تبیان، دستیار زندگی
سردمداران امریکا می گویند: مگر ما بیکاریم که به کشوری لشکرکشی کنیم و مردم آن منطقه را به استثمار بکشیم؟ ما می توانیم اندک اندک وضعیت را به گونه ای تغییر دهیم که تمامی امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن جا، همان شود که ما می خواهیم و مردم آن کشورها ب
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این است جنگ نرم!!

سردمداران امریکا می گویند: مگر ما بیکاریم که به کشوری لشکرکشی کنیم و مردم آن منطقه را به استثمار بکشیم؟ ما می توانیم اندک اندک وضعیت را به گونه ای تغییر دهیم که تمامی امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن جا، همان شود که ما می خواهیم و مردم آن کشورها با گذشت زمان، به بردگانی از بردگان ما تبدیل شوند؛ به صورتی که زنجیر بردگی، نامرئی باشد و آن ها احساس نکنند که برده ما هستند.

فاطمه سرفرازی - بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
جنگ نرم

یکی از اساتید تعریف می کردند که در کلاسی آمدیم سرمقاله روزنامه ای اصولگرا را در لگوی روزنامه ای اصلاح طلب کپی کردیم و برعکس سرمقاله روزنامه ای اصلاح طلب را در لگوی روزنامه ای اصولگرا کپی کردیم و بعد روزنامه ها را به دانشجویان کلاس دادیم. هر یک از دانشجویان، روزنامه ای با لگوی جناح خود را گرفته و از متن مقاله آن شروع به دفاع کردند. جالب این جا بود که آنان در حقیقت از مقاله ای که دقیقا مربوط به روزنامه جناح مقابل است دفاع کردند و حتی متوجه نشدند که برخی مطالب آن مقاله، مخالف نظر خودشان است.

هر آنچه را که به خوردت می دهند نپذیر

بیاییم هر چه از اطراف (فیلم، روزنامه، آهنگ، سخنرانی، کتاب و ...) به خوردمان میدهند را نپذیریم. بیاییم از هر چیزی خوبش را بگیریم و تفاله اش را دور بریزیم. 
یکی از اموری که سردمداران امریکا و جهودان صهیونیست به دنبال آن هستند؛ سیستم بردگی نوین است. سردمداران امریکا در اصل این گونه مطرح می کنند: مگر ما بیکاریم که به یک منطقه و کشوری لشکرکشی کنیم و مردم آن منطقه و کشور را به استثمار بکشیم؟ ما می توانیم اندک اندک وضعیت را به گونه ای تغییر دهیم که تمامی امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن کشورها، آن شود که ما می خواهیم و مردم آن کشورها با گذشت زمان، به بردگانی از بردگان ما تبدیل شوند؛ به صورتی که زنجیر بردگی نامرئی باشد و آن ها احساس نکنند که برده ما هستند.

امام علی (علیه السلام) در اولین حکمت نهج البلاغه می فرمایند: كُنْ فِى الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ: در فتنه ها همچون شتر کم سن و سال باش؛ نه پشت او قوى شده که سوارش شوند نه پستانى دارد که بدوشند!

شیوه زندگیشان، آن باشد که ما می خواهیم؛ به گونه ای لباس بپوشند و زندگی کنند که ما می خواهیم و بدین ترتیب بخش قابل توجهی از درآمدهایشان، به خزانه های ما به صورتی وارد شود که خودشان هم احساس نکنند.
اندک اندک در این سیستم بردگی نوین ما افراد رو به صورتی در می آوریم که بعدها از این که برده ما هستند؛ افتخار کنند و از این که آن گونه که ما می گوییم زندگی می کنند و لباس می پوشند؛ افتخار کنند و اگر افرادی در آن کشور و جامعه حاضر نیستند که به بردگی ما دربیایند؛ آن ها را مورد تمسخر قرار دهند. به این صورت که می گویند: به آن خانم نگاه کن؛ به آن آقا نگاه کن؛ پوشش دارد؟! حجاب دارد. این چه وضعی است؟ ما را نگاه کنید. ما مدرن هستیم. ما روشنفکریم. ما منور الفکریم. ما دگردیسیم؛ آن ها اُمُّل هستند.
یکی از پروتکل های بزرگان صهیونیست این است که می گویند شالوده دین را در دنیا باید از بین ببریم. چرا؟ چون می گویند اگر ایمان فردی را از او بگیرید؛ به راحتی می توانید بر گرده اش سوار شوید و او را در اختیار خود درآورید. قضیه ای که به راحتی در غرب پیاده کردند. قضیه ای که سعی داشتند در زمان طاغوت در ایران پیاده کنند.(1)

در همه حال به وظیفه ات عمل کن

فتنه ها و حوادث و آشوب هایی که در جهان اتفاق می افتد، گوناگون است، اختلاف گاهی بین دو گروه منحرف می باشد و گاهی بین دو گروه مشکوک، و گاهی نیز بین دو گروه که یکی حق و دیگری باطل است.
روشن است که باید از حق حمایت کرد و با باطل پیکار نمود، اما در فتنه ها و آشوب هایی که میان دو گروه باطل و یا دو گروه مشکوک اتفاق می افتد طوری باش که نتوانند از تو سوء استفاده کنند، نه آن‌که لزوماً خاموش و ساکت باشی. بلکه منظور این است که پلی برای افراد منحرف یا مشکوک نشوی تا از تو در جهت باطل بهره کشی کنند.(2)
بر همین اساس امام علی (علیه السلام) در اولین حکمت نهج البلاغه می فرمایند: كُنْ فِى الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ: در فتنه ها همچون شتر کم سن و سال باش؛ نه پشت او قوى شده که سوارش شوند نه پستانى دارد که بدوشند!
منظور از فتنه در این سخن گهر بار حضرت علی علیه السلام همان آشوب هاى اجتماعى است.(3)

جاه طلبان می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند

یکی از پروتکل های بزرگان صهیونیست این است که می گویند شالوده دین را در دنیا باید از بین ببریم. چرا؟ چون می گویند اگر ایمان فردی را از او بگیرید؛ به راحتی می توانید بر گرده اش سوار شوید و او را در اختیار خود درآورید. قضیه ای که به راحتی در غرب پیاده کردند. قضیه ای که سعی داشتند در زمان طاغوت در ایران پیاده کنند

در طول تاریخ ریشه‌ی همه‌ی فتنه‌ها و گمراهی ها و جاهایی که حقّ و باطل به هم مخلوط شده است، در حُبّ دنیاست. کسانی بوده‌اند که به خاطر حبّ به دنیا و جاه و مقام و حبّ به اهل و رفقا، فتنه‌ای را به وجود آورده‌اند.(4)
برای نمونه اگر ما نسبت به عملکرد و یا عزل و نصب های حکومت انتقاد و اعتراضی داشته باشیم؛ باید نسبت به ارائه انتقاد در جهت امر به معروف و نهی از منکر اقدام نمائیم. حال اگر مسئولین حکومت انتقاد و اعتراض ما را پذیرفتند و در صدد رفع و اصلاح نواقص برآمدند که مراد حاصل شده، اما اگر پاسخی برخلاف میل ما دادند چه می کنیم؟ آیا سکوت می کنیم و یا اینکه تفکّر و اندیشۀ خود را به روزنامه ها، سایت ها و ... می کشانیم؟ اگر روش دوم را برگزینیم و تفکّر و اندیشه خود را به سطح جامعه بکشانیم در واقع آشوب کرده ایم.
این جاست که حضرت می فرماید: همچون بچه شتر باشیم یعنی از ستمکاران کنار گیری کنیم تا نتوانند از شهرت، موقعیت، ثروت، قلم، شخصیت و وجودمان ما به نفع خود سود برند.(5)
در غیر این صورت عده‌ای با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان می شوند و فضا را غبارآلود کنند و ما با همراهی با آنان به غبار آلود کردن این فضا دامن می زنیم. حال در این فضای غبارآلود است که دشمنِ صریح می تواند چهره‌ی خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند(6) و در نهایت از یک سو به ثروت و قدرت بسیاری دست یابد و از سویی دیگر اقتدار مملکت ما را خدشه دار نماید.
بارالها بر محمد و آلش درود فرست و یاریمان کن تا نادانسته سبب نشویم جاه طلبان با کمک ما، به اهداف شیطانی خود برسند. بحق محمد و آله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین و عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان.

پی نوشت ها
1. سخنرانی دکتر میرلوحی با عنوان بردگی نوین، برای اطلاعات بیشتر می توانید به کتاب "هالیود قالب ریز و شکل دهنده افکار و اندیشه ها" اثر دکتر میرلوحی مراجعه نمایید.
2. ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغة، ج ‏18، ص 82، کتابخانه آیت الله مرعشی، قم، 1404ق.
3. ترجمه و شرح نهج البلاغه، حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله اللعالی، حکمت اول.
4. برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری مد ظله اللعالی در آغاز درس خارج فقه ‌1374/06/14.
5. پایگاه اطلاع رسانی موسسه علوم قرآنی فرهنگی شهرداری اسلامشهر با اندکی دخل و تصرف.
6. برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری مد ظله اللعالی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌1388/10/29.


منابع
سخنرانی دکتر میرلوحی با عنوان بردگی نوین
شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید و حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی
بیانات مقام معظم رهبری مد ظله اللعالی در ارتباط با موضوع فتنه
پایگاه اطلاع رسانی موسسه علوم قرآنی فرهنگی شهرداری اسلامشهر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.