تبیان، دستیار زندگی
طرح تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های جدید از یکم تیرماه همزمان با پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان در نمایشگاه قرآن آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های جدید در نمایشگاه قرآن

طرح تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های جدید از یکم تیرماه همزمان با پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان در نمایشگاه قرآن آغاز  شد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نمایشگاه قرآن

"یوسف افراش"، معاون ارتباطات و امور استان های سازمان دارالقرآن الکریم در گفت وگو با ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: غرفه تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های نو از اول تیرماه به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم در ضلع غربی شبستان مصلی برپا  شد.
 
وی افزود: طرح تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های نو با سه هدف مهم صورت می گیرد؛ اولین هدف از انجام این کار، جمع آوری قرآن های مستعمل و فرسوده است که خانواده ها به دلیل محدودیت شرعی با امحاء قرآن های فرسوده مشکل دارند.
 
افراش ادامه داد: دومین هدف این است که خانواده هایی که قرآن بلااستفاده و مازاد دارند می توانند قرآن های خود را تحویل دهند و رسید دریافت کنند.هدف سوم این است که قرآن های چاپ جدید را که از سوی خانواده ها به غرفه تحویل داده می شود برای استفاده خانواده های کم بضاعت در مناطق محروم توزیع شود.
 
معاون ارتباطات و امور استان های سازمان دارالقرآن الکریم در پایان یادآور شد: به دلیل محدودیت هایی که در تعویض قرآن های کهنه و فرسوده با قرآن های چاپ جدید داریم این طرح تنها ویژه خانواده هایی است یک تا دو کتاب قرآن فرسوده دارند . از هدیه دادن کتاب قرآن به تعداد زیاد معذوریم ،به دلیل اینکه که در سال های گذشته مدارس و مساجد برای تعویض و گرفتن بیش از 100 قرآن به نمایشگاه مراجعه کردند.
 
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از 24 خرداد ماه تا 8 تیر ماه مصادف با 7 تا 22 ماه مبارک رمضان به مدت 16 روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت 18 الی 23:30 برگزار می شود.