تبیان، دستیار زندگی
در فاصله یک هفته مانده به شروع رقابت های لیگ برتر، پرونده نیمکت 16 تیم حاضر در این رقابت ها بسته شده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 مربی در ایستگاه انتظار

در فاصله یک هفته مانده به شروع رقابت های لیگ برتر، پرونده نیمکت 16  تیم حاضر در این رقابت ها بسته شده است .

بخش روزشی تبیان
مظلومی

8 تیم لیگ شانزدهم را با مربیان فصل قبل خود آغاز    می  کنند و 8 تیم دیگر نیز با مربیان جدیدشان پا به این رقابت   ها    می  گذارند   . با جابه جایی ها و انتخاب های صورت گرفته، تعدادی از سرمربیان نام آشنا نتوانستند و یا نخواستند که تیمی را برای فصل آینده برای خود انتخاب کنند   .
 با بیرون ماندن این مربیان نام آشنا نیمکت های لیگ شانزدهم لرزان تر از همیشه به نظر    می  رسند چرا که جامانده های قطار لیگ  شانزدهم هر   یک    می  توانند در ادامه مسیر برای تیم هایی که نتیجه نگرفته اند به آلترناتیوهای خوب و معقولی تبدیل شوند   . تاریخ 15 دوره لیگ برتر نشان    می  دهد که هیچ تضمینی برای ثبات مربیان در باشگاه   ها وجود ندارد و چند نتیجه ضعیف    می  تواند به امضای حکم اخراج یک مربی نامدار منجر شود   .
 هر چند  تعداد مربیان بیرون مانده در شروع فصل به اندازه تعداد انگشتان 2 دست هم نیست اما هر کدام از آن   ها با کارنامه  ای  نسبتا قابل قبول و البته تیم رسانه  ای  قوی، یک اولتیماتوم واقعی برای دیگر مربیان به حساب    می  آیند   . پرویز مظلومی که سال گذشته سرمربی استقلال بود، این فصل بدون تیم مانده، ولی از همین حالا مشخص است که یکی از آلترناتیوهای جدی برای هر یک از مربیان حاضر در لیگ (به استثنای سرمربی پرسپولیس) است   .
همچنین دراگان اسکوچیچ هم که فصل قبل در فولاد بود، لیگ شانزدهم باید بیرون از گود بنشیند و منتظر باشد تا مدیران لیگ برتری از اواسط لیگ با او تماس بگیرند   . به این لیست باید نام حمید استیلی، حمید درخشان، محمد مایلی کهن و مهدی تارتار را هم اضافه کنیم، ضمن این که محمد احمدزاده و یا علیرضا مرزبان هم    می  توانند در لیگ یک به گزینه های جذابی برای لیگ برتری   ها تبدیل شوند   .
مسلما این نام های جذاب می توانند پروسه اخراج مربی های لیگ برتری را تسریع بخشند؛ اتفاقی که هر سال در فوتبال کشور شاهدش هستیم و به طور میانگین در هر فصل 15 تا 20 جابه جایی در نیمکت تیم های لیگ برتر کشور رخ می دهد . نکته قابل توجه در لیست جامانده های لیگ برتر این جاست که هر فصل تعداد این جامانده ها از انگشتان 2 دست بیشتر نمی شود و همین تعداد محدود هم معمولا در ادامه با اخراج معدود تازه واردها به خانه همیشگی خود یعنی لیگ برتر برمی گردند که این مسئله نشان می دهد در فوتبال ایران با فقر مربی مواجه هستیم .


منبع : گل