تبیان، دستیار زندگی
در حالی که نقل وانتقالات تابستانی لیگ شانزدهم با شتاب پیش می رود و پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی پیشتازان بازار هستند اما هنوز عده ای از بازیکنان سرشناس و مطرح، تیم جدیدشان را انتخاب نکرده اند و در حال سبک و سنگین کردن پیشنهادهای شان هستند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 ستاره بدون تیم!

در حالی که نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ شانزدهم با شتاب پیش می‌رود و پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی پیشتازان بازار هستند اما هنوز عده‌ای از بازیکنان سرشناس و مطرح، تیم جدیدشان را انتخاب نکرده‌اند و در حال سبک و سنگین کردن پیشنهادهای‌شان هستند!

بخش ورزشی تبیان
ستاره های فوتبال

آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی، پژمان منتظری مدافع تیم ملی، احسان حاج‌صفی هافبک تیم ملی، امید ابراهیمی هافبک ملی‌پوش استقلال، مجتبی جباری بازیکن سابق استقلال و الاهلی قطر، محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان، رحمان احمدی دروازه‌بان سابق تیم ملی و سپاهان،‌ هادی عقیلی کاپیتان مغضوب سپاهان، اشکان دژاگه بازیکن ملی پوش و جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی از جمله این بازیکنان شاخص هستند که هنوز برای آینده‌شان تصمیمی نگرفته‌اند. البته برخی از این بازیکنان سرشناس نیز ظاهرا مشتری ندارند یا پیشنهاد قابل توجهی دریافت نکرده‌اند و به نوعی بلاتکلیف هستند. خراسان در این گزارش سعی دارد وضعیت چند بازیکن شاخص بدون تیم را بررسی کند.

امید ابراهیمی

هافبک ملی‌پوش فصل گذشته استقلال پیشنهادهایی از چند تیم عربی دریافت کرده و خودش هم اصرار به لژیونر شدن دارد اما ظاهرا پیشنهادهای شیخ‌نشین‌های خلیج فارس چندان دندان‌گیر نیست و امید ابراهیمی به علیرضا منصوریان و باشگاه استقلال چراغ سبز نشان داده است. البته امید برای ماندن شرط سنگینی گذاشته و تسویه‌حساب مطالبات چند فصل اخیر را پیش شرط مذاکرات تمدید قرار داده است. با این حال منابع نزدیک به باشگاه از توافق امید و استقلال در هفته جاری خبر می‌دهند.

آندرانیک تیموریان

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که به خاطر مصدومیت، هفته‌های پایانی لیگ را از دست داد از پیکان پیشنهاد دارد و مجید جلالی سرمربی سابق سایپا که آندو را به آن تیم برد دوباره خواهان اوست. تیموریان صبح دیروز مذاکرات جدی خود را با این تیم در محل باشگاه پیکان انجام داد. گفته می‌شود رقم درخواستی آندو بالاست و پیکانی‌ها در حال چانه‌زنی و کم کردن آن هستند. آندو هم گفته تا فردا به پیشنهاد پیکان پاسخ می‌دهد.

پژمان منتظری و مجتبی جباری

بازیکنان سابق استقلال که در الاهلی بازی می‌کردند به خاطر تغییر کادر فنی الاهلی مجبور به فسخ قرارداد شدند. گفته می‌شد آن‌ها به استقلال برمی‌گردند اما چراغ سبزی از منصوریان به آن‌ها نشان داده نشد هرچند برخی از تمایل منصوریان به جذب منتظری خبر می‌دادند اما سرمربی آبی‌ها با جذب مدافع برزیلی و کنعانی‌زادگان عملا بی‌میلی‌اش را به جذب مدافع سابق استقلال نشان داد. گفته می‌شود آن‌ها در قطر به دنبال تیم هستند و تصمیمی برای بازگشت به ایران ندارند.

احسان حاج‌صفی

مدافع هافبک چپ پای تیم ملی مورد توجه سرخابی و سپاهان بود اما به نظر می‌رسد با جذب مهرداد محمدی توسط سپاهان و گولچ توسط پرسپولیس تنها استقلال به دنبال حاج‌صفی باشد و این بازیکن هم گویا در تماس با منصوریان گفته اگر در ایران بازی کند آبی‌پوش می‌شود. البته احسان تاکید کرده اولویتش ماندن در اروپا و بازی در قاره سبز است.

محرم نویدکیا و ‌هادی عقیلی

کاپیتان‌های چند فصل اخیر سپاهان هر 2 بلاتکلیف هستند با این تفاوت که محرم در لیست مازاد نبود و عقیلی در لیست مازاد ویسی قرار داشت در حالی که با سپاهان قرارداد دارد. نویدکیا از تراکتورسازی و مشهد خراسان پیشنهاد دارد اما او هنوز تصمیمش را برای بازی یا خداحافظی اعلام نکرده و از طرفی همه از او خواسته‌اند در سپاهان بماند. عقیلی هم اعلام کرده با سپاهان قرارداد دارد و حالا باید دید با پافشاری عقیلی برای ماندن و سکوت محرم چه اتفاقی می‌افتد.

رحمان احمدی و جواد نکونام

2 ملی‌پوش سابق شرایط نامشخصی دارند. رحمان که در لیست مازاد سپاهان بود و العربی هم تمایلی به نگه داشتن نکونام نداشت. در مورد رحمان گفته می‌شود او با پیکان به توافق رسیده اما برای این‌که بتواند مطالباتش را از سپاهان بگیرد آن را رسانه‌ای نکرده است. در مورد نکونام نیز صحبت از خداحافظی او و اضافه شدنش به کادر فنی تیم ملی است.


منبع : خراسان