تبیان، دستیار زندگی
اجرای بدون نقض برجام با حفظ و تداوم سیاستهای راهبردهای جمهوری اسلامی بدون تاثیر پذیری از تلاش امریکا برای گروگان گیری سیاستهای انقلابی ایران در منطقه ادامه خواهد یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شمخانی: برجام ادامه دارد

اجرای بدون نقض برجام با حفظ و تداوم سیاستهای راهبردهای جمهوری اسلامی بدون تاثیر پذیری از تلاش امریکا برای گروگان گیری سیاستهای انقلابی ایران در منطقه ادامه خواهد یافت.

بخش سیاست تبیان

برجام، شمخانی، نقض برجام، سیاست، گروگانگیری، انقلاب، مجلس، مجلس شورای اسلامی، سازمان ملل متحد

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا ، علی شمخانی در ابتدای این جلسه با تبیین نقش تاثیر گذار مجلس شورای اسلامی در ارتقاء ساز و کارهای مبتنی بر تامین امنیت ملی بر ضرورت فعال سازی مجموعه ظرفیتهای مجلس در این خصوص تاکید کرد.
وی با تشریح مولفه های اصلی تهدید در حوزه پیرامونی کشور و نقش نیروهای فرامنطقه ای در این زمینه اظهار داشت: ساماندهی حوزه های سیاسی و امنیتی منطقه ای از سوی جمهوری اسلامی، میزان اثر گذاری و بازیگری کشورها و عناصر بی ثبات کننده را به حداقل رسانده است.

موضع جمهوری اسلامی، محکومیت مداخله و استفاده از ابزارهای نظامی برای پیگیری اهداف سیاسی توسعه طلبانه علیه همسایگان بوده و پیگیری این روند از سوی دولت سعودی را موجب افزایش بی ثباتی وخشونت در منطقه عنوان کرد.

شمخانی با ابراز نگرانی از توسعه عوامل بی نظمی و تضعیف شاخصهای ثبات افرین در منطقه افزود : افزایش توانمندی های سیاسی ،اقتصادی و دفاعی و استحکام ساخت درونی قدرت و افزایش انسجام ملی، راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت تهدیدات فزاینده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارایه گزارشی از اخرین وضعیت اجرای برجام به تلاش امریکا برای حفظ ساختار تحریمها و محدودسازی توانمندیهای دفاعی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه اقدامات لازم الاجرا از سوی دستگاههای مسئول بر اساس راهبردهای تعیین شده در نامه 29 مهر مقام معظم رهبری با جدیت پیگیری می شود.
شمخانی گفت : اجرای بدون نقض برجام با حفظ و تداوم سیاستهای راهبردهای جمهوری اسلامی بدون تاثیر پذیری از تلاش امریکا برای گروگان گیری سیاستهای انقلابی ایران در منطقه ادامه خواهد یافت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری 4 جلسه تخصصی کمیته نظارت بر برجام و بررسی دقیق روند اجرای برجام افزود: گشایش های ایجاد شده در حوزه های انرژی، حمل و نقل، بانک و بیمه و سرمایه گذاری و همچنین اسیب شناسی چالشهای موجود در زمینه باقی ماندن برخی ازتحریمهاو تاثیر گذاری تحریمهای اولیه و عوامل غیربرجامی در این روند را از محورهای فعالیت کمیته نظارت بربرجام بوده است .
وی با ارایه گزارشی از اخرین تحولات سیاسی،دفاعی و امنیتی در عراق ، جریان تروریسم تکفیری را در سراشیبی سقوط قرار داده است اظهار داشت: عملیات فلوجه که شرایط بسیار مناسبی از هماهنگی و توانمندی ارتش و نیروهای مردمی را به نمایش گذارد ضمن افزایش ابتکار عمل دولت عراق در عرصه نظامی هماهنگی های سیاسی در این کشور را نیز افزایش داد.
شمخانی با اشاره به پیچیدگی شرایط سیاسی و امنیتی در سوریه،هماهنگیهای سیاسی و نظامی سه کشور ایران،روسیه و سوریه را مهمترین مولفه تاثیر گذار بر معادلات جاری بر این کشور عنوان کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وی تحولات یمن،بحرین و نقش مخرب برخی کشورهای منطقه در توسعه تنش در کشورهای ذکر شده را خاطر نشان ساخت و گفت: موضع جمهوری اسلامی، محکومیت مداخله و استفاده از ابزارهای نظامی برای پیگیری اهداف سیاسی توسعه طلبانه علیه همسایگان بوده و پیگیری این روند از سوی دولت سعودی را موجب افزایش بی ثباتی وخشونت در منطقه عنوان کرد.
شمخانی در ادامه این جلسه به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طیف های مختلف سیاسی در زمینه های اقتصادی،امنیتی ،اجتماعی وسیاسی پاسخ داد.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .