تبیان، دستیار زندگی
برای تحقق سخنان رهبری و اصل اقتصاد مقاومتی نیاز به یک موج همگانیِ عظیم و جدی است تا جلوی شیوع دلالیسم را بگیریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلوگیری از شیوع "دلالیسم"

برای تحقق سخنان رهبری و اصل "اقتصاد مقاومتی" نیاز به یک موج همگانیِ عظیم و جدی است تا جلوی شیوع "دلالیسم" را بگیریم.

بخش سیاست تبیان

اقتصاد مقاومتی ، رهبر ، انقلاب اسلامی ، اسلام ، سیاست ، قاچاق ، چین ، مردم سالاری ، دولت روحانی

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین قیومی درباره سازوکاری که باید برای صیانت از توانمندی‌های کشور در مقابل دشمنان اندیشیده شود، اظهار داشت: در ابتدا مسئولان باید نسبت به توانمندی‎هایمان باور داشته باشند و با عملکردشان آن را به مردم نیز نشان دهند.

عضو حزب مردم‌سالاری با تأکید بر ضرورت حمایت از تولیدکننده داخلی در راستای رسیدن به هدف مذکور اذعان داشت: برای حرکت در جهت حفظ توانمندی‌ها به ویژه توانمندی‌های اقتصادی‌مان و همچنین تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید جلوی "دلالیسم" گرفته شود.

وی با بیان اینکه برخی برای سودجویی به کشورهایی چون چین روی می‌آورند و اجناسی با کیفیت پایین را به کشور وارد می‌کنند، ادامه داد: علت تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های ما، اجناس ارزان و بی‌کیفیتی است که وارد کشور می‌شود.

قیومی در ادامه درباره تاثیر دستاوردهای اقتصادی برجام با اقتصاد مقاومتی متذکر شد: در این زمینه لازم است جریانات سیاسی گوناگون سنگ اندازی نکنند و اجازه ندهند اهداف بلند کشور به دلیل منافع حزبی نادیده گرفته شود.

عضو حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه اگر جناح‌های سیاسی علیه یکدیگر فعالیت کنند، سناریوی اختلاس‌ها و فیش‌های نجومی حقوقی همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در مقابل اگر زمینه‌های تولید، کسب و کار و جذب سرمایه در جامعه فراهم شود، برجام به فرجام خواهد رسید.

وی پیرامون وظایف دستگاه‌های مختلف در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: یکسری زیرساخت‌ها برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام شدن است که در صورت از بین رفتن درگیری‌ها و هیاهوهای داخلی به سرانجام خواهد رسید.
منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .