تبیان، دستیار زندگی
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور از آغاز اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور از 26 تیرماه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز اردوهای راهیان نور

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور از آغاز اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور از 26 تیرماه خبر داد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

راهیان نور

سردار بهمن کارگر شعار امسال اردوهای راهیان نور را «ما آماده ایم» عنوان کرد و افزود: اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب در چهار استان ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی برپا می شود.
وی بابیان اینکه این چهار استان 26 یادمان دارند، گفت:  سال گذشته نزدیک به 2 میلیون نفر از این یادمان ها بازدید کردند.
سردار کارگر با اشاره به اینکه آغاز اردوهای راهیان نور همه ساله از غرب کشور انجام می شود، افزود: امسال برپایی اردوهای راهیان نور دهم اردیبهشت از منطقه بازی دراز آغاز شد و اوج این سفرها از 26 تیرماه هم زمان با عملیات کربلا 2 آغاز و تا روز عرفه در شهریورماه ادامه دارد.

ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی علاوه بر دوران دفاع مقدس قبل و بعد از جنگ تحمیلی هم درگیر ضدانقلاب بودند. وی گفت: هدف از رفتن مردم به مناطق عملیاتی غرب و شمال غربی، آشنا شدن آن ها با مجاهدت های خاموش ساکنان آن است که در آبادانی این مناطق تأثیرگذار است

وی درباره ویژگی مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب تصریح کرد: ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی علاوه بر دوران دفاع مقدس قبل و بعد از جنگ تحمیلی هم درگیر ضدانقلاب بودند. وی گفت: هدف از رفتن مردم به مناطق عملیاتی غرب و شمال غربی، آشنا شدن آن ها با مجاهدت های خاموش ساکنان آن است که در آبادانی این مناطق تأثیرگذار است.
وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از هم وطنان ما در این مناطق اهل سنت هستند که خود این موضوع باعث تقریب مذاهب شده است.
سردار کارگر تصریح کرد: برای اعزام اردوهای راهیان نور تمام دستگاه ها مسئولیت دارند ولی یکی از مهم ترین دستگاه ها بسیج است و مردم می توانند به صورت شخصی نیز از این مناطق بازدید کنند. وی افزود: افرادی که قصد سفر به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب را دارند می توانند به شهرداری ها، پایگاه های بسیج، اقشار بسیج، دانشگاه ها و مدارس اردوهای راهیان نور مراجعه کنند.
وی به فعالیت قرارگاه های دانشجویی، دانش آموزی، فرهنگی و قرارگاه رسانه راهیان نور اشاره کرد و گفت: البته تمام نیروهای مسلح نیز قرارگاه راهیان نور را دارند و صداوسیما و جهاد سازندگی نیز در اعزام ها شرکت می کنند.
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور افزود: در اردوهای راهیان نور 25 هزار راوی، 27 هزار خادم و 15 هزار مبلغ داریم.



منبع: روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور