تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعا، متقین، بهشت، موسیقی،...

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
عکس دین

دعا بعد از این ذکر مستجاب است 
توجه دادن عموم مسلمانان به فرستادن صلوات بر محمّد و آلش بیانگر ایمان و اثبات دوستی به این بزرگواران و از ضروریات دین مبین اسلام است، چنانکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «قُلْ لا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى»(شوری 23) بگو:«من هیچ گونه اجر و پاداشی از شما بر این دعوت درخواست نمی کنم جز دوست داشتن نزدیکانم (اهل بیتم).

صلوات

پنج ویژگی شاخص متقین
خداوند در قرآن کریم گروه ها و افراد مختلفی را معرفی نموده است. امروز متقین را به شما معرفی می کنیم تا با خصوصیات خود تطبیق دهیم و ببینیم در کدام گروه ها جای داریم.
بالاخره موسیقی حرام است؟!
اسمش را بگذارند مهمونی، دورهمی، تجمع صمیمی انتخاباتی، اردوی علمی- فرهنگی، محفل جذب جوانان یا هرچیز دیگر؛ بگویند این موسیقی بی کلامه، یا مجوز وزارت فلان را دارد یا شعر مولوی و حافظ و انوری و سنایی را می خواند یا هر چیز دیگر؛ اینها در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی کند، دوست من! مهم اینه که "گناه" نباشد.
داستان جوانان غبطه برانگیز!
در برخی از روایات در مورد یاران حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف، آمده که اکثر آنان جوان هستند. منظور از جوانی اشاره به روحیه ی جوانی، آمادگی و توانمندی یاران حضرت برای دفاع از مولا باشد. جوانمردی را تمرین کنیم که یاران مولای موعود ما نیز، جوانمردند.
توبه ی این گناه خیلی سخت است
در فرهنگ اسلام ناب، فرقی نمی کند که شما با چه کسی و چقدر، تعامل دارید، مهم این است که بدانید و حواستان باشد که حقوقش را ادا کنید.
خاسرین چه کسانی هستند؟ 
خداوند در قرآن کریم گروه ها و افراد مختلفی را معرفی نموده است.
امروز گروهی به نام خاسرین را به شما معرفی می کنیم تا با خصوصیات آن ها آشنا شده و با رفتارها و عملکرد خود تطبیق دهیم که ان شاء الله از این گروه نباشیم.
همنشینی، فرصتی سوزنده یا سازنده؟!
انسان موجودی است اجتماعی و از تنهایی و انزوا وحشت و نگرانی دارد و به خاطر همین است که سلول های انفرادی، جزو سخت ترین مجازات ها به حساب می آید.

quran

جلوه های هنر و زیبایی در قرآن 
با توجه به آیات قرآن کریم نکات بسیاز زیبایی خواهیم یافت که چگونه خداوند همه ی هستی را زیبا آفریده و در آیات به تفصیل این زیبایی ها و بیان جزء به جزء آن ها پرداخته است.
سفارش پیامبر در مورد حفظ حرمت فرزندان! 
سفارشات در باب احترام به والدین بقدری پر رنگ است که ممکن است چنین بنظر آید که برحذر داشتن از بی حرمتی تنها در خصوص والدین؛ به فرزندان است و ژس این مطلب جایگاهی ندارد، اما با نگاهی جامع تر در منابع دینی با روایاتی مواجه می شویم که تامل برانگیزاند...
فرشته ای در قاف 
نام: خدیجه
لقب: کُبری (پیامبر خدا با این لقب، صدایش می زد)
کنیه: امّ المومنین.
نام مادر: فاطمه دخت زائده بن اصم. از اولادِ لُوَیّ بن غالب.
نام پدر: خُویلد بن عبدالعُزّی بن قُصَی بن کلِاب بن مُرّه بن کعب بن لُوَیّ بن غالب بن مهر بن مالک بن نضر.
همسر: بزرگ ترین پیام آورِ الهی.

محمدحسین رجبی دوانی

مباحثی در مورد سن، ازدواج ها و ... ام المومنین خدیجه کبری   
تبیان به مناسبت فرارسیدن دهم ماه مبارک رمضان، رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیهاالسلام با جناب دکتر محمدحسین رجبی دوانی در ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار مصاحبه اختصاصی انجام داده است که تقدیم می گردد.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.