تبیان، دستیار زندگی
ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کسب تقوای الهی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کسب تقوای الهی است

کسب تقوای الهی

به نقل از تبیان آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر شنبه در برنامه تفسیر قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک افزود: ماه مبارک رمضان با برکات و نعمت های الهی، ذخایر درون انسان را از خزانه موهبت و الطاف بیکران الهی غنی می سازد و راه ایمان و تقوای الهی را هموار می کند.
وی ادامه داد: در این ماه مبارک، تمام شرایط فراهم و همه موانع بر طرف شده تا مومنان به خود پرداخته و خویش را اصلاح کنند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: ماه رمضان فرصتی است تا انسان شعله های نفس سرکش خود را مهار کرده و در مقابل پروردگار سر به خاک گذارده و همراه با پشیمانی از اعمال گذشته و اشکریزان، صدای العفو خود را به گوش آسمانیان و افلاکیان برساند.
وی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تزکیه نفس و خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: این ماه ، نهمین ماه قمری، بهترین ایام سال و از اسماء الهی است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: عبادت و نماز جماعت تنها مخصوص ماه رمضان نیست و مومنان باید در تمام روزهای سال نسبت به برگزاری هرچه باشکوهتر نمازجمعه وجماعت اهتمام ورزند.
وی در تفسیر آیات 10 تا 13 سوره مبارکه کهف مردم را به صبر و استقامت در راه خدا دعوت کرد و گفت: مومنان باید همواره به سرنوشتی که خداوند برای آنها رقم زده رضایت داشته باشند و همواره شکر گذار باریتعالی باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در تفسیر آیه 10 سوره مبارکه کهف اظهار کرد: زمانی که جوانان کوه آندلس از ظلم وستمو طاغوت زمان خود به کوه پنا بردند با نهایت اخلاص دل به رحمت الهی بستند.
وی در تفسیر آیه 11 سوره مبارکه کهف نیز گفت: جوانان کوه آندلس به خواست خداوند مدت 309 سال به خواب عمیقی رفتند و مانند مادری که فرزندش را خواب می کند همه اسباب آرامش آنان فراهم بود تا معجزه ای بزرگ اتفاق بیفتد.
امام جمعه اراک در تفسیر آیه 12 سوره مبارکه کهف نیز گفت: آنان پس از 309 سال از خواب بیدار شدند تا همه بدانند که کسانی که در مسیر خداوند حرکت کرده و نیکوکاری و تقوا را پیشه خود کنند هیچ گاه از رحمت الهی بی نصیب نمی مانند.
برنامه تفسیر قرآن کریم به مناسبت ماه رمضان از ساعت 19 و 30 دقیقه در مصلای بیت المقدس اراک آغاز می شود و تا هنگام اذان مغرب ادامه دارد.
6012/3017


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .