تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فرانسه میزبان یورو 2016 در دیدار پایانی پانزدهمین دوره جام ملت های اروپا به مصاف پرتغال رفت و با قبول شکست رنگ جام را پرتغالی دید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جام اروپا پرتغالی شد

تیم ملی فرانسه میزبان یورو 2016 در دیدار پایانی پانزدهمین دوره جام ملت های اروپا به مصاف پرتغال رفت و با قبول شکست رنگ جام را پرتغالی دید.

بهمن اسدی - بخش ورزشی تبیان
جام ملت های اروپا ، پرتغال، جام پرتغالی

این دیدار در ورزشگاه 75 هزار نفری استاد و فرانس شهر پاریس و با قضاوت «مارک کلتنبرگ» داور نام آشنای انگلیسی برگزار شد. دیدیه دشان سرمربی فرانسه برای این دیدار با اهمیت از ترکیب هوگو لوریس، پاتریس اورا، آنتون گریژمان، دیمتری پایت، اولیویر جیرود، بلیز ماتوئیدی، پل پوگبا، موسی سیسوکو، باکاری سانیا، لورنت کاشیلینی و ساموئل اومتیتی استفاده کرد. پرتغال نیز با سرمربیگری «فرناندو سانتوس» و با ترکیب روی پاتریسیو، په په، خوزه فونته، رافائل گوئررو، کریستیانو رونالدو، ژائو ماریو، ویلیام کاروالهو، رناتو سانچس، نانی، سدریک و آدریان سیلوا وارد میدان شد.
بازی با حملات فرانسه آغاز شد. در دقیقه 7 بازی مصدومیت رونالدو همه پرتغالی ها را نگران کرد اما او به میدان برگشت. در دقیقه 10 گریزمان با ضربه سر خود فرانسه را تا آستانه گل پیش برد ولی پاتریسیو با نوک انگشتان دست مخالف توپ را به کرنر فرستاد.

کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال بخاطر مصدومیت در دقایق ابتدایی بازی فینال مقابل فرانسه نتوانست به کار خود ادامه دهد و در دقیقه 25 تعویض شد. رونالدو در دقیقه 7 پس از برخورد با دیمیتری پایت مصدوم شد و دو بار در کنار زمین مداوا شد اما تلاش او برای ادامه کار ثمری نداشت و با چشمانی اشکبار زمین را ترک کرد

در دقیقه 21 بازی بود که سیسوکو با قدرت بدنی بالای خود به عمق دفاع پرتغال زد و با ضربه محکم خود دروازه حریف را تهدید کرد. در ادامه بازی کریستیانو رونالدو به مربیان پرتغال اعلام کرد که توان ادامه بازی را ندارد و در دقیقه 25 با چشمانی اشکبار تعویض شد. سیسوکو که خوب بازی می کرد یک بار دیگر با حرکتی انفرادی و ضربه محکم خود پاتریسیو را به واکنش وا داشت. پرتغال که از تعویض رونالدو در شوک به سر می برد یکی  دو بار در ضد حملات خطرات نصفه و نیمه ای را ایجاد کرد و فرانسه هم نتوانست با فشار تماشاگرانش به گل دست یابد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

شوک بزرگ

ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال در اتفاقی تلخ دیدار فینال رقابت های یورو را از دست داد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که هنوز زمان دیدار برابر فرانسه به یک سوم ابتدایی نرسیده بود. کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال بخاطر مصدومیت در دقایق ابتدایی بازی فینال مقابل فرانسه نتوانست به کار خود ادامه دهد و در دقیقه 25 تعویض شد. رونالدو در دقیقه 7 پس از برخورد با دیمیتری پایت مصدوم شد و دو بار در کنار زمین مداوا شد اما تلاش او برای ادامه کار ثمری نداشت و با چشمانی اشکبار زمین را ترک کرد. ستاره پرتغال 8 بار در مدت زمان حاضر در زمین به توپ ضربه زد.بی درنگ پس از این اتفاق در فضای مجازی توهین با پایت شدت گرفت! که این حادثه تلخ به ایران هم کشیده شد!!!
در شروع نیمه دوم تیم پرتغال اندکی بهتر شد و خود را پیدا کرد با این حال فرانسه همچنان بازی تهاجمی خود را ادامه داد. در دقیقه 58 ضربه زمینی گریزمان را پاتریسیو مهار کرد. گریزمان در دقیقه 66 بار دیگر خطرساز شد و این بار ضربه سر او میلیمتری از روی تیر افقی دروازه پرتغال به بیرون رفت. اولیویه ژیرو در اواسط نیمه دوم فرصت خوب دیگری برای فرانسه به دست آورد که ضربه او را پاتریسیو دفع کرد.

هواداران فوتبال فرانسه در زیر برج ایفل با نیروهای امنیتی درگیر شدند. درحالی که دیدار فینال یورو 2016 در ورزشگاه ملی فرانسه میان خروس ها و پرتغال بدون گل دنبال می شد در بیرون از ورزشگاه و در زیر برج ایفل درگیری شدیدی میان هواداران فرانسه با پلیس رخ داد

مهاجم آرسنال در دقیقه 78 بازی تعویض شد و جای خود را به ژینیاک داد. پرتغال که در نبود رونالدو چندان دست و پا بسته نبود در دقیقه 81 روی ضربه نانی شانس خود را امتحان کرد که لوریس واکنش خوبی نسبت به این ضربه داشت. سپس نوبت به سیسوکو رسید که به سمت دروازه پرتغال ضربه بزند که توپ او هم گل نشد. در دقایق پایانی بازی حساسیت به اوج خود رسید. در دقیقه 92 بازی ضربه ژینیاک به تیر دروازه پرتغال اصابت کرد اما گل نشد تا در پایان وقت معمول بازی تساوی بدون گل را شاهد باشیم و کار به وقت های اضافه کشیده شود.
وقت اول اضافه هم کم حادثه و بدون گل بود. در وقت دوم اضافه ابتدا ضربه گوئررو به تیر خورد. یک دقیقه بعد ادر یار تعویضی پرتغال گل برتری تیمش را زد. پس از گل فرانسه جانی نداشت تا بازی را برابر کند و پرتغال بدون رونالدو هم قهرمان شد.
*فرانسه: هوگو لوریس، پاتریس اورا، آنتون گریژمان، دیمتری پایت(کومان)، اولیویر جیرود(ژینیاک)، بلیز ماتوئیدی، پل پوگبا، موسی سیسوکو(مارسیال )، باکاری سانیا، لورنت کاشیلینی و ساموئل اومتیتی
سرمربی: دیدیه دشان
*پرتغال:  روی پاتریسیو، په په، خوزه فونته، رافائل گوئررو، کریستیانو رونالدو(ریکاردو کوارشما)، ژائو ماریو، ویلیام کاروالهو، رناتو سانچس(ادر)، نانی، سدریک و آدریان سیلوا (موتینیو)
سرمربی: فرناندو سانتوس
آشوب هواداران فرانسه زیر برج ایفل
هواداران فوتبال فرانسه در زیر برج ایفل با نیروهای امنیتی درگیر شدند. درحالی که دیدار فینال یورو 2016 در ورزشگاه ملی فرانسه میان خروس ها و پرتغال بدون گل دنبال می شد در بیرون از ورزشگاه و در زیر برج ایفل درگیری شدیدی میان هواداران فرانسه با پلیس رخ داد. پلیس پاریس برای کنترل این آشوبگران مجبور به استفاده از گازهای اشک آور شده است.مسابقات جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خردادماه با حضور 24 تیم به میزبانی فرانسه آغاز شد و با برگزاری دیدار نهایی به پایان رسید.