تبیان، دستیار زندگی
راز جمعه13/11/1385 ورزشگاه حافظیه شیراز برق شیراز یك گل: هانى میرهاشمى (45) پرسپولیس 2 گل ها: احسان خرسندى (18) و فراز فاطمى (1+90) داور: هدایت ممبینى اخطار: علیرضا واحدى نیكبخت، احسان خرسندى، فرزاد آشوبى و داوود سید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برد ناپلئونی پرسپولیس در شیراز


جمعه13/11/1385

ورزشگاه حافظیه شیراز

برق شیراز یك

گل: هانى میرهاشمى (45)

پرسپولیس 2

گل ها: احسان خرسندى (18) و فراز فاطمى (1+90)

داور: هدایت ممبینى

اخطار: علیرضا واحدى نیكبخت، احسان خرسندى، فرزاد آشوبى و داوود سیدعباسى (پرسپولیس) مجتبى انصافى ، محمد مطورى و محمدآقا محمدى(برق)

برق شیراز: رضا حاج اسبویى، همت عابدى نژاد، هانى میرهاشمى، مجتبى انصافى، محمد آقامحمدى، آغوان مگرچیان، محمد مطورى، مهرداد كریمیان (حمیدرضا ابراهیمى ??)، فرید عابدى (محمد على ابراهیمیان ??) فرهاد محمدى (هادى ایمانى ??) و شهرام گودرزى

سرمربى: بیژن ذوالفقارنسب

پرسپولیس: فرشید كریمى، پژمان نورى، شیث رضایى، رابرت ساها، داود سیدعباسى، فرزاد آشوبى، علیرضا واحدى نیكبخت، ابراهیم اسدى، حسن بادامكى (محمد پروین ??)، مهرزاد معدنچى (صلاح حسن ??) و احسان خرسندى (فراز فاطمى ??)

سرمربى: مصطفى دنیزلى

پرسپولیس بعد از باخت تحقیركننده مقابل ابومسلم این بار در دقایق پایانى برنده شد تا موقتاً این پیروزى مرهمى باشد بر زخم هاى دنیزلى و تیمش و این تیم امیدوار به آینده باقى بماند. پرسپولیس در این بازى باز هم به پژمان نورى در قلب خط دفاعى اطمینان كرد تا مثلث رضایى، نورى، ساها در این خط شكل گیرد. در عوض بازگشت نیكبخت و بادامكى بار دیگر اوضاع خط میانى قرمزها را بهتر كرد تا آنها امیدوار به تدارك حملات از سوى این 2 مهره باشند.

در سوى مقابل برق شیراز با تأكید بر سرعت گودرزى قصد داشت با بازى مستقیم دروازه حریف خود را باز كند و در این راه با بازیكن سریع خود و حركات تخریبى اش دلخوش كرده بود. مطورى و كریمیان نیز در امور بازیسازى و حركت رو به جلوى تیمشان عناصر مؤثرى بودند كه با توجه به كیفیت پایین زمین حافظیه با ارسال هاى بلند موقعیت ایجاد مى كردند.

30 دقیقه اول با برترى سرخ ها همراه شد و گل دقیقه 19 خرسندى حاصل همین برترى بود. بعد از این گل و در دقایق پایانى نیمه نخست برترى از آن میزبان شد و گل دقیقه پایانى هاشمی 2 تیم را با نتیجه مساوى به رختكن فرستاد.

در نیمه دوم بار دیگر هراس از شكست براى پرسپولیسى ها به وجود آمد و برق كه بازى را خوب شروع كرده بود توپ و میدان را در اختیار گرفت و البته حملات پراكنده اى روى دروازه كریمى ترتیب داد كه از آنها طرفى نبست.

بازى در نیمه دوم مثل اكثر بازیهاى شیراز كسل كننده و بى هدف از سوی 2 تیم دنبال شد و توپ بیشتر در میانه میدان رد و بدل مى شد. پرسپولیسى ها در رساندن توپ به منطقه خطر حریف ناتوان بودند و برقى ها دل به سرعت گودرزى بسته بودند و بازى مستقیم شان چنگى به دل نمى زد . 3 تعویض همزمان دنیزلى نشان داد او به هر قیمتى كه شده از تیمش برد مى خواهد و او هم ناچار است با تأكید بر بازیكنانى مثل فاطمى و پروین به بازى مستقیم روى بیاورد.

اتفاقاً این بار تدبیر دنیزلى به کار افتاد و ضربه سنگین ساها در دقایق تلف شده كه با دفع ناقص حاج اسبویى روبرو شده بود با ضربه تمام كننده فراز فاطمى تبدیل به گل برترى پرسپولیس شد تا سرخ ها 3 امتیاز شیرین و سخت را در آخرین لحظات مال خود كنند.

با این برد قرمزها امیدوار به ادامه حضور در كورس قهرمانى ماندند تا هفته هاى آینده وضعیت بهترى پیدا كنند و فاصله شان را با بالانشینان تقلیل دهند.

در حاشیه دیدار

در هنگام گرم کردن 2 تیم خوش و بش روبرت سا ها مدافع چك پرسپولیس و میرسلاوهیل دروازه بان اسلواك برقى ها جالب بود 2 بازیکنی كه زمانى هموطن محسوب مى شدند.

* در ابتدا پشت نیمكت برقى ها هیچ تماشاگرى براى جلوگیرى از حاشیه ننشسته بود اما بعد از اینكه مسؤولان با هجوم تماشاگران مواجه شدند هواداران برق شیراز را در پشت نیمكت تیم شیرازى مستقر كردند.

* مجید توتونچى آنالیزور مقاومت بسیج فارس دیروز از جایگاه خبرنگاران دیدار برق ـ پرسپولیس را تماشا كرد. مقاومت قرار است 24 با پرسپولیس در جام حذفى بازى كند.

* دیروز اكثر عكاسان پشت دروازه پرسپولیس جمع شده بودند. به نظر مى رسید عكاسان هم به خاطر نتایج ضعیف پرسپولیس در هفته هاى اخیر منتظر باز شدن دروازه این تیم بودند.

* عزیزى فرماندار شیراز نیز از تماشاگران ویژه دیدار دیروز بود كه از جایگاه VIP بازى را تماشا مى كرد.

‌دنیزلی: منتظر تغییرات جدی در جدول باشید

مصطفی دنیزلی سرمربی تیم پرسپولیس در پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: بازی گذشته‌ی تیم پرسپولیس با برق در تهران بازی سختی بود. ذوالفقار نسب هر تیمی را كه رهبری می‌كند، از دفاع خوبی برخوردار است.

وی افزود: در نیمه‌ی اول خوب كار كردیم و می‌توانستیم بازی را با سه گل به پایان برسانیم.

دنیزلی اظهار كرد: با همه‌ی این احوال هر دو تیم خوب تلاش كردند اما، از لحاظ روحی هفته‌ی بدی را داشتیم.

وی ادامه داد: در سیزده هفته‌ی باقی‌مانده از لیگ همه باید منتظر تغییرات جدی در جدول باشید. پرسپولیس هم در لیگ و هم در جام حذفی امید به قهرمانی دارد.

وی هم‌چنین در خصوص ضعف تیم پرسپولیس در بازی امروز گفت: نشان دادیم كه پیروزی راحت گل می‌خورد و این برای آینده‌ی تیم بد است.

وی كه در نیمه‌ی دوم سه تعویض همزمان انجام داد، در این‌باره گفت: این سه تعویض هم یك ریسك و هم یك تاكتیك برای بردن بود. قبلا هم همزمان سه تعویض داشته‌ام.

وی در خصوص بازی تیم برق نیز گفت: برق حاكم بر زمین بود و به خصوص در نیمه‌ی دوم پیروزی حق برقی‌ها بود.

بیژن ذوالفقارنسب: باخت حق ما نبود، جبران می‌كنیم

بر اثر یك اشتباه باختیم

سرمربی تیم فوتبال برق‌شیراز پس از شكست تیمش برابر پرسپولیس تاكید كرد كه این‌نتایج را جبران خواهد كرد.

بیژن ذوالفقار نسب، در پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: با هشت بازی خانگی باقی مانده موقعیت خود را در جدول جبران می‌كنیم.

وی ادامه داد: تیم برق در این پیكار خوب بازی كرد و تنها بر اثر یك اشتباه باختیم.

ذوالفقار نسب گفت: بازیكنان برق خیلی خوب كار كردند و به هیچ وجه باخت حق ما نبود.

وی از حضور ستار زارع در این تیم در هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: با اضافه شدن بازیكنان جدید می‌توانیم، امیدوار باشیم كه تیم برق در آینده بهتر عمل كند.

ذوالفقار نسب گفت: در طول بازی حادثه‌ی آن‌چنانی روی دروازه‌ی برق نبود. تعویض همزمان سه بازیكن توسط دنیزلی، كنترل بازی را از دست ما خارج نكرد و باعث برتری آن‌چنانی آنها نیز نشد.

وی درباره‌ی «عابدی» گفت: عابدی بازیكن بسیار زحمت كشی است اما، باید كارهای فنی و هوش بیشتری را در بازی خود اعمال كند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد بازی تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس دارای مشكلات خاص خود است كه نمی‌خواهم وارد بحث در مورد این مشكلات شوم.

خوب شد هواداران پرسپولیس نبودند!