تبیان، دستیار زندگی
گان با بهره‌برداری از پروژه 25 کیلومتری راه روستایی در استان هرمزگان، مسیر بندرعباس به بستک 165 کیلومتر نزدیك تر شد. مدیركل راه و ترابری استان هرمزگان دوشنبه در آیین بهره برداری از این پروژه گفت : برای احداث این قطعه را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرهایی از دهه فجر در استان هرمزگان


با بهره‌برداری از پروژه 25 کیلومتری راه روستایی در استان هرمزگان، مسیر بندرعباس به بستک 165 کیلومتر نزدیك تر شد.

مدیركل راه و ترابری استان هرمزگان دوشنبه در آیین بهره برداری از این پروژه گفت : برای احداث این قطعه راه ارتباطی مبلغ 51 میلیارد ریال هرینه شده است.

مهندس خداداد مقبلی با اشاره به‌اینكه پیمانكاری این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا بوده، مشخصات این پروژه را، 10 متر عرض و 84 پل و ابنیه فنی ذكر كرد.

وی همچنین گفت: اداره‌كل راه و ترابری استان هم‌اكنون 300 پروژه راهسازی كه 120 پروژه راه روستایی و مابقی راه اصلی و فرعی است، در مجموع به ارزش یك هزار و 350 میلیارد ریال در دست انجام دارد.

مهندس مقبلی، آزاد راه اسكله شهید رجایی - دشت‌امام ، احداث 256 کیلومتر بزرگراه مسیرهای‌بندرعباس -سیرجان‌و بندرعباس -خمیر -بوشهر و بندرعباس -سه راهی میناب ، محور بستك به لار-بندرعباس ، بهسازی محور میناب -جاسك بطول 65 کیلومتر را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

مدیر كل برق منطقه‌ای هرمزگان‌گفت: امروز بطور همزمان 39 پروژه‌برق‌رسانی و تقویت شبكه در نقاط مختلف این‌استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهندس عبدالرسول پیشاهنگ دوشنبه‌درآیین‌افتتاح طرح افزایش ظرفیت كهورستان با ارایه گزارشی پیرامون اثرات این طرحها افزود: اجرای این تعداد طرح در مجموع 200 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی اظهار داشت : بااجرای 19 پروژه برق رسانی تعداد 432 خانوار روستایی از روشنایی برخوردار شدند.

وی همچنین گفت: با بهره‌برداری از مجموع 39 طرح بین 50 تا 100 درصد ظرفیت موجود برق روستایی این استان افزایش یافت كه در نتیجه قطعی، خاموشی و عدم كشش شبكه برق را دیگر نخواهیم داشت.

مهندس پیشاهنگ از اجرای پروژه‌تقویت شبكه و افزایش ظرفیت گابریك‌از توابع جاسك بعنوان بزرگترین این پروژه‌ها یاد كرد كه 50 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی به عمر 70 ساله برق در این استان اشاره و ابراز داشت : پروژه‌های اجرا شده در دو دهه گذشته صدها برابر 40 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان می‌باشد.

مدیركل برق منطقه‌ای هرمزگان در ادامه افزود:در مدت یادشده تعداد مشتركین هرمزگان از 33 هزار به 336 هزار خانوار رسیده و تعداد روستاهای برق رسانی شده از هشت روستا به یكهزار و 500 روستا افزایش یافته است.

مهندس پیشاهنگ اضافه كرد: تعداد پست‌های برق در قبل از انقلاب تنها 8 پست بوده كه به 85 پست در حال حاضر رسیده و همچنین تولید برق از 65 مگاوات به 2 هزار و 320 مگاوات در این استان افزایش یافته است .

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارك فجر كنگره شعر استانی با عنوان انفجار نور درسالن غدیر بندرعباس با حضور جمعی از شاعران محلی برگزار شد.

رییس حوزه هنری هرمزگان ودبیر این كنگره گفت: پس ازاعلام فراخوان 135 اثر از شاعران بندرلنگه،بندرعباس، قشم، میناب و رودان به دبیرخانه رسید كه بیشتر این اشعار باموضوعات ولایت، پیامبراعظم (ص)، محرم وانقلاب اسلامی بود.

مهدی قاسمی‌زاده افزود: از 135 اثر رسیده به دبیرخانه 32 اثر برگزیده شد كه شاعران برگزیده به قرائت اشعار خود پرداختند.

وی درادامه افزود: شاعران بایستی از اشعار خود در راه گسترش فرهنگ وهنر دینی استفاده نمایند و همواره در راه سیدالشهدا(ع) گام بردارند.

قاسمی‌زاده گفت: داوری این كنگره را دكتر علیرضا قزوه، استاد علی رضایی و استاد محمد علی بهمنی از شاعران بزرگ و معاصر كشور برعهده داشتند.

مدیركل تبلیغات اسلامی هرمزگان دراین مراسم ضمن گرامیداشت دهه مبارك فجر گفت: این كنگره یك كار جمعی است واعتقاد ما براین است كه درمقوله فرهنگ و هنر بایستی كارها را بصورت جمعی پیش برد تا دراین راه بتوانیم موفق باشیم و درآینده گام‌های بزرگتری را برداریم.

حجت‌الاسلام شكرالله زندوی افزود: زبان شعر زبانی شیرین و ماندگاراست و در میان هنرها، شعرازجمله هنرهایی است كه كمتر دستخوض ناملایمات شده وخلوص و جاذبه و سیاق خود را درجامعه ما حفظ كرده‌است.

این كنگره با همكاری حوزه هنری استان هرمزگان،اداره‌كل تبلیغات اسلامی، صداوسیما، سازمان ملی جوانان و اداره‌كل فرهنگ وارشاداسلامی با حضور جمعی از مسوولان اجرایی استان برگزارشد.

درپایان مراسم وپس از قرائت بیانیه هیئت داوران، جوایز نفرات برتر توسط مسوولان حاضر در مراسم به آنان اهدا شد.

منیع:

تبیان هرمزگان