تبیان، دستیار زندگی
آمریکا می گوید در پی کمپین های آنلاین علیه فعالیت های گروه تروریستی داعش در توییتر، حجم داده ها و محتوای تولیدی این گروه در توییتر در دو سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افت ترافیک توییتر داعش

آمریکا می گوید در پی کمپین های آنلاین علیه فعالیت های گروه تروریستی داعش در توییتر، حجم داده ها و محتوای تولیدی این گروه در توییتر در دو سال گذشته ٤٥ درصد کاهش یافته است.

بخش ارتباطات تبیان

داعش

کاخ سفید می گوید حجم داده های گروه تروریستی داعش در توییتر در طول دو سال گذشته ٤٥ درصد کاهش یافته است.

استفاده توییتری داعش معمولا به یارگیری یا انتشار بیانیه ها، تصاویر و ویدیوهای شکنجه و آزار گروگان ها مربوط می شده است.

یکی از روش های مقابله با فعالیت های آنلاین داعش انتشار گسترده پیام ها و تصاویری با هشتگ داعش ولی بر ضد این گروه تروریستی بوده است.

برای مثال در تصویری از یک عروسک خرس که در توییتر پخش شده به عربی نوشته شده است که داعش "کودکی را سلاخی می کند، معصومیت را می کشد و به تن پاکی شلاق می زند."

اگرچه داعش از یوتیوب و فیس بوک نیز به طور گسترده ای استفاده کرده اما میزان استفاده این گروه از توییتر به مراتب بیش تر بوده و به همین علت توییتر در راس برنامه مبارزه آنلاین با داعش قرار داشته است.

به گزارش آسوشیتد پرس، مایکل لامپکین، مدیر "مرکز همکاری جهانی" که در مبارزه با تولید محتوای افراط گرایانه در شبکه های اجتماعی با دولت آمریکا همراه است، امکان "فعالیت بی دردسر" داعش در دنیای آنلاین را رد و تاکید می کند که حضور داعش در شبکه های اجتماعی رو به کاهش است.

او بلند شدن صدای مخالفان داعش در شبکه های اجتماعی را به عنوان یکی از عوامل ضعف داعش برای یارگیری ارزیابی می کند و همین موضوع را هدف اصلی گروه کاری خود می داند.

ده هزار حساب توییتر داعش مسدود شد

مقابله غرب با داعش معیار بارز یکی به میخ و یکی به نعل بوده و در عین حمایت در جاهایی با آنها مقابله می کنند.

بیش از این در سال گذشته  بیش از ده هزار حساب کاربری مربوط به گروه تروریستی داعش در شبکه اجتماعی توییتر در مدت 24 ساعت بسته شد.

اگرچه داعش از یوتیوب و فیس بوک نیز به طور گسترده ای استفاده کرده اما میزان استفاده این گروه از توییتر به مراتب بیش تر بوده و به همین علت توییتر در راس برنامه مبارزه آنلاین با داعش قرار داشته است.

این گروه تروریستی از شبکه توییتر برای استخدام جنگجویان خارجی، انتشار تبلیغات و تهدید دولت های غربی استفاده می کرد. علت اصلی این اقدام، افزایش حجم گزارش هایی است که سایر اعضای توییتر در ارتباط با این گروه تروریستی در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند.

یکی از نمایندگان توییتر روز پنجشنبه بسته شدن این حساب ها را تائید و اعلام کرد این حساب ها «به علت به اشتراک گذاری تهدیدهای خشن» بسته شد.

در پی پیامی که پیروان این گروه تروریستی را تشویق به قتل یکی از بنیانگذاران توییتر، جک درسی، میکرد، توییتر در ماه مارس (اسفند سال گذشته) بیانیه ای مبنی بر همکاری با مقامات اجرایی برای برخورد با حسابهای تروریست های داعش صادر کرد.


منبع: سیتنا، باشگاه خبرنگاران