تبیان، دستیار زندگی
برای اغلب مردم سکته ی قلبی اولین علامت بیماری قلبی است. بنابراین همه ی افراد بایستی علائم مشخص کننده ی بیماری قلبی و هم ‌چنین چگونگی کمک کردن پزشکی اورژانس را بدانند. یک درمان موثر بایستی در ساعات اولیه ی شروع علائم آغاز شو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برخورد با اولین سکته قلبی


برای اغلب مردم سکته ی قلبی اولین علامت بیماری قلبی است. بنابراین همه ی افراد بایستی علائم مشخص کننده ی بیماری قلبی و هم ‌چنین چگونگی کمک کردن پزشکی اورژانس را بدانند.

یک درمان موثر بایستی در ساعات اولیه ی شروع علائم آغاز شود. به یاد داشته باشید آگاهی از شکایات و کمک سریع نجات بخش زندگی شماست.


شناخت علائم اخطار کننده

اغلب حملات قلبی با شروع ناگهانی دردهای فشارنده که اغلب هم در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی نشان داده می ‌شود، آغاز می ‌شود. اغلب این حملات قلبی در آغاز آهسته‌اند و به صورت درد کم یا احساس ناراحتی در ناحیه ی سینه بیان می شوند.

شایع تر‌ین علامت اخطار برای مردان و زنان همین درد سینه است.


ناراحتی سینه :

اغلب حملات قلبی ناحیه ی مرکزی قفسه ی صدری را به صورت درد ناراحت کننده‌ای که حداقل چند دقیقه طول می ‌کشد درگیر می‌ کند. بیمار احساس فشار ناراحت ‌کننده یا درد را دارد. این ناراحتی می ‌تواند خفیف تا شدید باشد.

ناراحتی در قسمت‌های دیگر بدن از قبیل یک یا دو بازو، پشت، گردن، فک و معده نیز رخ می ‌دهد. نفس‌های کوتاه که اغلب همراه با ناراحتی قفسه ی صدری است اتفاق می ‌افتد، اما می ‌تواند قبل از شروع علائم قفسه ی صدری آغاز شده باشد.

دیگر علائم شامل: تهوع، سبکی ‌سر، عرق و سردرد می ‌باشد.


هر چه زودتر کمک بخواهید :

اگر فکر می‌ کنید شما یا شخص دیگری احتمالاً یک حمله ی قلبی خواهید داشت، برای جلوگیری از مرگ یا ناتوانی به طور سریع و فوری اقدام کنید و بیش از چند دقیقه (حداکثر 5 دقیقه) معطل نشوید و بعد به اورژانس 115 تلفن کنید.

شما بایستی به طور سریع عمل کنید، زیرا داروهای از بین برنده ی لخته ی خون و دیگر تکنیک ‌های درمانی برای باز نگه داشتن سرخرگ‌‌ها می ‌توانند حمله ی قلبی را متوقف سازند.

این درمان‌ها بهترین نتایج را در اولین ساعات بعد از شروع حمله ی قلبی دارند. معمولا خانم‌ها تمایل به تأخیر در دریافت کمک نسبت به آقایان در حملات قلبی دارند. تأخیر خانم‌ها به این دلیل است که آن ها نمی‌ خواهند دیگران نگرانشان باشند.

مواقعی که شما به بیمارستان می ‌روید، از صحبت کردن درباره ی آن چه احتیاج دارید یا آوردن فردی که بتواند با شما صحبت کند، نترسید. از انجام آزمایشاتی که می‌ تواند مشخص کننده ی داشتن یک حمله ی قلبی در شما باشد سوال کنید. آزمایشات معمول شامل نوار قلب، آنزیم‌های قلبی و اسکن‌های هسته‌ای آنژیوگرام کرونروی یا آرتریوگرام می ‌باشد.

در بیمارستان اجازه ندهید که هر کسی به شما بگوید علائم شما مربوط به سوء‌هاضمه یا فعالیت بیش از اندازه است.

شما حتماً باید اجازه دهید که یک معاینه ی کامل برای تشخیص حمله ی قلبی در شما انجام شود و اگر دچار حمله ی قلبی شده باشید، اجازه دهید هرچه سریع تر درمان برای متوقف کردن حمله آغاز شود.


* مطالب مرتبط در این سایت:

روش های درمان بیماران قلبی

آزمایش های تشخیص بیماری قلبی

اثر الکل و استرس در بیماری قلبی

دیابت باعث سکته ی قلبی می شود

تهدید سلامت قلب در زنان

نقش اضافه وزن در بیماری های قلبی

ارتباط قلب و رگ های خونی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.