تبیان، دستیار زندگی
راق سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام كرد، خشونت‌ها در عراق، روزانه هزاران نفر را در داخل این كشور آواره و بی‌خانمان می‌كند. خبرگذاری ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد، این سازمان مستقر در ژنو روز سه‌ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آواره شدن روزانه یک هزار نفر در عراق


سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام كرد، خشونت‌ها در عراق، روزانه هزاران نفر را در داخل این كشور آواره و بی‌خانمان می‌كند.

خبرگذاری ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد، این سازمان مستقر در ژنو روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اضافه كرد، شمار آوارگان در داخل عراق تا پیش از حمله به مرقد مطهر امامین عسگریین در سامرا در فوریه گذشته بالغ بر یك میلیون و ? 200?هزار نفر بود كه براثر تشدید خشونت‌ها بیش از ? 360?هزار تن دیگر به این رقم اضافه شده است.

این افراد به دلیل نداشتن امكانات مالی برای خارج از شدن از عراق، پس از ترك خانه و كاشانه خود، در داخل كشور، آواره می‌شوند.

سازمان یادشده در سال 2006?برای بررسی وضعیت آوارگان، بازرسانی به 15?استان عراق اعزام كرده است.

در گزارش این بازرسان آمده است، بیش از? 80?درصد از آوارگان عراقی خود را نیازمند سرپناه می‌دانند، ? 71?درصد از كمبود مواد غذایی رنج می‌برند و ? 68?درصد هم خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی هستند.

"دانا گرابر" یكی از تهیه‌كنندگان گزارش فوق در كنفرانسی مطبوعاتی وضعیت آوارگان عراقی را "بسیار رقت بار" توصیف كرد.

وی تاكید كرد، سازمان متبوع‌اش برای رسیدگی به وضعیت این آوارگان سالانه به بیش از ? 50?میلیون دلار نیاز دارد، درحالی كه در سال ? 2006?تنها ? 4?میلیون دلار دریافت كرده و این مبلغ در سال 2007?نیز كمتر شده است.

كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل شمار آوارگان عراقی در خارج از این كشور را ? 2?میلیون نفر برآورد كرده و گفته است كه بیشتر آنان در اردن و سوریه اقامت دارند.


لینک مطالب مرتبط:

آیا جنگ در پیش است؟

تصمیمی بی شرمانه!

صدام آمریکایی بود یا ضد آمریکایی؟