تبیان، دستیار زندگی
خون مرگ یک پلیس کالچو را تعطیل کرد خشونتها در حاشیه داربی سیسیل یک کشته برجای گذاشت! فیلیپو راسیتی یك افسر پلیس ایتالیایی در درگیریهای بازی دیشب تیمهای كاتانیا و پالرمو در كشته شد. به گزارش خبرگزاری آنسا این افسر 38 ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قیام سیسیلی ها ؛ سری آ در خون

مرگ یک پلیس کالچو را تعطیل کرد


خشونتها در حاشیه داربی سیسیل یک کشته برجای گذاشت!

فیلیپو راسیتی یك افسر پلیس ایتالیایی در درگیریهای بازی دیشب تیمهای كاتانیا و پالرمو در كشته شد.

به گزارش خبرگزاری آنسا این افسر 38 ساله بر اثر برخورد مستقیم یك بمب دست ساز به صورتش مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان گاریبالدی در كاتانیا درگذشت.

در این خشونتها یك پلیس دیگر نیز آسیب جدی دید و 100 نفر دیگر مجروح شدند.

پیترو لوموناكو مدیر باشگاه كاتانیا دیشب بعد از اعلام خبر كشته شدن این پلیس گفت : من در سراسر زندگی عاشق فوتبال بودم ولی با این خبر دیگر خود را در این ورزش نمی دانم و آن را ترك خواهم كرد.

داربی سیسیل دیشب میان تیمهای کالچو کاتانیا و پالرمو برگزار شد.

در حالی که قرار بود این بازی روز یکشنبه برگزار شود ، در ظاهر به بهانه برگزاری آئینی سنتی و در حقیقت به دلیل حساسیت های خاص و امکان اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه زمان این مسابقه به جمعه تغییر کرد.

اما این تدبیر تاثیری در جلوگیری از خشونت نداشت ؛ در دقیقه 55 بازی پالرمو گل اول بازی را به ثمر رساند و این گل با ورود هواداران پالرمو به ورزشگاه همزمان شد كه پس از خوشحالی این تماشاگران مواد آتش زا به سمت جایگاه آنها پرتاب شد و آنها نیز پاسخ دادند.

در همین حال فیلیپو راسیتی افسر پلیس براثر اصابت یك بمب دست ساز پرتاب شده از سوی جمعیت حاضر به صورت وی به شدت مصدوم شد و جان داد.

راسیتی و همسرش دو فرزند داشتند که مرگ او خانواده ی این پلیس را بی سرپرست کرد.

در دقیقه 60 بازی گازهای اشك آور كه پلیس برای كنترل خشونتها زده بود فضای داخل زمین را در بر گرفت و داور مجبور به توقف بازی شد كه در پی آن بازیكنان دو تیم به مدت 30 دقیقه در رختكن حبس شدند. اما پس از آن بازی در حالی ادامه یافت که صدها تماشاگر با هم درگیر شده بودند.

مسئولان دو باشگاه هواداران تیم مقابل را عامل آغاز درگیری معرفی كرده اند.

به گفته‌ی پلیس بیش از بیست نفر در پی خشونت های دیشب بازداشت شدند.

این حادثه تاسف بار باعث شد مسوولان فوتبال ایتالیا رقابتهای این هفته ی سری آ و سری ب را لغو کنند.

فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام كرد كه علاوه بر این ، دیدار تیمهای زیر 21 سال ایتالیا و بلژیك نیز لغو شده و برگزار نخواهد شد .

جی جی ریوا نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت: تیم ملی ، مهمترین علامت را برای توقف خشونتها داده است .

لوكا پانكالی رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت : تعلیق این مسابقات ممكن است بیشتر طول بكشد و این موضوع هفته آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت .

وی گفت : یك روز تعلیق كافی نیست . بدون تدابیر قوی، ما نمی‌توانیم دوباره بازی‌ها را برگزار كنیم .

پانكالی گفت: ما فورا كمیسیونی را برای بحث در مورد وضعیت موجود بین مقامات ورزشی و سیاسی تشكیل خواهیم داد . ادامه كار امكان ناپذیر است . اگر این فوتبال است ، من همه چیز را متوقف می‌كنم .

در پی این اتفاق رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا در مورد انحطاط فوتبال در این كشور هشدار داد .

به گزارش خبرگزاریها از رم ، پرودی گفت: برای توقف خشونتها، فوتبال ایتالیا به یك تشریح و جراحی اساسی نیاز دارد.

تداوم درگیری پس از این دیدار كه به پیروزی دو بر یك پالرمو انجامید باعث شد تا حدود یكصد نفر دیگر زخمی شوند .

پرودی ضمن حمایت از تصمیم مقامات فوتبال در مورد لغو دیدارهای باشگاهی آخر هفته گفت : تمام فكر و ذهن من را افرادی كه تحت تاثیر این خشونتها قرار گرفته‌اند و نیز خانواده‌های آنها به خود مشغول كرده اند. وی در مورد لغو دیدارها گفت : این یك علامت درست بوده و برای جلوگیری از انحطاط ورزش ضروری است .

تماشاگرنماهای جام جهانی جریمه می شوند

سری آ ایتالیا بدون یوونتوس، میلان، لاتزیو و فیورنتینا