تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور افغانستان گفت: دولت این کشور تلاش می کند، شرایط را برای بازگشت پناهجویان افغانستانی به کشور فراهم کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشرف غنی: بازگشت پناهجویان به افغانستان را فراهم می کنیم

رئیس جمهور افغانستان گفت: دولت این کشور تلاش می کند، شرایط را برای بازگشت پناهجویان افغانستانی به کشور  فراهم کند.

اشرف غنی: بازگشت پناهجویان به افغانستان را فراهم می کنیم

«محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان می گوید که دولت این کشور در تلاش برای فراهم سازی زمینه بازگشت پناهجویان به کشور است.

غنی در پیام ویدیویی که از سوی ارگ ریاست جمهوری منتشر شد، گفت: بیستم ژوئن روز جهانی پناهجویان، روزی است که افکار و دعاهای ما به خصوص با پناهندگان افغان خارج از کشور، عودت کنندگان، بیجاشدگان و پناهندگان سایر کشور های که مردم افغانستان آنان را در این مقطع خاص از زمان پناه داده اند، می باشد.

وی ادامه داد: در این روز جهانی، همه ما می دانیم که کلید بازگشت هموطنان عزیز ما و کمک برای آغاز زندگی دوباره شان در داخل افغانستان، همانا تامین صلح، ثبات و توسعه کشور ما است.

در این پیام آمده است که پنج میلیون پناهنده افغان از سال 2002 در بزرگترین برنامه بازگشت داوطلبان با کمک دولت و اداره پناهندگان سازمان ملل به افغانستان بازگشته اند.
غنی ابراز امیدواری کرد: آنانی که تاکنون دور از سرزمین شان بسر می برند، به زودی شاهد زندگی بهتر به عنوان شهروند داخل کشور خود باشند.
او از از تمام کشورهایی  که با کمک های سخاوتمندانه اشان پذیرای پناهجویان افغان بوده اند، سپاسگزاری کرد.
گفته های غنی در حالی مطرح می شود که سال گذشته ده ها هزار افغان با مهاجرت به اروپا در این کشور ها در خواست پناهندگی داده اند.

او افزود حکومت افغانستان نسبت به مساله حل مشکلات مهاجران و بیجا شدگان تعهد و توجه خاص دارد او افزود حکومت افغانستان نسبت به مساله حل مشکلات مهاجران و بیجا شدگان تعهد و توجه خاص دارد.

تلاش برای حل مشکلات مهاجران

از سوی دیگر، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی می گوید که دولت تلاش های فراگیر و جدی را برای حل مشکلات مهاجران شروع کرده است.

به گفته عبدالله مشکلات مهاجران کشور از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی است که از آغاز شکل گیری این حکومت تاکنون درباره حل مشکلات آنها تلاش های فراگیر و جدی انجام داده است.

عبدالله از تمامی کشور ها و نهاد های بین المللی، به خصوص کشور هایی که در آن بیشترین مهاجران افغانستان حضور دارند، خواست برای حل مشکلات مهاجران افغانستانی همکاری همه جانبه کنند.

رئیس اجرایی تاکید کرد که حکومت افغانستان به تمام شهروندان کشور که در خارج پناهنده شده اند، وعده می دهد، برای تامین حقوق شان و حل مشکلات از هیچ گونه تلاشی دریغ نکند.

این دو مقام بلند پایه حکومت به تمام شهروندان کشور مقیم در کشورهای خارجی وعده دادند که برای تامین حقوق، حل مشکلات آنان و زمینه سازی برای بازگشت با عزت شان به وطن از هیچگونه تلاش ممکن دریغ نکنند.