تبیان، دستیار زندگی
شورای ولایتی هرات از افزایش ناامنی در ولسوالی های این ولایت ابراز نگرانی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگرانی  از افزایش ناامنی در هرات


شورای ولایتی هرات از افزایش ناامنی در ولسوالی  های این ولایت ابراز نگرانی کرد.
 
 

نگرانی  از افزایش ناامنی در هرات

شورای ولایتی هرات از افزایش ناامنی در ولسوالی  های این ولایت نگران  است. مسوول کمیت   امنیتی این شورا می  گوید، هراس  افگنان اداره صد ها روستا را در این ولسوالی  ها به  دست گرفته  اند و اگر نهاد های امنیتی در این باره کاری نکنند، امنیت هرات به  گونه جدی تهدید خواهد شد.
ولسوالی  های شیندند، ادرسکن، گلران، کشک کهنه و فارسی از ولسوالی  هایی هستند که به باور مسوول کمیت   امنیتی شورای ولایتی هرات با تهدید های روز افزون روبه  رو است.
«مهدی حدید»، مسوول کمیت   امنیتی شورای ولایتی هرات می  گوید: «هرچند طالبان حمله  های جدی به  سوی مرکزهای امنیتی و ساختمان  های ولسوالی  ها نمی  کنند، اما حقیقت این است که طالبان در بیشتر روستاهای چندین ولسوالی هرات حاکم هستند و این نگرانی جدی را برای بدتر شدن امنیت به  بار می آورد».
فعالان جامع   مدنی هم نگران توسع   این ناامنی  ها از ولسوالی  های هرات به سوی شهر هرات هستند. اما سخنگوی پولیس هرات می  گوید: نیروهای امنیتی از دو ماه به این  سو هراس  افگنان را از بیشتر بخش  های این ولایت بیرون رانده  اند و اکنون نیز این نیروها سرگرم سرکوب هراس  افگنان هستند.
«عبدالرووف احمدی»، سخنگوی پولیس هرات می  افزاید: با جدیت می  گویم، طالبان توان رویاروی با نیروهای امنیتی را ندارند و در دو ماه گذشته ده  ها هراس  افگن کشته و این گروه از هر جای در هرات که سر بیرون کرده سرکوب شده اند.
اکنون طالبان در ولسوالی شیندند هرات حضور چشمگیر دارند و گفته می  شود که نیروهای امنیتی حتا در بازار این ولسوالی هم حاکمیت کامل ندارند.

پیام آفتاب