تبیان، دستیار زندگی
صدر به گزارش تبیان ، بیش از 90 درصد آرائ مردمی در مورد فیلم برتر جشنواره از نظر مردم ، در روزهای سوم و چهارم جشنواره به فیلم اخراجی ها تعلق گرفت . استقبال فراوان از این فیلم حاکی از اقبال بلند ساخته مسعود ده نمکی به ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخراجی ها در صدر


به گزارش تبیان ، بیش از 90 درصد آرائ مردمی در مورد فیلم برتر جشنواره از نظر مردم ، در روزهای سوم و چهارم جشنواره به فیلم اخراجی ها تعلق گرفت .

استقبال فراوان از این فیلم حاکی از اقبال بلند ساخته مسعود ده نمکی به عنوان فیلم برتر جشنواره از نگاه مردم دارد.

طبق آخرین اطلاعات استقبال مردم از این فیلم در شب گذشته ( 16 بهمن 85 ) به حدی بوده که سینما استقلال سانس فوق العاده 2 نیمه شب تا 4 صبح را برای علاقمندان به دیدن این فیلم برقرار در نظر گرفت.

خلاصه داستان اخراجی ها از این قرار است : مجید از اراذل جنوب تهران عاشق دختر پیرمرد عارفی به نام میرزا می‌شود. میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سر به راه شدن او می‌داند. مجید تصمیم می‌گیرد برای اثبات سر به راه شدن خود به جبهه برود که بقیه دوستانش نیز همراه او می‌شوند. برای حضور آنها در جبهه، مخالفت‌هایی وجود دارد اما باضمانت میرزا و یکی دیگر رزمنده‌ها آنها به پادگان آموزشی می‌رسند. ...

این فیلم اولین فیلم بلند مسعود ده نمکی است . وی متولد 1348 از آذربایجان شرقی، در طول جنگ نوجوانی خود را در جبهه گذرانده و از سال 1369 رشته علوم سیاسی را در دانشگاه طی نموده از سال 1375 تا سال 1385 به مدت ده سال در مطبوعات مشغول به کار بوده و در حال نگارش فرهنگنامة 50 جلدی اسارت و آزادگان می باشد. در سال 1383 مستند فقر و فحشاء و 1384 مستند کدام استقلال کدام پیروزی و 1385 فیلم بلند ضرب آخر را کارگردانی نموده است.

منبع : تبیان