تبیان، دستیار زندگی
بهادر قادری متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مصرف دمنوش ها و عرق گیاهان در تابستان می تواند بدن را ایمن نگه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با دمنوش و عرق گیاهی بدنتان را در تابستان تقویت کنید

بهادر قادری متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مصرف دمنوش ها و عرق گیاهان در تابستان می تواند بدن را  ایمن نگه دارد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
عرق گل گاوزبان

بهادر قادری متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مصرف دمنوش ها و عرق گیاهان در تابستان میتواند بدن را  ایمن نگه دارد.

قادری افزود: بیشتر ما با چای یا دمنوش گل گاوزبان آشنا هستیم درحالی كه عرق این گیاه دارویی نیز مانند دمنوش این گیاه خواص درمانی متعددی دارد كه از میان آنها می تواند به تقویت اعصاب، افزایش نشاط و شادابی مصرف كننده اشاره كرد.

وی عنوان کرد: نوشیدن یك فنجان از عرق گل گاوزبان به صورت روزانه باعث تقویت اعصاب و افزایش مقاومت بدن در گرما می شود و به افرادی كه با افزایش گرمای هوا كلافه و عصبی می شوند نیز كمك كننده است. افرادی كه در فصل تابستان از این عرق گیاهی استفاده می كنند، می توانند مقاومت بدن خود را در زمستان در برابر سرماخوردگی هم افزایش دهند.

قادری اظهار داشت: درمان بی اشتهایی ناشی از گرما در تابستان ممکن است برای افراد پیش بیاید که موجب می شود میزان اشتهای شما كاهش یابد و برای درمان آن از عرق خارشتر استفاده كنید.

وی ادامه داد: برای این كار لازم است هر روز یك فنجان عرق خارشتر را  میل كرده و بهتر است این عرق به صورت خنك میل شود. نوشیدن روزانه عرق خارشتر علاوه بر افزایش اشتها می تواند موجب افزایش تعرق بدن شده و به این ترتیب گرما و حرارت موجود در بدن را كاهش دهد. از دیگر خواص درمانی عرق خارشتر می توان به خاصیت آن در درمان سنگ كلیه اشاره كرد.

قادری اذعان داشت: یكی از راه های افزایش مقاومت و توانایی بدن در برابر گرمای تابستان، گنجاندن عرقیات گیاهی با طبع سرد و تر در برنامه غذایی روزانه است. عرق كاسنی یكی از بهترین این نوشیدنی هاست. نوشیدن این عرق علاوه بر تقویت بدن، موجب بهبود عملكرد معده و اندام گوارشی شده و می تواند میزان كلسترول خون را نیز كنترل كند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.