تبیان، دستیار زندگی
رمضان ماهی سرشار از صفات پسندیده و فرصتی برای آمرزش گناهان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رمضان ماهی سرشار از صفات پسندیده و فرصتی برای آمرزش گناهان

آمرزش گناهان

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان، پایگاه اینترنتی آلترنت در گزارشی نوشت: این هفته حدود 1.6 میلیارد مسلمان در سراسر جهان مقدس ترین ماه دین خود یعنی ماه رمضان را تجربه می کنند. در این ماه بر ارزش های ضروری و باورهای درونی دین اسلام تاکید مجدد می شود.

در واقع رمضان نهمین ماه در تقویم اسلامی است. در این ماه مسلمانان برای تاکید مجدد بر ارتباطشان با خدا که از طریق آن گناهان آنها بخشوده خواهد شد،  زمانی را به نظم و انضباط معنوی عمیق اختصاص می دهند.

در این ماه اولین آیات قرآن به حضرت محمد (صلی الله و علیه وآله) نازل شده است.

روزه علاوه بر اینکه ابزاری برای تفکر عمیق است، نشان دهنده یکی از پنج رکن اسلام است. روزه اهداف متعددی را دنبال می کند:

روزه به عنوان ابزاری برای تمرکز و عبادت محسوب می شود که به شکل گیری مجدد حس خلوص بین بدن و ذهن کمک می کند. این تمرین به شکل گیری حس عمیق تر سخاوت و تواضع کمک می کند.

روزه به ایجاد شفقت و همدلی در فرد روزه دار کمک می کند. با روزه گرفتن، مسلمانان به خود تجربه گرسنگی و تشنگی را یادآوری می کنند. علاوه بر این حس کنترل و نظم و انضباط را پرورش می دهد.

در میان پنج رکن اسلام، اعمال خیر یکی از مهمترین تمرین ها است. در ماه رمضان، پاداش اعمال خیر بیشتر است، بنابراین این ماه به طور کلی نشانه زمان یک سخاوت بزرگ است.

هیچ تلاشی بدون پاداش باقی نمی ماند و در مورد ماه مبارک رمضان اجر این تلاش در قالب یک جشنواره بزرگ نام عید فطر اعطا می شود. در این جشن مذهبی روزه دارانی که یک ماه را روزه گرفته اند به خانواده و دوستان خود هدیه می دهند و یک وعده غذایی بزرگ تهیه می بینند. در این روز مسلمانان خداوند را شکر می کنند که به آنها کمک کرده تا این ماه را به خوبی به پایان برسانند و برای بخشش گناهان خود طلب آمرزش می کنند.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.