تبیان، دستیار زندگی
آموزش مجازی قرآن برای جوانان در سامانه اقرأ سامانه www.eghra.ir با هدف آموزش مجازی قرآن كریم برای جوانان همزمان با نیمه ماه مبارك رمضان به شكل رسمی افتتاح شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن كریم راه اندازی شد

آموزش مجازی قرآن برای جوانان در سامانه" اقرأ"

آموزش مجازی قرآن برای جوانان در سامانه" اقرأ" سامانه www.eghra.ir با هدف آموزش مجازی قرآن كریم برای جوانان همزمان با نیمه ماه مبارك رمضان به شكل رسمی افتتاح شد

بخش قرآن تبیان
سامانه اقرا

سامانه www.eghra.ir با هدف آموزش مجازی قرآن كریم برای جوانان همزمان با نیمه ماه مبارك رمضان به شكل رسمی افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،مهدی مهدوی،قائم مقام موسسه امام هادی(ع) و مدیر اجرایی سامانه  با اشاره به قالب تخصصی نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن كریم گفت:‌ از سال 93 بررسی طرح راه اندازی سامانه بدون هیچ وابستگی به نهاد و یا سازمانی توسط ارادتمندان آستان قرآن و عترت در موسسه امام هادی(ع) آغاز شد و در مهرماه سال 94 همزمان با میلاد امام هادی (ع) به بهره برداری رسید و امروز مصادف با نیمه ماه مبارك رمضان به طور رسمی افتتاح شد.
 وی با بیان اینكه سامانه آموزش مجازی قرآن در دوبخش دوره های آموزشی و  تعیین سطح خدمات ارایه می دهد تصریح كرد: در دوره آموزشی lms learnig management system پنج گروه  شامل مفاهیم ،قرائت،حفظ ،زبان عربی قرآن با تكیه بر مثال های قرآنی و علوم قرآنی مثل اعجاز و تحریف ناپذیری قرآن پیش بینی شده است.
مدیر اجرایی سامانه آموزش مجازی قرآن ادامه داد:  حدود 20 دوره آموزشی طی 100 جلسه در سامانه برای مخاطبان طراحی شده است
مهدوی بهره مندی از تجربه اساتید برجسته علوم قرآنی را یكی از ویژگی های سامانه برشمرد و گفت:‌در بخش مفاهیم،  تفسیر 15 سوره قرآن  با تفسیر استاد میرباقری،آموزش روخوانی  توسط استاد احمد ابوالقاسم،آموزش تجوید توسط استاد موسوی بلده  و تحریف ناپذیری قرآن توسط استاد مهدوی راد ارایه می شود.
قائم مقام موسسه امام هادی(ع) در توضیح بخش تعیین سطح در سامانه مجازی آموزش قرآن گفت:‌ در این بخش در ابتدا گواهی صحت نماز گرفته می شود به گونه ای كه مخاطب الگوی صحیح قرائت نماز را می بیند و براساس آن صدای خود را ارسال كرده و پس از ارزیابی از سوی كارشناسان قرآنی گواهی آن سطح را دریافت می كند و در صورت داشتن خطا تصویری متناسب با خطای انجام داده برای مخاطب ارسال می شود.

مهدوی مدیر اجرایی سامانه آموزش مجازی قرآن

مهدوی گفت: سامانه  در دو بستر وب سایت به نشانی  https://www.eghra.ir و اپلیكیشن اندروید (دانلود از طریق ماركت چارخونه)  قابل دسترسی است.
وی افزود: قرآن آموزانی كه دوره های سامانه را بگذرانند و سطح نمازشان مهر قبولی بگیرد از سوی اداره كل اوقاف استان تهران مدرك تاییدیه دریافت می كنند.
مدیر اجرایی سامانه آموزش مجازی قرآن عنوان كرد:‌با همكاری شركت ایرانسل و اداره كل اوقاف طرحی برای ماه رمضان داریم كه براساس آن مشتركانی كه از اپراتور ایرانسل استفاده می كنند با ارسال عدد 8 به سامانه30103 می توانند از خدمات سامانه به طور كلی استفاده كنند.
مهدوی آموزش مجازی قرآن در سامانه "اقرا ْ "را برای جوانان 15 تا 29 سال دانست و تصریح كرد: قصد داریم سامانه ویژه ای برای كودكان و نوجوانان به منظور بهره گیری از آموزش های قرآن نیز راه اندازی كنیم.
وی امكان تعامل با قرآن آموزان از طریق سامانه اقراْ و پاسخ به پرسش های مخاطبان را از ویژگی های سامانه برشمرد و گفت:‌ به ازای هر بخش آموزش در سامانه مخاطب در چهار بخش خودآزمایی می بیند و با تعامل پاسخ اشكالات خود را دریافت می كند.
مهدوی در پایان با اشاره به اینكه برای تولید محتوای سامانه اقراْ با دانشگاه قرآن و حدیث همكاری شده است افزود: از علاقمندان قرآن،صاحبنظران، پیشكسوتان و اساتید قرآنی و كارشناسان آموزش مجازی و بخش IT دعوت می كنیم با رصد سامانه نقاط ضعف احتمالی آن را با ما در میان بگذارند.