تبیان، دستیار زندگی
بازگشت هیتسفیلد در یک اقدام غیر منتظره از سوی باشگاه بایرن ، فلیکس ماگات، سرمربی 53 ساله تیم فوتبال بایرن مونیخ از کار برکنار شد. ماگات از سال 2004 سرمربیگری بایرن مونیخ را برعهده داشت و در دو فصل گذشته بایرن مونیخ ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبری که مونیخ را شوکه کرد ؛ بازگشت هیتسفیلد


در یک اقدام غیر منتظره از سوی باشگاه بایرن ، فلیکس ماگات، سرمربی 53 ساله تیم فوتبال بایرن مونیخ از کار برکنار شد.

ماگات از سال 2004 سرمربیگری بایرن مونیخ را برعهده داشت و در دو فصل گذشته بایرن مونیخ را دو بار متوالی به قهرمانی بوندس لیگا و دو بار متوالی به قهرمانی جام حذفی رساند. اما نتایج ضعیف این تیم در رقابتهای این فصل باعث برکناری او شد.

بایرن مونیخ در سه بازی اخیر خود با ماگات متحمل دو شکست شد و آخرین بازی این تیم نیز سه شنبه شب و در شهر مونیخ با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

در پایان این بازی که مقابل تیم ته جدولی بوخوم برگزار می شد، تماشاگران بایرن فیلیکس ماگات و تیمش را هو کردند.

باشگاه بایرن مونیخ بلافاصله بعد از عزل ماگات، اوتمار هیتسفیلد سرمربی سابق این تیم را تا پایان فصل جانشین او کرد. هیتسفیلد سوئیسی پیش از ماگات و به مدت پنج سال هدایت بایرن مونیخ را بر عهده داشت و این تیم را قهرمان باشگاههای اروپا کرد. هیتزفیلد همچنین چهار قهرمانی بوندس لیگا و سه قهرمانی جام حذفی را نیز به بایرن مونیخ تقدیم کرد.

وی در 2 ، 3 سال اخیر هدایت هیچ تیمی را بر عهده نداشته و حتی هدایت تیم ملی آلمان و رئال مادرید را رد کرده بود.

با این حال اوتمار هیتسفیلد گفته است كه تنها تا پایان فصل در بایرن مونیخ مربیگری خواهد كرد. گفته می شود مسوولان بایرن قصد دارند برای فصل آینده مذاكراتشان را با ژرار هولیه فرانسوی انجام دهند تا وی را برای مربیگری بایرن به آلیانز آره نا بیاورند.

البته هیتسفیلد سوئیسی تصریح كرد بازگشت به این تیم به مانند آن است كه دوباره به خانه خود بازگشته ام. وی افزود: من در سال 2001 با بایرن قهرمان اروپا شدم و امیدوارم كه در بازی مقابل نورنبرگ كه در خانه حریف خواهد بود بتوانم یك بایرن احیا شده را به میدان بفرستم . این در حالیست که بایرن در این بازی که دیشب برگزار شد ، با نتیجه 3 به صفر شکست خورد!

با رفتن ماگات وضعیت برخی بازیکنان بایرن که با نظر او به آلیانس آره نا آمده اند نیز در ابهام قرار می گیرد. یکی از این نفرات علی کریمی ست که همواره از حمایت ماگات برخوردار بوده و حالا باید دید آیا هیتسفیلد هم به او میدان خواهد داد یا نه؟

هامبورگ هم مربی خود را عوض کرد

توماس دال سومین اخراجی نیمکت های بوندس لیگا

توماس دال سرمربی تیم فوتبال هامبورگ پس از تساوی این تیم مقابل انرگی کوتبوس از سمت خود برکنار شد.

به گزارش سی ان ان ، توماس دال سومین مربی سرشناس فوتبال آلمان است که طی دو روز گذشته از سمت خود برکنار شده است. پیش از این فیلیکس ماگات سرمربی بایرن و یوپ هاینکس سرمربی مونشن گلادباخ از سمت خود برکنار شده اند.

برند هافمن رییس باشگاه هامبورگ گفت: از بابت تصمیمی که گرفته ایم ناراحتیم. ما متقاعد شده بودیم که اوضاع می تواند برای دال بهبود پیدا کند اما فشار نتایج اخیر باعث شد که نسبت به این امر واکنش نشان دهیم.

هامبورگ در دیدار آخر خود با نتیجه تساوی یک بر یک مقابل انرگی کوتبوس متوقف شد. دال پس از برکناری از سمت سرمربیگری هامبورگ گفت: البته خیلی ناراحت هستم. من 5/2 سال خوب با تیم هامبورگ داشتم و امیدوارم اوضاع هرچه سریع تر برای این تیم بهبود پیدا کند.

دال دراکتبر 2004 به جای کلاوس تاپ مولر سمت سرمربیگری هامبورگ را پذیرفت. او فصل گذشته هامبورگ را به عنوان سومی بوندس لیگا رساند و این تیم به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. این در حالی است که این تیم در فصل حاضر رقابت ها در خطر سقوط به دسته پایین تر قرار دارد.

با اخراج دال هامبورگی ها باب مذاکره را با هاب استیونس باز کردند و همزمان به سراغ فلیكس ماگات سرمربی سابق بایرن رفتند اما ماگات به این دلیل که هامبورگی ها پیش تر به استیونس هلندی پیشنهاد هدایت هامبورگ را داده اند ، این پیشنهاد را رد کرد .

ماگات ضمن عذرخواهی از مسوولان هامبورگ تصریح كرد قصد مربیگری در این تیم را ندارد. ماگات 53 ساله گفت: ما دو بار بطور غیررسمی با مسوولان هامبورگ مذاكراتی داشتیم و نهایتا به این نتیجه رسیدیم كه نمی توانم مربیگری این تیم را بپذیرم. گفتنی است در حال حاضر كارستن بارون سرمربی تیم آماتورهای هامبورگ بازیكنان تیم اصلی را تمرین می دهد و درصورتیكه تا فردا مربی جدید معرفی نشود وی بر روی نیمكت هامبورگ خواهد نشست.

هاب استیونس سرمربی 53 ساله مربی تیم روداكركراك هلند بوده است و به نظر می رسد امشب روی نیمکت هامبورگ بنشیند.

استیونس، موفق‌ترین دوران مربیگری‌اش در بوندسلیگا را در فاصله‌ی سالهای 1996 تا 2002 در شالكه گذراند او سپس به هرتابرلین رفت اما، آنجا نتوانست كاری از پیش ببرد.

از جمله افتخارات استیونس، قهرمانی در جام یوفا و جام حذفی آلمان است.

دال : مهدوی کیا برنده اردوی دبی بود

معرفی باشگاه های بزرگ جهان ؛ بایرن مونیخ