تبیان، دستیار زندگی
نه! مسجدى كه بنده نماز مى‏خواندم، بین نماز مغرب و عشا هیچ وقت داخل مسجد جا نبود؛ همیشه بیرون مسجد هم جمعیت متراكم بود؛ هشتاد درصد جمعیت هم از قشر جوان بودند؛ به خاطر اینكه با جوان تماس می گرفتیم. در همان سال ها پوستی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حتی با پوستین وارونه!


مسجدى كه بنده نماز مى‏خواندم، بین نماز مغرب و عشا هیچ وقت داخل مسجد جا نبود؛ همیشه بیرون مسجد هم جمعیت متراكم بود؛ هشتاد درصد جمعیت هم از قشر جوان بودند؛ به خاطر اینكه با جوان تماس می گرفتیم.

در همان سال ها پوستین هاى وارونه مد شده بود و جوانان خیلى اهل مد آن را مى‏پوشیدند. یك روز دیدم جوانى كه از این پوستین هاى وارونه پوشیده، صف اول نماز در پشت سجاده ی من نشسته است؛ یك حاجى محترم بازارى هم كه مرد خیلى فهمیده اى بود و من خیلى خوشم مى‏آمد كه او در صف اول مى‏نشست، در كنار این جوان نشسته بود. دیدم رویش را به این جوان كرد و چیزى در گوشش گفت و این جوان یكباره مضطرب شد. برگشتم به آن حاجى محترم گفتم چه گفتى؟ به جای او جوان گفت چیزى نیست. فهمیدم كه این آقا به او گفته كه مناسب نیست شما با این لباس در صف اول بنشینید! گفتم نه آقا، اتفاقاً مناسب است شما همین‏جا بنشینید و تكان نخورید! گفتم حاجى! چرا مى‏گویى این جوان عقب برود؟ بگذار بدانند كه جوان با لباسی از جنس پوستین وارونه هم مى‏تواند بیاید به ما اقتدا كند و نماز جماعت بخواند.

برادران! اگر پول و امكانات هنرى نداریم، اگر فعلاً ترجمه ی قرآن به زبان سعدى زمانه را نداریم، «اخلاق» كه مى‏توانیم داشته باشیم؛ «فى صفة المؤمن بشره فى وجهه و حزنه فى قلبه». با اخلاق، سراغ این جوانان و دل ها و روح ها و وراى قالب هایشان بروید؛ آن وقت تبلیغ انجام خواهد شد.

به نقل از مقام معظم رهبری

در دیدار با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامى در تاریخ 26/3/1376


لینک مطالب مرتبط:

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب

سختی‌های مبارزه از زبان رهبری

رهبر انقلاب و دغدغه معیشت مردم

داستان سسیستان