تبیان، دستیار زندگی
«پارک علمی پروفسور بازیما» منحصر به فرد ترین پارک موضوعی علمی ایران در سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم (علوم تجربی) می باشد که با تلفیق حوزه های سرگرمی و آموزش سعی دارد فضایی مفرح و آموزنده را برای خانواده ایرانی فراهم آورد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پارک  علمی پروفسور بازیما، مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما، مشهد

تونل خلقت پارک علمی پروفسور بازیما

از آنجایی که شیوه های نوین آموزش، به ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان، برپایه تسهیل گری، اکتشاف و بازی محوری است در همین راستا چند سال مطالعه و مشاهده پارک های علمی موضوعی از جمله پارک ها و مراکز علمی و موزه های تخصصی در سایر کشورها به همراه چندین سال سابقه مدیریتی و اجرایی در زمینه مراکز تفریحی و مباحث آموزشی گرد هم آمده است تا «پارک علمی پروفسور بازیما» متولد شود.

شرکت توسعه بازی های نوین آفرین (تبنا) به عنوان طراح، سازنده و بهره بردار مجموعه های نوین تفریحی سرگرمی با تجارب تیم مدیریتی، فنی و تحقیقاتی خود برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی پارک موضوعی علمی نموده است. این مجموعه با محوریت علوم تجربی و با نام تجاری "پارک علمی پرفسور بازیما" آغاز بکار کرده و با تکیه بر دانش متخصصان و دانشمندان جوان ایرانی اقدام به بومی سازی دانش ساخت و بهره برداری از مراکز تفریحی کرده است. در طول طراحی مفهومی پارک علمی پروفسور بازیما، از آخرین متدهای طراحی پارک های موضوعی و جدید ترین ابزارهای ارتباطی و تعاملی پیشرفته برای انتقال مفاهیم جذاب علمی استفاده شده است تا بازدیدکنندگان تجربه سفری ماجراجویانه از عصر سنگ تا عصر فضا را تجربه کنند.

ما به جرأت مدعی هستیم «پارک علمی پروفسور بازیما» منحصر به فردترین پارک علمی موضوعی ایران در سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم می باشد که با تلفیق حوزه های آموزش، سرگرمی و بازی های هیجان انگیز سعی دارد فضایی مفرح و آموزنده را برای خانواده های ایرانی فراهم آورد. در این مجموعه از آخرین تکنیک های طراحی پارک های علمی، تفریحی و خانوادگی استفاده شده است.

پارک علمی پروفسور بازیما، مشهد

زیردریایی پارک علمی پروفسور بازیما

این پارک علمی در محیطی به وسعت 2100 متر مربع در شهر مقدس مشهد، طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال قرار داشته و از فروردین سال 1395 فعالیت خود را در شهر مقدس مشهد آغاز کرده و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب پذیرای بازدیدکنندگان گرامی می باشد.


در پارک علمی پروفسور بازیما سوار بر ماشین زمان شده تا به ابتدای خلقت جهان رفته و سفری پرهیجان را از آغاز آفرینش تا به امروز تجربه می کنیم. برای اولین بار در کشور به همراه پزشک پروفسور بازیما با عبور از داخل دهان یک انسان غول پیکر و سفر درون اندام های بدن، به کشف اسرار بدن انسان خواهیم پرداخت و با سوار شدن بر زیردریایی اکتشافی سری به دنیای عجیب جانوران زیر دریا خواهیم زد.

پارک علمی پروفسور بازیما، مشهد

بازی های پارک علمی پروفسور بازیما نیز در نوع خود منحصر به فرد می باشد به طوریکه می توان در شبیه ساز پرواز آن همچون یک خلبان، پرواز روی شهر مقدس مشهد را تجربه نمود. با ژیروسکوپ فضایی تست های مقدماتی فضا نوردی و گیج وزنی را تجربه نمود. با مریخ نورد بازیما به کاوشگری در سطح مریخ پرداخته و در آسمان نمای خورشیدی (پلانتاریوم) فضای لایتناهی آسمان ها را به نظاره بنشینیم.

پارک علمی پروفسور بازیما، مشهد

در آکادمی زیست شناسی مانند یک پزشک به تشریح بدن انسان یا قورباغه پرداخته و مانند یک پرستار از تزریق گرفته تا احیاء قلبی را به صورت عملی انجام دهیم و بالاخره دختر خانمها در فضای خصوصی اتاق روبان صورتی از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمام سوالات مربوط به دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری) و یا سئوالات مربوط به جنس مونث را خواهند یافت. در سوی دیگر مجموعه، کودکان نیز می توانند در بازی حفاری دایناسور به مانند یک باستان شناس به حفاری و کشف اسکلت حیوانات ما قبل تاریخ بپردازند.

پارک علمی پروفسور بازیما، مشهد

«پارک علمی پروفسور بازیما» برای تمام نوجوانان و جوانان وطن ماست تا قدم به سرزمین آگاهی و شناخت بگذارند. این پارک علمی موضوعی جایی است برای ورود به مرزهای دانش و دانایی؛ محفلی است برای عینیت بخشیدن به دانسته هایی که فقط در میان واژه ها و تصاویرِ کتاب ها مانده اند. در کنار امکانات علمی فوق العاده موجود، در این پارک علمی تجهیزات مهیجی همچون شبیه ساز پرواز برای علاقه مندان به مباحث پرواز، مریخ نورد برای علاقه مندان به فضا نوردی، افلاک نما (پلانتاریوم) برای آشنایی دقیق تر با صور فلکی موجود در آسمان، ژیروسکوپ جهت تجربه گیج وزنی، سفینه واقعیت مجازی برای سفری مهیج به اعماق تاریخ و اقصا نقاط جهان و نیز آکادمی های علمی متعدد دیگری برای آموزش های علوم تجربی وجود دارد.

برای درک بهتر «پارک علمی پروفسور بازیما» تصور کنید کتابی درباره پیدایش جهان می خوانید، یا مطلبی درباره موجودات زنده و گیاهان مطالعه می کنید، یا می خواهید درباره بدن انسان بیشتر بدانید، یا در حال مطالعه در خصوص فضا و کهکشان ها هستید تا کتاب را باز می کنید نوشته ها جان می گیرند، پرنده ها تکانی می خورند و از میان کتاب پر می کشند؛ خزندگان به بیرون می خزند؛ مارها به گوشه ای می روند و درندگان شروع به غرش می کنند. به بخش موجودات دریایی که می رسید، از درون پنجر   زیردریایی نگاه می کنید، همه چیز زنده و شناور است.

پارک علمی پروفسور بازیما، مشهد

دیگر لزومی ندارد فقط در مورد اعضاء بدن انسان مطالعه کنید اکنون می توانید با استفاده از مولاژ عظیم بازیما واقعا درون آنها قدم بزنید و از داخل این اعضاء را عینا لمس کنید.
ما تمام دانش و تلاش خود را به کار بسته ایم تا در کنار شما کشف کنیم و بیاموزیم. در این پارک علمی شما می توانید تجربه کنید. تجربه پرواز با شبیه ساز پرواز بازیما، تجربه گیج وزنی با ژیروسکوپ بازیما، شناخت صور فلکی در افلاک نمای زنده بازیما، تجربه فضانوردی با مریخ نورد بازیما، و صدها تجربه متفاوت دیگر.
در پایان پیشنهاد ما آنست که اگر در شهر مقدس مشهد زندگی می کنید یا به این شهر مسافرت می  کنید برای ساعاتی کتابتان را ببندید و با ما به پارک علمی پروفسور بازیما بیایید. پارک علمی پروفسور بازیما تجربه ای متفاوت و منحصربه فرد است که هرگز فراموش نخواهد شد.

پارک علمی پروفسور بازیما {شرکت توسعه بازی های نوین آفرین- تبنا}

آدرس پستی:
مشهد، بلوار فلسطین، حد فاصل فلسطین 1 و 3، پلاک1، طبقه دوم. کد پستی: 9185635154

تلفن:  38476441-051  نمابر: 38476443-051
ایمیل:   info@bazima.ir

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی