تبیان، دستیار زندگی

نورآفتاب چه تاثیری بر سردرد دارد؟

یک روز آفتابی معمولا گرما و شادی را به همراه دارد، اما اگر مراقبت های لازم را به عمل نیاوریم می تواند باعث سردرد هم بشود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نور خوشید و سردرد

 

نور آفتاب می‌تواند باعث سردردتان شود

نورآفتاب به تنهایی خودش از عوامل تحریک کننده میگرن است. در مطالعه ای، 16 بیماری میگرنی بعد از قرار گرفتن در معرض نور و گرمای آفتاب دچار سردرد شدند.

کمبود آب بدن می‌تواند باعث سردردتان شود

شاید دلتان بخواهد از آفتاب تابستان و گرمای آن به خوبی استفاده کنید، اما یادتان باشد زیاد آب بنوشید و کرم ضدآفتاب بزنید. سردرد ناشی از کم آبی بدن، از عوامل موثر در بروز سردرد مخصوصا سردردهای میگرنی است.

در معرض گرما بودن می‌تواند باعث سردردتان شود

قرار گرفتن در معرض گرمای آفتاب می‌تواند خطرناک باشد، مخصوصا اگر شدید باشد و برای مدت طولانی در این گرما باشید. دو نوع سردرد مربوط به گرما داریم:

قرار گرفتن زیاد در معرض گرما می‌تواند عاملی برای شروع سردردهای مکرر باشد، یعنی سردردهایتان از حالت حاد خارج شده و به سردردهای مزمن تبدیل می‌شوند

- گرمازدگی
- غش در اثر گرما

غش در اثر گرما یک فوریت پزشکی است که شامل تب شدید و ناهنجاری‌های عصبی می‌شود، مانند حمله صرع یا مشکلات مربوط به هماهنگی های بدن. هم گرمازدگی و هم غش در اثر گرما، موجب سردرد می‌شوند.

همچنین قرار گرفتن زیاد در معرض گرما می‌تواند یک عامل خاص برای شروع سردردهای مکرر باشد، یعنی سردردهای تان از حالت حاد خارج شده و به سردردهای مزمن تبدیل می‌شوند.

بنابراین اگر قرار است زیر نور آفتاب باشید، حتما آب کافی بنوشید و بیشتر در سایه قرار بگیرید.

ویتامین د چه اثری روی سردردتان می‌کند

اشعه فرابنفش آفتاب، منبع مهم ویتامین د است. با اینکه به دلایل مختلفی ممکن است با کمبود ویتامین د مواجه شویم، اما کمتر قرار گرفتن در نور آفتاب یکی از شایع ترین دلایل آن است.

افرادی که کمبود ویتامین د دارند ممکن است به بیماری نرمی استخوان شوند که باعث نرم و ضعیف شدن بافت استخوان شده و دردهای پراکنده استخوانی را به دنبال دارد.

این موضوع چه ارتباطی با سردرد دارد؟ کمبود ویتامین د می‌تواند منجر به سردرد شود، هم سردرد میگرنی و هم سردرد تنشی، مخصوصا سردرد تنشی مزمن.

یادتان باشد که این ارتباط معنی اش این نیست که لزوما یکی دلیل بروز دیگری است. پس با وجود این که آفتاب، یک منبع بسیار عالی برای تامین ویتامین د بدن است، اما با این وجود با پزشک تان در مورد بهترین شیوه های دریافت این ویتامین گفتگو کنید تا خطری تهدیدتان نکند.

استفاده زیاد از نور آفتاب هم می‌تواند خطرناک باشد، مخصوصا این که موجب افزایش خطر سرطان پوست هم می‌شود. ممکن است پزشک تان توصیه کند برای جبران کمبود ویتامین د، از مکمل استفاده کنید.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.