تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فتوای آیة الله مکارم، بانوی مجتهده، تخریب بقیع...

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
عکس دین

اثرات تشکیل جلسات تلاوت قرآن در جامعه    
یکی از کارهایی که خیلی خوب است در کشور انجام بگیرد این است که ما جلسات تلاوت قران داشته باشیم. منظور از جلسه ی تلاوت قرآن این است که جلسه ای تشکیل بشود، افراد حاضر بشوند، قاری قرآن بنشیند آنجا یک ساعت کمتر یا بیشتر قرآن بخواند، مستمعین هم فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند، بیایند بنشینند و قرآن را بشنوند این خیلی موثر است. این از خواندن خود انسان هم در مواردی تاثیرش بیشتر است».(بیانات رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم 18/03/95)
احادیث واژگونه!!!    
حدیث منزلت از احادیثى است كه در شأن و مقام امیر مؤمنان على علیه السلام وارد شده است و همه مسلمانان در ورود آن درباره حضرت على علیه السلام اتفاق نظر دارند.

قرآن کریم

تکنیک هایی برای داشتن یک ازدواج موفق    
در باب توصیه های طلایی برای داشتن همسری شایسته، آیات و روایات نکاتی را بیان می کنند که خلاصه وار به آن ها می پردازیم.
آنان که کور و کر و گنگ اند!    
بهره ای که هر کس از قرآن کریم می تواند بگیرد نیز متفاوت است. هر کس که دارای فهم بیشتر و نگاه عمیق تری به آیات شریفه است، مسلما بهره ی بیشتری نیز خواهد برد.
بانوی مجتهده ای که انقلابی و ولایت پذیر بود  
زینت السادات علویه همایونی  فقیه و مجتهد معاصر شیعه است. وی اولین دانشجوی زن رشته الهیات در دانشگاه است که در سال ۱۳۴۳ در امتحان ورودی پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۴ با امتیاز بانو امین اولین حوزه علمیه زنان در ایران را در اصفهان بنام مکتب فاطمه سلام الله علیها تاسیس کرد.

نسخه ای برای عزیز شدن   
"قرآن در دنیای امروز می تواند فعّال  ما یشاء باشد؛ می تواند کار بکند، می تواند پیش برود ... برکات قرآن برکات بی  انتهایی است ... در قرآن و با قرآن عزّت هست، قدرت هست، پیشرفت هست..."
این است جنگ نرم!!  
سردمداران امریکا می گویند: مگر ما بیکاریم که به کشوری لشکرکشی کنیم و مردم آن منطقه را به استثمار بکشیم؟ ما می توانیم اندک اندک وضعیت را به گونه ای تغییر دهیم که تمامی امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن جا، همان شود که ما می خواهیم و مردم آن کشورها با گذشت زمان، به بردگانی از بردگان ما تبدیل شوند؛ به صورتی که زنجیر بردگی، نامرئی باشد و آن ها احساس نکنند که برده ما هستند.

عزت و عزیز بودن

یک فتوا و چند نکته! 
از نظر آیت الله مکارم، هم حفظ حجاب ضروری است و هم درس خواندن خانمها در آن شرایط و چون عمل به هر دو از توان مکلف خارج است پس بین دو حکم تزاحم وجود دارد. تزاحم در جایی است که مکلّف در مقام امتثال (انجام تکلیف) نمی تواند بین دو حکم شرعی جمع نماید.
عزت و پیشرفت در سایه دستورات قرآن   
مقام معظم رهبری در طی بیاناتی در محفل انس با قرآن درباره ی برکاتی که از راه انس با این کتاب شریف برای ما حاصل می شود چنین فرمودند: برکات قرآن برکات بی انتهایی است. درقرآن و با قرآن عزّت هست، قدرت هست، پیشرفت هست...
تخریب بقیع، مزد رسالت یا مبارزه با شرک؟    
تخریب قبور ائمه بقیع، حرم امامین عسکریین و حتّی مرقد صحابه نبیّ گرامی اسلام مانند جناب حُجر بن عَدی مسئله ای است که در دوران مختلف و به بهانه های متفاوت مورد سوال و انتقاد از سوی موافقان و مخالفان واقع می گردد. پیروان تقی الدین ابوالعبّاس احمد بن عبدالحلیم بن تیمیّه الحرّانی (م 728 ق) کسانی هستند که معتقدند این اقدام بایستی صورت گیردبدین منظور فتوای او و مستندات آن را مورد بررسی قرار می دهیم.
عوامل سرنوشت ساز انسان  
آیا بهره بردن و استفاده از اسباب و وسایل طبیعی ومادی در مشکلات و سختی های زندگی برای رفع با توسل به چهارده معصوم (علیهم السلام) و دعا منافات دارد؟



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.