تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکنیک عطر زدن، دروغ ابن تیمیه،‌ حق الزحمه آقایان،‌ ...

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
هفته گرد یکم مرداد

ویژگی هایی از نشانه های اهل ایمان 
اجتماعی بودن دین مبین اسلام از احکام و سفارشات آن پیداست. در اسلام دینداری در یک اتاق خلوت و تنها امکان پذیر نیست و مسلمان نسبت به اوضاع و احوال پیرامون خود مسئولیت دارد.

مهمترین تکنیک های عطر زدن در آیات و روایات  
در تعالیم اسلامی و روایات رسیده از اهل بیت علیهم السلام توصیه ها و تکنیک های مهمی در راستای استفاده از عطر بیان شده است که در این مقاله قصد داریم به برخی از آنها بپردازیم.

فاکتور جهت قبولی در کنکور زندگی
شاید شما نیز جزء آن دسته از آدم ها باشید که تاکنون در امتحانات زیادی شرکت کرده اند و به تناسب سعی و تلاشی که از خود نشان داده اند، در برخی از امتحانات پیروز و در برخی دیگر نیز شکست خورده اند.

قران

عزت و پیشرفت در سایه دستورات قرآن  
مقام معظم رهبری در طی بیاناتی در محفل انس با قرآن درباره ی برکاتی که از راه انس با این کتاب شریف برای ما حاصل می شود چنین فرمودند: برکات قرآن برکات بی انتهایی است. درقرآن و با قرآن عزّت هست، قدرت هست، پیشرفت هست.

بررسی دروغ ابن تیمیه پیرامون افطار شیعیان
در طول تاریخ همواره دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام سعی در القای مقاصد شیطانی خود را داشته و در صدد بر اندازی اسلام اصیل یعنی همان مکتب اهل بیت علیهم السلام بر آمده اند. آنان در این راه از ابزار های مختلفی استفاده کرده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

چگونه ولادت آخرین حجت را اثبات کنیم؟/مصاحبه
وجود حضرت مهدی(عج) از طریق ادله عقلی و ادله نقلی شامل آیات قرآن و روایات، قابل اثبات است. ادله نقلی به صورت متواتر به وجود حجت در هر زمان اشاره دارد و تعداد آن به اندازه ای می باشد که از مسلمات تاریخی گردیده است. اگر فردی کلام امام معصوم را حجت بداند، از روایات بسیاری که رسیده پی به وجود حضرت مهدی(عج) می برد.

حق الزحمه هایی برای آقایان دکتر و مدیر!!
بد عهدی کردید آقایان مدیر! پست مدیریت را از بدو تولد با خود داشته اید یا امانتی است که چند روزی باید از آن حفاظت و رعایت می کردید؟

آرامش

چگونه در سختی ها هم به آرامش برسم؟
خداوند مومنین را یاری کرد و آرامش را بر دل های آنان نازل کرد: (ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ سَكِینَتَهُ عَلى  رَسُولِهِ وَ عَلَى الْمُوْمِنِین) خداوند آرامش و اطمینان خویش را بر پیامبرش و بر مومنان نازل کرد.

سه موقعیت مرگبار در فضای مجازی
عده ای در شبکه های اجتماعی با توجه به اهداف مختلف شیطانی، تنها به انتشار تصاویر مستهجن می پردازند و به همین جهت طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند و با این اقدام روزانه، فکر و اندیشه هزاران جوان را درگیر مسائل جنسی می کنند.

حذف فرهنگی، توطئه ای خاموش
شخصیت بارز حضرت حمزه سیدالشهدا، مجاهدت و فداکاری و حضور حماسی او در صحنه های جنگ، حمایت و دفاع وی از مقام شامخ نبوت در سال های اول بعثت و پس از هجرت و شهادت مظلومانه و شجاعانه اش ایجاب می کند تا این شخصیت مهم اسلام، بیش از پیش معرفی گردد.

مسجد

سنجش دین، عمل اصحاب ائمه 
محک دینداری و سنجش آن به معنای ارائه کردن عقیده، و اندیشه دینی بر معصوم (علیه السّلام) و دریافتن راستی یا کاستی آن است. این عمل مبارک در گذشته های دور، به ویژه در عهد پیش از غیبت کبری معمول بود.

قلب مرده ام زنده کن!
حیات مادی دارم ولی روح بندگی ندارم، شعور دارم ولی قلبم مرده است

چه کسانی در جهنم ابدی هستند؟!
خلود از ماده ی خلد و به معنای جاودانگی است. براساس برخی از آیات الهی گروهی از مشرکان و کافران در آتش عذاب الهی خالد و جاودان تا ابد باقی خواهند ماند " خالدین فیها أبداً ". نکته مهم در این باره آن است که اولاً خلود در آتش تنها در مورد گروه هایی از مشرکان مطرح می شود



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.