تبیان، دستیار زندگی
گ ؛ دومین هت تریک اولروم هفته هفدهم رقابتهای فوتبال باشگاههای دسته برتر ایران ، با توقف صدرنشینان و پیروزی تیمهای پرسپولیس و ابومسلم همراه بود. به گزارش تبیان در این بازیها ، تیم سایپا در زمین خود و در حالیكه از ابتد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف صدرنشین لیگ ؛

دومین هت تریک اولروم


هفته هفدهم رقابتهای فوتبال باشگاههای دسته برتر ایران ، با توقف صدرنشینان و پیروزی تیمهای پرسپولیس و ابومسلم همراه بود.

به گزارش تبیان در این بازیها ، تیم سایپا در زمین خود و در حالیكه از ابتدای نیمه دوم 10 نفره بود برابر فولاد خوزستان با تساوی 2 – 2 متوقف شد تا نتواند خود را به مرز 40 امتیاز برساند.

در این بازی ابتداعادل کلاه کج وهادی خنیفر در دقایق 7 و 29 فولاد را پیش انداختند تا نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند اما این پایان کار نبود و در نیمه دوم سایپا با توجه به 10 نفره بودن حملات خود را روانه زمین اهوازی کرد و در پایان توانستند با دو گل محسن خلیلی در دقایق 74 و 79 كار را به تساوی بكشاند .

اما تیم دوم جدول یعنی استقلال تهران در ورزشگاه آزادی تهران با تساوی بدون گل برابر مس كرمان متوقف شد تا بهترین فرصت برای كم كردن فاصله امتیازاتش با صدرنشین را از دست بدهد. این دیدار در حالی آغاز شد که صمد مرفاوی سایه یونگ هلندی را بالای سر خود می دید .بازی استقلالی ها در نیمه نخست چنگی به دل نزد و این کرمانی ها بودند که با دوندگی بیشتر سعی داشتند میانه میدان را برای خودشان کنند و تا حدودی هم موفق شدند اما نیمه دوم برخلاف نیمه اول استقلال سوار بر بازی شد و توانست بالاخره در دقیقه 55 اولین موقعیت خطرناک گل را به روی دروازه مس ایجاد کند ! آبی پوشان تهرانی در پایان بازی خیلی سعی کردند تا دروازه مس را بازکنند اما گل زدن هم هنر می خواهد تا امتیازات این دیدار بین دو تیم تقسیم شود.

در ورزشگاه حافظیه شیراز ، پرسپولیس تهران موفق شد میزبان خود برق شیراز را با نتیجه 2 به 1 شكست دهد. در این دیدار پرسپولیسی ها توانستند کابوس نیمه دوم را از بین ببرند و برای یک بار هم که شده در نیمه مربیان به برتری دست یابند. هر چند زمین خراب حافظیه اجازه بازی زیبا را از دو تیم گرفت اما این برق شیراز بود که در دقایقی از بازی بهتر از پرسپولیس بازی کرد .در این دیدار خرسندی و فراز فاطمی در دقایق 18 و 90 برای پرسپولیس گلزنی كردند و تك گل برق را هم هاشمی در دقیقه 44 به ثمر رساند.

پیكان تهران نیز با تساوی بدون گل برابر صبا باتری متوقف شد.در این دیدار صباباتری در اکثر دقایق میدان بیشتر از حریف توپ را در اختیار داشت اما نتوانست از این برتری خود استفاده کامل را ببرد و در نهایت دو تیم به تساوی رضایت دادند تا دو تیم جای خود را در جدول رده بندی حفظ کنند .

دیدار پاس تهران با فجر سپاسی ‌شیراز هم با تساوی 1 – 1 خاتمه یافت.این دیدار که به داربی نظامی ها نیزمعروف است بسیار سرد آغاز شد و هیچ کدام از دو تیم صلاح های خود را برای جنگ رو نکردند تا اینکه اولین خطر مهم بازی را شیرازی خلق کردند و توانستند با یک گل زیبا یخ بازی را بشکنند .برای فجر مصطفی صبری در دقیقه 32 گلزنی کرد .اما پاسی ها در نیمه دوم توانستند با حملات خود تیم فجر سپاسی را تحت فشار قرار دهند و بالاخره پاسی ها توانستند توسط منیعی به دقیقه 72 به گل برسند.

فولاد مباركهء سپاهان با تك گل محمود كریمی راه ‌آهن تهران را شكست داد تا همچنان در رده سوم جدول باقی بماند . راه آهن که دیگری چیزی برای از دست دادن ندارد ،دیروزهم خیلی محتاط بازی کرد و سعی داشت حداقل یک امتیاز از نقش جهان بگیرد .اما محمود کریمی در دقیقه 87 آب پاکی را بر پیکر تیم راه آهن وارد کرد تا میثاقیان به فکر راه حل مناسب تری فرو رود .

ابومسلم خراسان با نتیجه 4 به 1 ذوب‌آهن اصفهان را در هم كوبید و با كسب 28 امتیاز در كنار پرسپولیس ایستاد. در این بازی عرفان اولروم با به ثمر رساندن 3 گل و رساندن گلهای خود به عدد 11 به تنهایی در صدر جدول گلزنان ایستاد ، ضمن اینكه گئورگ استراتولات از ذوب آهن در نیمه اول از بازی اخراج شد.به هر حال ابومسلم نشان داد که برد هفته پیش در برابر پرسپولیس اتفاقی نبوده است وآنها می خواهند در بین 4 تیم اول جدول جایی داشته باشند. گلهای این دیدار را عرفان اولروم (40 ، 55 ، 85 )و سید محمد حسینی (13)برای ابومسلم و مهدی رجب زاده (3) برای ذوب آهن به ثمر رساندند

و استقلال اهواز با تساوی بدون گل برابر میهمان خود ملوان انزلی متوقف شد.استقلال اهواز برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نیافتد برای گرفتن 3 امتیاز پا به میدان گذاشت و در اکثر دقایق تیم برتر میدان بود اما انزلی ها که برای اینکه دوباره در خطر سقوط به دسته پایین ترقرار نگیرنر برای گرفتن تساوی پا به میدان گذاشته بودند که در نهایت به انچه که می خواستند رسیدند.

برنامه هفته هجدهم

جمعه 20 بهمن

صباباتری – سایپا

فجرسپاسی شیراز - استقلال تهران

پرسپولیس - فولاد مباركه سپاهان

ابومسلم خراسان - برق شیراز

ملوان بندرانزلی - پیكان تهران

راه‌آهن - استقلال اهواز

ذوب‌آهن اصفهان - مس كرمان

فولاد خوزستان - پاس تهران

با توجه به نتایج بدست آمده جدول رده بندی دچار تغییراتی شد که ملاحظه می فرمایید .

سایپا همچنان صدر نشین است