تبیان، دستیار زندگی
وقتی چالش صورت بدون آرایش رایج شد، خیلی ها نشان شجاعت گرفتند و به بقیه هم این شجاعت را منتقل کردند تا وارد این چالش شوند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به چالش صورت بدون آرایش بپیوندید

وقتی چالش صورت بدون آرایش رایج شد، خیلی ها نشان شجاعت گرفتند و به بقیه هم این شجاعت را منتقل کردند تا وارد این چالش شوند.

هدی بانکی-بخش زیبایی تبیان
گل

چهره های خیلی ها با آن چه که قبلا دیده می شد متفاوت بود و بودند کسانی که تفاوت خاصی در چهره کنونی شان دیده نمی شد. جدای از این چالش ها و سیل هایی که گهگاه در اجتماعات کنجکاو و قضاوتگر به راه می افتد، هستند کسانی که می دانند چطور بدون آرایش و تغییر و تحول، چشم ها را به سمت خود برگردانند، زنان قابل احترامی که ...

1. اعتماد به نفس دارند

اعتمادبنفس، جذاب است و دیگران را هم متقاعد می کند که به فرد احترام بگذارند. شروع یک روز و گذراندن آن بدون آرایش، مثل یک تجربه ی جدید است و تعجب نکنید اگر دیدید دیگران هم تشویق به این کار شدند. کسی که از نشان دادن چهره واقعی و بدون تغییرش ترسی ندارد یعنی خودش را باورکرده و همان طوری که هست پذیرفته، برای خودش ارزش قائل است و اعتماد بنفس کافی دارد.

2. زمان های بیشتری شگفت انگیز و تحسین برانگیز می شوند

تقریبا همه ما دوست داریم شخصیت افرادی را که اعتمادبنفس خوبی دارند بیشتر بشناسیم، کنکاش شان کنیم و چیزهایی یاد بگیریم و در این کنکاش ها با ویژگی هایی برخورد می کنیم که شگفتی و تحسین مان را برمی انگیزند، تشویق می شویم و با هیجان بیشتری پیگیری شان می کنیم. زنانی که تیپ و چهره شان هنگام خرید از فروشگاه با ظاهر و جلوه شان در یک مهمانی مجلل متفاوت است قطعا پیچ و خم های بیشتر و جذاب تری برای کشف دارند و شخصیت شان برای ما جالب تر است، وطبیعتا احترام بیشتری برای شان قائلیم.

3. مشکلی با بوسیدن ندارند!

بدترین چیزی که می توان از زبان یک زن شنید تا حس قشنگ ایجاد شده را نابود کرد این است: آرایشم رو بهم نریز! بوسیدن و بوسیده شدن با وجود آرایش گاهی واقعا تبدیل به یک حرکت مصنوعی و مضحک می شود. چهره هایی که آزادانه و بدون آرایش احساس قشنگ و محبت شان را با بوسه ی بدون مانع و بدون نگرانی و احتیاط ابراز می کنند، مطمئنا عشق بیشتری هم دریافت می کنند. این یک واقعیت است!

4. از عرق کردن واهمه ای ندارند

آنهایی که بدون ترس و واهمه از ریختن آرایش روی صورت شان وارد فعالیت های مفرح و شاد می شوند، برای والیبال بالا و پایین می پرند و راحت و بدون دغدغه می دوند، لذت را با تمام وجودشان آزادانه حس می کنند و تمام تمرکزشان روی تفریح بیشتر است. خیلی بد است که یک خانم فقط به این دلیل که آرایشش خراب می شود، گوشه ای ساکت بنشیند، حتی رقت انگیز است!

5. زودتر به کارهای شان می رسند و کمتر تاخیر دارند

مطمئنا نمی توانید بگویید کسانی که همیشه پیش از بیرون رفتن وقت زیادی را جلوی آینه صرف آرایش کردن می کنند، معمولا زودتر به کارهای شان می رسند، طبیعتا این طور نیست، احتمال تاخیر و بدقولی و استرس ناشی از کمبود وقت، بیشتر سراغ این خانم ها می آید! جلوه استرس چیزی است که حتی یک صورت بسیار زیبا را هم تحت تاثیر قرار می دهد و در خطوط صورت می توان خودنمایی ناخوشایندش را دید. کسی هم که معمولا بدقول است یا شتاب زده و مضطرب و شرمنده به مقصد می رسد، خطر جذاب و دوست داشتنی نبودن را هم متحمل می شود!

6. به راحتی اصالت شان را بروز می دهند

جذابیت در یک رابطه قطعا اهمیت دارد، و همه ما درموقعیت هایی قرار گرفته ایم که بخواهیم تمام تلاش مان را برای موفقیت و جلب نظر طرف مقابل مان بکنیم. یک شرط لازم در یک رابطه سالم، احساس صمیمیت است، یعنی احساس کنید که طرف مقابل تان را به خوبی و بدون حائل و تقاب می شناسید. زنانی که چهره ی بدون آرایش خود را به طرف مقابل نشان می دهند، حس صمیمیت و بی ریا بودن را به فرد مقابل شان منتقل کرده و از این پیام مثبت، نتایج مثبت تری هم دریافت می کنند.

7. پس انداز می کنند

نیازی به گفتن نیست که هزینه تهیه لوازم آرایش، قابل توجه است و بسیارند آنهایی که پرداخت این هزینه برای شان واجب تر از خرج کردن برای سلامتی و تغذیه شان است. کسانی که مجبور نیستند هر روز سراغ لوازم آرایش شان بروند، خیلی کمتر هم مجبور می شوند برای این جور خریدها پول خرج کنند.

8. بیشتر می توانند تصمیم های ناگهانی برای شادبودن بگیرند

بعضی از افراد همیشه در این جدالند که بوسیله ظاهرشان روی دیگران تاثیر بگذارند و علم روانشناسی هم ثابت کرده که این تلاش، فرسوده کننده است. این که کسی تمام توانایی، انرژی و زمانش را صرف تغییر و نمایش چهره اش می کند، به زودی دچار ضعف شده و توانی برای سایر فعالیت ها و مهارت ها نخواهد داشت.

وقتی یک فرصت خوب برای شادی و تفریح پیش می آید، مثلا بلیط های لحظه آخری برای کنسرت ها، کسانی که نیازی به آرایش احساس نمی کنند می توانند فورا حاضر شوند و این فرصت را از دست ندهند. اتفاق ها و خاطراتی هست که شاید هرگز تکرار نشود و خیلی دردناک است که فقط به دلیل وقت نداشتن برای آرایش کردن، نخواهید خانه را ترک کنید و یک فرصت استثنایی را از دست بدهید. زنانی که دغدغه یک ساعت جلوی آینه ماندن را ندارند، از فرصت های پیش آمده بهره می برند ورضایت بهتری از زندگی دارند.

9. ارزش زیبایی درون را می دانند

همه ی زیبایی ها جلوی چشم نیستند. خیلی از انواع پربهاتر زیبایی در خصلت هایی چون مهربانی، شجاعت و پشتکار نهفته اند. به سختی می توان جذب دختری نشد که می داند زیبایی خیلی فراتر از وقت صرف کردن جلوی آینه و بازی با لوازم آرایش است.

10. به دیگران کمک می کنند تا راحت تر آنها را بپذیرند و باورشان کنند

زندگی مثل یک رقابت بزرگ است که افراد مدام در آن برای کسب قدرت و شهرت و محبوبیت تلاش می کنند. رقابت با کسی که فیلم بازی نمی کند و با چهره واقعی خودش حاضر می شود بسیار ساده تر است. چون معمولا کسی که چهره اش را پذیرفته و لزومی به تغییرش نمی بیند، در مورد شخصیت و صفاتش هم چنین است و مجبور نیست رفتارو حرکات مصنوعی از خودش بروز دهد. نمایش خودِ واقعی در میدان رقابت، خیال رقبا را نیز راحت تر می کند.

11. آرامش درونی شان بیشتر است

بعضی از افراد همیشه در این جدالند که بوسیله ظاهرشان روی دیگران تاثیر بگذارند و علم روانشناسی هم ثابت کرده که این تلاش، فرسوده کننده است. این که کسی تمام توانایی، انرژی و زمانش را صرف تغییر و نمایش چهره اش می کند، به زودی دچار ضعف شده و توانی برای سایر فعالیت ها و مهارت ها نخواهد داشت. زنی که خودش را همیشه در حال رقابت با چهرهای دیگران نمی داند، جدالی در درونش برپا نیست و آرامش و آسایش بیشتری احساس می کند، این موهبت هم انکارناپذیر است.

12. بهتر مسیر تکامل را طی می کنند

زندگی، کامل و بی عیب نمی شود. بعضی روزها احساس می کنید در راس دنیا هستید و بعضی روزها فقط می خواهید زیر پتوی تان بخزید و تنها بمانید. وقتی زندگی فراز و نشیب هایش را پیش پای تان می گذارد، این شما هستید که تصمیم می گیرید و انتخاب می کنید که عقب بکشید یا بمانید و استفاده کنید و بدرخشید. زنانی که با وجود تمام محدودیت ها، جاخالی نمی کنند و مبارزه می کنند، طبیعتا از آنهایی نیستند که هنوز با ظاهرشان کنار نیامده اند و هنوز سرگرم جدال با صورت شان هستند؛ نپذیرفتن چهره یعنی هنوز به تکامل و بلوغ نرسیده اند، پس آماده ی مبارزه با مقوله های بیرونی هم نیستند. مقدمه رسیدن به بلوغ فکری، داشتن صلح درونی است.




مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.