تبیان، دستیار زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکواندوی باشگاه‌های آسیا

جام در خانه ماند


اولین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های تکواندوی آسیا با قهرمانی دانشگاه آزاد به پایان رسید تا کشورمان جام قهرمانی در خانه بماند.

در اولین دوره این پیکارها که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با حضور 16 تیم در سالن افراسیابی تهران برگزار شد ، در دیدار پایانی این مسابقات دانشگاه آزاد که با شکست دادن کره‌جنوبی به فینال رسیده بود به مصاف پاسی رفت که با اقتدار و نتیجه 4 بر یک چین را در ماقبل فینال شکست داده بود.

دیدار فینال همان‌طور که از قبل انتظار می‌رفت با توجه به حضور قهرمانان متعدد جهان و آسیا در ترکیب 2 تیم دارای حساسیت ویژه‌ای بود، اما در پایان این دانشگاه آزاد بود که توانست با برتری بر پاس اولین جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به‌خود اختصاص داده و پاس نیز به مقام دومی دست یافت. در اولین بازی فینال سالار محمودی از پاس به مصاف علیرضا شکوری از دانشگاه آزاد رفت که در پایان مبارزه‌ای نزدیک و حساس شکوری موفق به پیروزی 9 بر 7 شد تا اولین برد را برای تیمش به ارمغان آورد.

در مبارزه دوم هم مرتضی رستمی با برتری مقابل حسین تاجیک آن هم با نتیجه 7 بر 6 دومین برتری را برای دانشگاه آزاد به‌دست آورد.

امید غلامزاده از پاس و علیرضا نصرآزادانی از دانشگاه سومین بازی را برگزار کردند که پس از تساوی در مجموع 3 راند کار به راند طلایی کشید که در این جا نصرآزادانی امتیاز طلایی را مال خود کرد تا دانشگاه آزاد با پیروزی در 3 دیدار اول به قهرمانی رسیده و 2 بازی آخر را هم برگزار نکند.

بدین ترتیب دانشگاه آزاد با برتری 3 بر 2 جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به‌دست آورد و پاس نیز با شایستگی به نایب قهرمانی رسید.

کره‌جنوبی هم در بازی رده‌بندی با پیروزی قاطع بر چین سوم شد و چین بر جایگاه چهارم قرار گرفت.

از نکات جالب روز پایانی اعتراض کره‌ای ها در بازی مقابل دانشگاه آزاد به داوری و ترک شیاپچانگ بود.

بدین ترتیب اولین جام باشگاه‌های آسیا نصیب ایران‌های شد تا بار دیگر قدرت تکواندوی ایران در قاره‌ کهن نمایان شود.

تصاویری از تنها مدال آور تکواندو ایران