تبیان، دستیار زندگی
خبر یک طلاق جدید در میان بازیگران مورد استقبال رسانه ها و کاربران شبکه اجتماعی واقع شده است!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از طلاق تا پروتز بازیگران!

خبر یک طلاق جدید در میان بازیگران مورد استقبال رسانه ها و کاربران شبکه اجتماعی واقع شده است!

امیر رضوانی - بخش اجتماعی تبیان
طلاق بازیگران

ساده ترین خبرها درباره زندگی خصوصی و روزمره چهره ها و هنرمندان برای مخاطبان همیشه جذابیت داشته است.  این جذابیت در زندگی عده ای به اثر گذاری و الگو پذیری نیز منجر می شود و سبک زندگی این افراد متاثر از سبک پوشش، رفتار، گفتار و مصرف  چهره ها است. متاسفانه  برخی از زوایا و رفتارهای ناهنجار و غیر متعارف در میان چهره ها  در حال تبدیل به هنجار و حتی ارزش و پرستیژ است!

طلاق های با کلاس!

متاسفانه یکی از اخباری که این روزها بیش از گذشته مطرح می شود موج طلاق است که در میان هنرمندان نیز کشیده شده است،  اگر بخواهیم میانگین بگیریم شاید بتوان گفت که حدودا سالی یکبار خبری از جدایی دو چهره رسانه ای شده است. این اتفاق تلخ هر چند به صورت یک سونامی در کشور در حال جریان است اما در حوزه چهره ها و هنرمندان که جامعه از رفتار و  سبک زندگی آنها تاثیر می  گیرند این مورد پیامدهای خوبی به دنبال نخواهد داشت.

متاسفانه این نوع اخبار نه تنها منتشر می شود بلکه خوب دیده می شوند و گویا در حال تبدیل  شدن به یک پرستیژ و شاید نوعی کلاس در این قشر می باشد که مذمومیت خود را از دست داده است. اما آنقدر که این ناهنجاری در رسانه ها، منتشر و اپیدمی می شود بحث ازدواج، فرزند آوری و خانواده مداری هنرمندان روی بورس نیست

متاسفانه این نوع اخبار نه تنها منتشر می شود بلکه خوب دیده می شوند و گویا در حال تبدیل  شدن به یک پرستیژ و شاید نوعی کلاس در این قشر می باشد که مذمومیت خود را از دست داده است. اما آنقدر که این ناهنجاری در رسانه ها، منتشر و اپیدمی می شود بحث ازدواج، فرزند آوری و خانواده مداری هنرمندان روی بورس نیست موضوعی که با توجه به شرایط جامعه بیشتر بدان نیاز است.

پوشش های آنچنانی!

مورد دیگری که تاثیر به سزایی در روند تاثیرپذیری در جامعه دارد پوشش بازیگران است. بازیگران به آنچه در آن دیده می شوند حساس هستند و بعضا پول های میلیونی  برای در چشم آمدن خود خرج می کنند، متاسفانه میزان تاثیر گذاری و الگو پذیری این پوشش بر مخاطبان جامعه نیز دارای فراوانی و قابل لمس است. الگویی که  با عرف و شرع همخوانی چندانی نداشته و  سمت و سوی مناسبی به سبک زندگی جوانان نمی دهد. نمونه این پوشش موردی بود که در  جشنواره فجر سال گذشته پیش آمد و پوشش چهره های حاضر در این فستیوال با نمونه های خارجی مقایسه شد.

مصرف گرایی

نوع خرج کردن و  مصرف گرایی بازیگران  از جمله زوایای زندگی خصوصی آنها می باشد که دانستن آن برای مخاطبان جذابیت داشته و تاثیر ناخودآگاهی را بر زندگی او می گذارد.
بازیگران بسته به درآمدهای خود ممکن است از ماشین های خاص، لباس هایی با برند معروف  و یا خانه های آنچنانی استفاده کنند که از یک منظر جوانی که از انها الگو می گیرد در این عرصه به برند گرایی افراطی و تجمل گرایی و  سندروم خود نمایی می رسد و از نگاه دیگر اگر آن جوان این مدل را بعنوان الگو بپذیرد اما مانند آن چهره دستش به دهانش نرسد یا دچار بزه خواهد شد یا افسرده می شود و یا بر اثر تصمیم ها و خرج های اقتصادی اشتباه در زندگی با مشکلات  روبرو خواهد شد.

شبکه اجتماعی

سندروم خودنمایی معضلی است که جوانان امروز بدان دچار هستند این سندروم که بعضا  تنها سکانس هایی خاص از زندگی یک فرد را به نمایش می گذارد در شبکه های اجتماعی نمود خاصی دارد. و متاسفانه بازیگران در دامن زدن به این روحیه و این سبک رفتاری نیز نقش مخصوص به خود را  دارند.

عمل های زیبایی!

روندهای مورد اشاره آن چیزی نیست که همه چهره ها وهنرمندان را شامل شود اما آن درصد که به این الگو سازی نامناسب  با کمک رسانه ها دامن می زنند تاثیر قابل توجهی بر جامعه و نسل  نوجوان و جوان دارند. که باید بزرگان این عرصه و نخبگان جلوی انحرافات را گرفته و الگوهای صحیح را چه در میان چهره ها و چه مخاطبان فرهنگ سازی کنند

در کنار پوشش تغییر چهره و یا عمل های زیبایی که در بازیگران امری شایع است در رونق کار پزشکان زیبایی تاثیر شایانی دارد.تب ایجاد عمل های کاشت گونه، پرتز لب و زیبایی بینی در میان جوانان بیشتر از طریق رسانه ها و به ویژه بازیگران به وجود آمده است که از نمونه هایی است که الگویی کاملا اشتباه را جا انداخته است.

فیلم یا واقعیت؟

متاسفانه این سبک زندگی اشتباه و الگو پذیری نامناسب تنها از واقعیت های نادرست سبک زندگی برخی از چهره ها منشعب نشده بلکه جوانان از شخصیت های غیر حقیقی چهره ها در فیلم ها نیز تاثیر می پذیرند  بازیگران مانکن شده در پسند و ذائقه جوانان در انتخاب های ازدواج تاثیر گذار شدند،. مصرف گرایی و زندگی های مجلل در فیلم ها به سبک زندگی   جوانان رسوخ کرده و الگوی روابط دوستانه در فیلم ها را در روابط اجتماعی مشاهده می کنیم.
البته روندهای مورد اشاره آن چیزی نیست که همه چهره ها وهنرمندان را شامل شود اما آن درصد که به این الگو سازی نامناسب با کمک رسانه ها دامن می زنند تاثیر قابل توجهی بر جامعه و نسل نوجوان و جوان دارند. که باید بزرگان این عرصه و نخبگان جلوی انحرافات را گرفته و الگوهای صحیح را چه در میان چهره ها و چه مخاطبان فرهنگ سازی کنند.