تبیان، دستیار زندگی
ال یك این استقلال قهرمانی نمی خواهد! جمعه 20/11/1385 ورزشگاه حافظیه شیراز فجر مقاومت سپاسى یك گل: بهمن طهماسبى (89) استقلال یك گل: میثم بائو(81) داور: خداداد افشاریان كمك ها: داود رفعتى و مسعود فرح نیا اخطار: بابك پو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فجر مقاومت سپاسى یك ـ استقلال یك

این استقلال قهرمانی نمی خواهد!


جمعه 20/11/1385

ورزشگاه حافظیه شیراز

فجر مقاومت سپاسى یك

گل: بهمن طهماسبى (89)

استقلال یك

گل: میثم بائو(81)

داور: خداداد افشاریان

كمك ها: داود رفعتى و مسعود فرح نیا

اخطار: بابك پورغلامى، میثم امیرى، مصطفى صبرى و غلامرضا رضایى (فجر) پیروز قربانى، علیرضا منصوریان و مهدى امیرآبادى (استقلال)

تماشاگر: 20 هزار نفر

فجر مقاومت سپاسى: سوشا مكانى، بابك پورغلامى (حامد شیرى 84 )، مصطفى صبرى، میثم امیرى، امیدرضا روانخواه، صادق كرمى، هاشم بیگ زاده(حسن فرجى 78 ) ، سیدمحمد موسوى، احتشام ساسانى، مجتبى زارعى (بهمن طهماسبى 78) و غلامرضا رضایى

سرمربى: غلامحسین پیروان

استقلال: سید مهدى رحمتى، محمود فكرى، امیرحسین صادقى، پیروز قربانى، مهدى امیرآبادى، حسین كاظمى، آكوستنى گیلائورى، میثم بائو، محسن یوسفى (مرتضى ابراهیمى87) ، مرتضى هاشمى زاده (على علیزاده 64 ) و علیرضا منصوریان (باقر احمدى 79 )

سرمربى: صمد مرفاوى

استقلال در ادامه سریال مساوى هایش این بار در حافظیه و مقابل فجر متوقف شد تا به دنبال بازى ضعیف و بى هدف آبى ها، عدم نتیجه گیرى نیز در این تیم به ظاهر مدعى قهرمانى دیده شود.

استقلال در این بازى با بازگشت كاظمى به میانه میدان، كمربند خط هافبك خود را مستحكم تر مى دید اما روند كلى حركتى این تیم نشانى از یك تیم برتر و برنده نداشت تا در نهایت نتیجه مساوى و حداقل امتیاز براى هر 2 تیم رقم بخورد.

در آن سوى میدان اما فجر كه دو سه هفته اى است فوتبال به مراتب بهترى در مقابل حریفانش ارایه مى كند باز هم مقابل یك حریف نامدار كم نیاورد و حتى در طول 90 دقیقه برترى نصف و نیمه اى داشت.

فجرى ها با تكیه بر نیروى دوندگى و خلاقیت بیك زاده و رضایى سعى داشتند كه حملاتشان را به ثمر نشانند اما در زدن ضربات آخر بى دقت و عجول بودند تا حملات پراكنده اما زهردار آنها بى نتیجه بماند.

در سوى مقابل استقلال مثل همیشه در خط حمله بى خطر و بدون خلاقیت نشان مى داد تا انتظار گلزنى از مهاجمان این تیم نرود.

در تیم میزبان مجتبى زارعى با دوندگى فوق العاده امان مدافعان استقلال را بریده بود تا خط دفاعى آبى پوشان اسیر جنگندگى هاى او و امیدرضا روانخواه باشد.

برخلاف جریان بازى این آبى ها بودند كه در فاصله 10 دقیقه مانده به پایان دیدار به گل رسیدند.

استقلالى ها كه  در 15 دقیقه پایانى فوتبال بهترى ارایه كرده بودند با ضربه سر بائو بهترین گلزنشان و اشتباه مكانى گلر حریف به گل برترى رسیدند تا باز هم پیروزى 3 امتیازى آنها با تك گل شان در اذهان تداعى شود بازى آنگونه كه آبى ها انتظارش را داشتند پیش نرفت و فجر با تكیه بر دوندگى و نبوغ طهماسبى در آخرین دقیقه بازى به گل رسید تا مزد بازى بدون ترس و جسورانه خود را بگیرد.

طهماسبى در این لحظه نشان داد كه بى دلیل از سوى پیروانى به نیمكت دوخته شده و همان طور كه راه دروازه پرسپولیس را خوب مى داند براى دیگر قطب تهرانى هم یك تهدید همیشگى است.

استقلال اما با این بازى و نتیجه اى كه در پى آن حاصل شد باز هم بیشتر و بیشتر به فوتبالدوستان ثابت كرد براى بازیهاى لیگ قهرمانان آسیا مشكلات اساسى دارد و اگر فكر جدى براى این تیم اندیشیده نشود باز هم سریال شكست هاى نمایندگان ایران در این رقابت ها ادامه خواهد داشت.

با بازى كه دیروز استقلال ارایه كرد و برترى نسبى فجرى ها مى شد عنوان كرد یك امتیاز هم براى این تیم زیاد بود و اگر حریف شیرازى كمى صبورتر و حرفه اى تر عمل مى كرد شاید نتیجه به سود آنها رقم مى خورد و شاگردان مرفاوى از همان تك امتیاز نیز محروم مى ماندند.

صمد مرفاوی: اشتباه داور پیروزی را از ما گرفت

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اشتباه فاحش داور باعث از دست رفتن پیروزی تیم ما در واپسین دقایق مسابقه شد.

صمد مرفاوی که پس از توقف تیمش مقابل فجر سپاسی در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: قبل از به ثمر رسیدن گل تساوی فجر، بازیکن آنها خطای محسوسی روی علیزاده انجام داد اما داور بدون توجه به این صحنه دستور به ادامه بازی داد.

وی ادامه داد: اگر داور آن خطا را اعلام می کرد گل تساوی فجر به ثمر نمی رسید. من معتقدم اشتباه فاحش داور باعث از دست رفتن پیروزی تیم استقلال در واپسین دقایق مسابقه شد.

سرمربی استقلال همچنین تاکید کرد: بازیکنان دقیقا هرآنچه از آنها خواسته بودیم را در زمین مسابقه پیاده کردند و در دقایق پایانی هم به گل برتری دست پافتیم اما اشتباه داور پیروزی ما را به تساوی تبدیل کرد. از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و امیدوارم بتوانیم در دیدارهای آینده به پیروزی برسیم.

پیروانی :می توانستیم با سه گل ببریم

غلامحسین پیروانی گفت: فجرسپاسی در دیدار برابر استقلال عملکرد خوبی داشت و اگر از موقعیت هایش استفاده می کرد می توانست با سه گل حریف را شکست دهد.

سرمربی تیم فوتبال فجر سپاسی که پس از توقف تیمش مقابل استقلال در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: تیم ما روی کم تجربگی بازیکنان در 10 دقیقه پایانی مسابقه گل خورد اما بازیکنان ناامید نشدند و برای به ثمر رساند گل تساوی تلاش مضاعفی انجام دادند و خوشحالم که در نهایت بازی را در دقایق پایانی به تساوی کشاندیم.

وی ادامه داد: در این دیدار بازیکنان فجر می توانستند سه بار دروازه استقلال را باز کنند اما بی دقتی در زدن ضربات نهایی باعث شد زودتر از گل حریف به گل نرسیم.

پیروانی همچنین تاکید کرد: نفرات تیم در این دیدار عملکرد خوبی داشتند و با به ثمر رساندن گل تساوی در دقایق آخر ثابت کردند حقمان شکست از استقلال نبود. ضمن اینکه بعضی ها توقع داشتند که ما هم باید مثل مقاومت استقلال را شکست می دادیم اما شرایط آن مسابقه با این دیدار متفاوت بود.

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی درپایان تاکید کرد: 3 بازیکن اصلی ما در تمرینات تیم ملی حضور داشتند که خستگی آنها باعث شد نتوانند در این دیدار در حد انتظار ظاهر شوند.

حمله کاپیتان استقلال به كارمند هیئت فوتبال فارس