تبیان، دستیار زندگی
توقف موقت و سپس توقف دائم فعالیت مدرسه غیردولتی اعمال می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف فعالیت مدارس غیردولتی در صورت افت تحصیلی دانش آموزان

توقف موقت و سپس توقف دائم فعالیت مدرسه غیردولتی اعمال می شود.

توقف فعالیت مدارس غیردولتی در صورت افت تحصیلی دانش آموزان

مرکز یادگیری سایت تبیان

مدیرکل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار امتحانات نهایی مدارس غیردولتی را رصد می کنیم، گفت: در صورتی که تا 3 سال نسبت به ارتقای وضعیت آموزشی اقدام نشود، توقف موقت و سپس توقف دائم فعالیت مدرسه غیردولتی اعمال می شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، مجتبی زینی وند مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «گفته می شود که دانش آموزان مدارس غیردولتی درامتحانات نهایی با افت تحصیلی مواجه می شوند،چنین موضوعی را می پذیرید؟»، اظهار داشت: از دو سال گذشته آمار امتحانات نهایی مدارس کل کشور را رصد می کنیم.

وی افزود: امسال برمبنای امتحانات نهایی یک فرمولی را مشخص کردیم و تفاهم نامه ای با مدیران کل آموزش و پرورش کل کشور امضا کردیم و مدیرکل هم تفاهم نامه ای را با موسس مدرسه غیردولتی را امضا کرده است؛ یعنی مبنایی را برای آنها در نظر گرفتیم تا حتماً برای کیفیت بخشی اقداماتی انجام دهند.

زینی وند در خصوص عواقب افت تحصیلی در مدارس غیردولتی، خاطرنشان کرد: اگر کیفیت مدارس از آن مبنای مشخص شده پایین تر بیاید مطابق با آیین نامه اجرایی اقدام می شود یعنی اگر تا 3 سال نسبت به ارتقای وضعیت آموزشی اقدام نکنند، توقف موقت و سپس توقف دائم فعالیت موسس مدرسه غیردولتی را خواهیم داشت.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا این موضوع را قبول دارید که دانش آموزان غیردولتی در امتحانات نهایی افت می کنند؟»، تصریح کرد: درصدی وجود دارد، اما در مدارس دولتی و غیردولتی شاهد افت هستیم.

وی افزود: تمام این افت را نمی توان به حساب کمک موسسان و مدیران محسوب کرد بلکه سوالات امتحانات نهایی متمرکز است و دانش آموزان بعضاً با نوع سوالات مدرسه عادت دارند و یک دفعه در یک وضعیت خاصی در امتحانات نهایی قرار می گیرد و افتی حاصل می شود.

زینی وند با بیان اینکه روی موضوع افت تحصیلی دانش آموزان حساس هستیم، عنوان کرد: دو سالی است که روی موضوع افت کیفیت آموزشی فعالیت می کنیم و کمیته کیفیت بخشی مدارس غیردولتی را هم تشکیل داده ایم؛ نخستین اقدام را هم موضوع امضای تفاهم نامه با موسسان مدارس غیردولتی در خصوص ارتقای وضعیت کمی نمرات دانش آموزان پایه سوم در امتحانات نهایی، قرار دادیم.

منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران