تبیان، دستیار زندگی
مساجد بهترین مکان برای تبیین معارف دین /فعالیت در مساجد خدمت ابراهیمی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مساجد بهترین مکان برای تبیین معارف دین /فعالیت در مساجد خدمت ابراهیمی است

مساجد

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله علوی گرگانی، مرجع تقلید شیعیان امروز (22 تیر) در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال 95 که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین روحانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم و کارشناسان و برخی اعضای کانون های مساجد استان قم در دفتر این مرجع تقلید شیعیان برگزار شد، عنوان کرد: خداوند در سوره مبارکه نساء تصریح می کند که کسانی که کار را فقط برای خدا انجام می دهند و از درون و قلب خود برای خدا کار می کنند و هدف آنها این باشد که به دیگران احسان کنند، از نظر دینداری بهترین هستند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که هدف و رسالت انبیاء و اولیای الهی تعلیم و تربیت بوده است، گفت: بهترین مکان برای تبیین معارف دین، بیت الله و خانه خداست و کاری که برای خدا انجام می شود، بهتر است که در خانه خدا و مساجد برگزار شود.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: مساجد خدا را کسانی اداره می کنند که ایمان به خدا و ایمان به روز رستاخیز داشته باشند و در انجام کارهای خود اخلاص داشته باشند.

وی یادآور شد: خداوند دنیا را متاع قلیل می داند، در حالی که درباره پیامبر می فرماید که دارای خلق عظیم است؛ خدا پاداش مهمی برای افرادی که فقط برای خدا کار می کنند، در نظر گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان، خدمات فعالان مساجد را خدمات ابراهیمی خواند و گفت: راه شما و خدمات شما، خدمات ابراهیمی است؛ زیرا به جز پیامبرگرامی اسلام (صلی الله و علیه وآله)، تنها پیامبری که مراحل اربعه طی کرد و امتحان های چهارگانه را پس داد، حضرت ابراهیم (علیه السلام) بوده است.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: همه پیامبران با نام مبارک پیامبر اسلام (صلی الله و علیه وآله) ذکر می شوند، اما حضرت ابراهیم (علیه السلام) پیامبری است که به تنهایی نیز می توان نام ایشان را ذکر کرد.

وی با بیان این که سیادت سادات از حضرت اسماعیل (علیه السلام) است، عنوان کرد: تولیت خانه خدا در دستان حضرت اسماعیل (علیه السلام) بوده است و کسانی که این حرکت را در مساجد پیاده کنند و در مساجد فعالیت کنند، عمل ابراهیمی انجام داده اند و مسلک ابراهیمی را طی می کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: امروز ابزار و وسایلی مهیا شده است که به واسطه آن، برنامه های متنوعی در تابستان در مساجد برگزار می شود و در قالب هنر، دین اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گرفته است که بسیار قابل تقدیر است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .