقات تکواندو و شمشیربازی است و در پارک بارا واقع شده است. این ورزشگاه تنها پنج دقیقه با دهکده فاصله دارد. این استادیوم 10 هزار نفر ظرفیت دارد و بعد از بازی ها به کمپ تمرینی تبدیل می شود. این استادیوم اختصاصا برای بازی های ریو ساخته شده است.

ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو

شنا

استادیوم Olympic aquatic میزبان مسابقات شنای المپیک است. این مرکز آبی در پارک بارا واقع شده و 10 دقیقه هم با دهکده المپیک فاصله دارد. این استادیوم 14 هزار و 997 نفر ظرفیت دارد. این مرکز در سال 2015 افتتاح شده است.

والیبال

استادیوم سرپوشیده maracanazinho از سال 1954 مرکز والیبال برزیل بوده است. این استادیوم محل برگزاری بازی های والیبال المپیک است و در سال 2007 و در زمان بازی های پان آمریکن بازسازی شده و 11 هزار و 800 نفر ظرفیت دارد.

تیراندازی

مرکز تیراندازی المپیک میزبان مسابقات تیراندازی خواهد بود. این استادیوم مرکز ملی تیراندازی برزیل است و در پارک دئودورو واقع شده است. مرکز تیراندازی در سال 2007 ساخته شده است و برای مسابقات مقدماتی حدود 1000 نفر و برای مسابقات فینال حدود 2000 نفر ظرفیت دارد.

ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو

قایقرانی

استادیم Lagoa میزبان مسابقات روئینگ وکانو است. این مرکز در قلب ریو و در نزدیکی جنگل ملی تیجوکا قرار دارد. لاگوآ 14 هزار نفر ظرفیت دارد.

بوکس، وزنه برداری و پینگ پنگ

مسابقات بوکس المپیک در Riocentro-Pavilion 6 برگزار می شود. این مرکز نزدیک به دهکده المپیک است و پنج دقیقه با پارک بارا فاصله دارد. قسمت هایی از این مرکز اختصاصا برای بازی های المپیک ریو ساخته شده است . پاویون 6 ، 9 هزار نفر ظرفیت دارد.

مسابقات وزنه برداری نیز در همین مرکز و در پاویون 2 برگزار می شود. این قسمت 6 هزار و 500 نفر ظرفیت دارد. محل برگزاری مسابقات پینگ پنگ نیز پاویون 3 همین مرکز است که دارای ظرفیتی 6 هزار و 500 نفری است.

ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو

دوچرخه سواری جاده

مسابقات دوچرخه سواری جاده از «فورت کوپا کابانا» آغاز می شود و در آنجا نیز پایان می یابد. کوپا کابانا معروف ترین منطقه حومه ای ریودوژانیرو است. این منطقه چهار کیلومتر ساحل دارد. فورت کوپا کابانا منطقه ای نظامی در قسمت جنوبی ساحلی به همین نام است. علاوه بر مسابقات دوچرخه سواری جاده، مسابقات سه گانه و شنای آب های آزاد نیز در این قسمت برگزار می شوند.

در مسابقات دوچرخه سواری جاده، مردان 256.4 کیلومتر و زنان 130.3 کیلومتر را طی خواهند کرد. پیست این مسابقات در مناطق حومه ریو از جمله فورت کوپا کابانا، «ایپانما»، «کانوآز» و «ویستا چاینیز» برگزار می شود.

ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو

به صورت دقیق تر، مسابقات دوچرخه سواری جاده از فورت کوپا کابانا آغاز می شود. دوچرخه سواران از ایپانما، بارا و ساحل رزروا عبور می کنند. سپس آنها به مسیر گروماری وارد می شوند که دو سر بالایی دارد. این مسیر به منطقه جنگلی منتهی می شود. بیش از 1.2 کیلومتر این مسیر هفت درصد شیب دارد و بیشترین شیب در این مسیر 13 درصد است. قسمت تپه ای گروتا فوندا در 2.1 کیلومتری حدودا 4.5 درصد شیب دارد و بیشترین شیب در این منطقه، 6 درصد است.

ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو

این مسیر همچنین قسمتی سنگی دارد که حدود دو کیلومتر است. قسمت ساحلی مسیر در منطقه رزروا و بارا قرار دارد. مسیر منطقه کانوآز و ویستا چاینیز 8.9 کیلومتر سربالایی و حدود 6 کیلومتر سر پایینی دارد. ویستا چاینیز در پارک ملی تیجو کا قرار دارد. سپس دوچرخه سواران 20 کیلومتر به سمت منطقه ایپانما و فورت کوپا کابانا رکاب خواهند زد.

ورزشگاه های برگزاری رقابت های المپیک ریو

مسابقات دوچرخه سواری تایم تریل نیز از میدان تیم مایا در نزدیکی ساحل پونتال آغاز می شود. پیست این مسابقات 29.8 کیلومتر طول دارد. این مسیر در مسابقه مردان دو بار و در مسابقه زنان یک بار پیموده می شود. مسیر گروماری نیز در این راه وجود دارد.


منبع : مشرق