تبیان، دستیار زندگی
پناه بردن به خداوند و قرآن کریم دژ مستحکمی در مقابله با خطرات حسود است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پناه بردن به خداوند و قرآن کریم دژ مستحکمی در مقابله با خطرات حسود است

حسود،

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام عبادی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان زنجان در محفل انس با قرآن كریم كاركنان انتظامی استان زنجان اظهار کرد: یکى از رذایل اخلاقى که در طول تاریخ بشر آثار منفى فردى و اجتماعى داشته، مسئله حسادت است.

وی با اشاره به اینكه پروردگار متعال مى‏خواهد که همه ما سرشار از نیرو و اشتیاق باشیم و جسم، ذهن و روحى سالم داشته باشیم خاطرنشان كرد : بى‏تردید، زندگى پر نشاط و با طراوت منظور پروردگار است و ذهنیت‏هاى نادرست، این وضعیت مطلوب را برهم مى‏زند.

حجت الاسلام عبادی گفت: از نظر قرآن کریم حسد صفت زشتی است که هم به شخص و هم به جامعه ضرر می زند، خداوند خطاب به پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) می فرماید: «بگو از شرّ حسود آن گاه که حسد کند، به خدا پناه می برم».

وی افزود: خداوند  درآیه ی 54 سوره نساء نیز از مردمان می خواهد که نسبت به عطا و فضل الهی به دیگران حسادت را پیشه خویش نکنند و از حسدورزی نسبت به دیگری خودداری ورزند که امری ناپسند است؛ چرا که حسود، در مقابل اراده‏ى خدا قد علم مى‏ کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطر نشان كرد :انسان حسود که در خیرخواهی بی استعداد و نصیحت ناپذیر است، برای نشان دادن گران چشمی خود و رسیدن به هدف، هر ناروایی را روا می‌شمرد و به هر چه پیش آید، دست می‌برد و چنگ می‌زند. این مقام مسئول گفت : قرآن دژ پولادینى است که هر کس به آن پناه ببرد از خطرات حملات حسود مصون خواهد ماند.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن مى فرماید: اى رسول ما بگو:« وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَد» به خدا پناه مى برم از شرّ حسود بدخواه، آن گاه که حسد مى ورزد. و اینکه ایمنى کامل از گزند حسود به وسیله پناه بردن به خدا محقق مى شود؛ چراکه انسان در برابر بلاها و مشکلاتى که از دید و عقلش پنهان اند،قدرت چندانى ندارد و درچنین موقعیت هایى، عاجز و درمانده مى گردد و چاره اى جز پناه بردن به خدا و استمداد از او ندارد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .