تبیان، دستیار زندگی
مواردی که به آن در این هفته پرداخته شد عبارتند از؛ افزایش سوخت و ساز بدن، خواص هلو و سیب زمینی، رژیم میوه خواری، اینفوگرافی تغذیه ی مادران باردار، بدترین مواد غذایی برای استخوان ها، ناهار در طب سنتی و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخوانید و بخورید و سلامت باشید!

مواردی که به آن در این هفته پرداخته شد عبارتند از؛ افزایش سوخت و ساز بدن، خواص هلو و سیب زمینی، رژیم میوه خواری، اینفوگرافی تغذیه ی مادران باردار، بدترین مواد غذایی برای استخوان ها، ناهار در طب سنتی و ...

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
تغذیه سالم

5 ماده ی غذایی برای تقویت سوخت و ساز بدن 
برخی مواد غذایی می توانند سرعت سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرد تا راحت تر وزنتان را کم کنید؛ از این مواد می توان به فلفل، چای سبز، ماهی و ... اشاره کرد.

درست و غلط های سه باور پوستی
احتمالاً شما شنیده اید که مصرف ژله به صورت ناشتا مانند بوتاکس چین و چروک پوست را برطرف می کند. یا اینکه خوردن زیاد کشک پوست را خراب می کند و کمبود ویتامین ها گروه B باعث ریزش مو می شود. به نظرتان این باورها تا چه حد صحت دارند؟

خواص هلو در یک نگاه   
هلو رنگ های متنوعی دارد و در حالت کلی به داشتن پوستی نرم، بافتی آبدار و طعمی عالی معروف است. در این مطلب کوتاه نگاهی می اندازیم به خواص یکی از بهترین و خوشمزه ترین میوه های تابستانی که طرفداران زیادی نیز دارد. لطفاً با ما همراه باشید.

شیر طلایی و سوزش معده  
برای درست کردن این معجون تنها به زردچوبه، زنجبیل، شیرنارگیل، عسل و فلفل سیاه نیاز دارید. این نوشیدنی، گوارش را بهتر کرده و علائم ناشی از ریفلاکس را کاهش می دهد.

رژیم میوه خواری؛ خوب یا بد؟  
در میان انواع رژیم های متفاوتی که وجود دارد، رژیم میوه خواری یکی از محدودکننده ترین ها محسوب می شود. چون احتمال سوءتغذیه در این رژیم بالاست، چندان توصیه نمی شود. اما اگر شما علاقه مندید که امتحانش کنید چیزهایی هست که باید بدانید.

خواص سیب زمینی (قسمت دوم) 
در قسمت اول این مطلب نگاهی انداختیم به خواص و فواید سیب زمینی. گفتیم اگر سیب زمینی در روغن سرخ نشود تقریباً فاقد چربی است، یکی از منابع غنی فیبرهای غذایی، ویتامین C و ویتامین های گروه ب محسوب می شود و به میزان قابل توجهی پتاسیم و کمی منیزیم و آهن نیز به بدن می رساند.

اسموتی گلابی و کیوی روشی طبیعی برای مقابله با نفخ و یبوست 
در این مطلب طرز تهیه یک اسموتی را ارائه می دهد که سرشار از فیبر است و به همین دلیل باعث بهبود مشکلات گوارشی شده و عمل دفع را راحت تر می کند. بنابراین با یبوست مقابله کرده و نفخ را نیز از بین می برد. این نوشیدنی ساده از گلابی و کیوی تهیه می شود.

اینفوگرافی امنیت غذایی مادر و کودک  
مصرف برخی مواد غذایی ممکن است در حالت عادی مشکلی ایجاد نکند و حتی مفید هم باشد اما وقتی خانمی باردار می شود جریان کمی فرق می کند و باید در مصرف آن ها احتیاط بیشتری کند تا ان شاءالله دوران بارداری را به سلامت طی کند و نوزاد سالمی را به دنیا آورد. در این اینفوگرافی به احتیاط های غذایی مادران باردار پرداخته ایم، با ما همراه باشید...

8 توصیه طلایی برای پیشگیری از انواع سرطان ها 
در سرتاسر جهان افراد زیادی از سرطان رنج می برند و در موازات آن دانشمندان زیادی نیز وجود دارد که هر روز در آزمایشگاه ها زحمت می کشند تا با این بیماری مقابله کنند. این افراد هر روز به نتایج تازه ای نیز دست پیدا می کنند و هر روز مشخص می شود که پیشگیری از این بیماری بهترین راه مقابله با آن است.

خواص عصاره لوبیای سفید 
عصاره لوبیای سفید، یک ماده  ی طبیعی است که معمولاً به شکل مکمل آن به فروش می رسد و در بازار معمولاً به عنوان "مهارکننده نشاسته " شناخته می شود.

جایگاه ناهار در طب سنتی  
به نظر می رسد در طب سنتی، ناهار، مخصوصا در فصول گرم سال جایگاه ویژه ای ندارد و بیشتر به صبحانه ی کامل و شام سر شب سفارش شده است.

بدترین مواد غذایی برای استخوان ها  
همیشه زمانی که صحبت از سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان به میان می آید همه به یاد کلسیم می افتند؛ اما در کنار جذب کلسیم باید به محدود کردن مصرف برخی مواد نامناسب برای سلامت استخوان ها نیز توجه داشت. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مواد غذایی نامناسب آشنا شوید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.