تبیان، دستیار زندگی
در سال های گذشته زیمنس در ایران به عنوان ی کارائه دهنده خدمات در پروژه های زیرساختی و مخابراتی مطرح بوده است که با تغییراتی از فعالیت در این بخش صرف نظر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود دوباره زیمنس به زیرساخت‌های ایران

شرکت آلمانی زیمنس SIEMENS که در حوزه‌های برقی‌سازی، اتوماسیون و هوشمندسازی، انتقال نیرو، زیرساختی،  نرم‌افزارهای صنعتی، تجهیزات پزشکی، تشخیص آزمایشگاهی و تجهیزات فناوری اطلاعات در جهان شناخته شده است، در سال های گذشته در ایران به عنوان ی کارائه‌دهنده خدمات در پروژه‌های زیرساختی و مخابراتی مطرح بوده است که با تغییراتی از فعالیت در این بخش صرف نظر کرد.

بخش اقتصاد تبیان
زیمنس

این شرکت به تازگی با ورود به بازارهای جدیدی از ایران، اعلام کرده که ایران در حال تجربه یک تحول صنعتی است و در تلاش است، به ایفای نقش خود به‌عنوان شریکی قابل اطمینان، به ارائه خدمات در پروژه‌های برقی‌سازی، اتوماسیون و هوشمندسازی ادامه دهد. هدف اکنون این شرکت صنعت شیمی، پتروشیمی، نفت و گاز ایران است.
 
هم اکنون نرم افزارهای این شرکت مانند نرم افزار اسکادای زیمنس در صنایع زیرساختی ایران استفاده می شود که بومی سازی نرم افزارهای زیرساختی همواره مورد تاکید مراکز حساس امنیتی است.
 
این شرکت در دوران تحریم مانند بسیاری از شرکت های اروپایی فعالیت خود را ایران کمرنگ کرده بود.
 
زیمنس در سال مالی 2015 درآمدی 75.6 میلیارد یورو و سود خالص 7.4 میلیارد یورو کسب کرده است و در پایان سال 2015 میلادی نیز 348 هزار نفر در جهان، در استخدام زیمنس بوده‌اند.
 
زیمنس در تلاش برای واردن کردن دو سیستم IDS و راهکارهای فرآوری خود به ایران است. سیستم یکپارچه محرک (Integrated Drive System) IDS زیمنس برای بهبود ضریب اطمینان، ایمنی و بهره‌وری در فرآیندها و کارخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
راهکارهای فرآوری زیمنس نیز به نامSIMATIC PCS 7  نیز یک کنترل‌ سیستم توزیع شده است که تمامی ملزومات اتوماسیون کامل فرآیندهای تولید هم در سیستم‌های تولیدی و در کارخانه‌های نفت و گاز را شامل می شود.



منبع:جهان نیوز

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .