تبیان، دستیار زندگی
بدون اطاعت از امام، نمی توان دیندار بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدون اطاعت از امام، نمی توان دیندار بود

دیندار بودن

تبیان به نقل از گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، هر کس باید ببیند که به چه کسی اقتداء می کند و بداند که در دین خود از چه کسی تقلید می کند و چه کسی واسطه ی میان او و آفریننده اش شده است که آن واسطه یکی بیش نیست و دیگران شیطان هایی باطل گو و فریبا و گرفتارکننده هستند. همچنان که خداوند متعال می فرماید: «شیطان های انسی و جنی به منظور فریب دادن حرف بیهوده را به یکدیگر می رسانند.» پس هر کس باید ببیند که به چه کسی اقتداء می کند تا باطل ها و بیهوده ها او را گمراه نکند و او را از راه حق به سوی هوا نکشاند که هر کس هوا او را به دنبال خود بکشاند سرنگون می شود و آنچنان می شکند که قابل جبران نیست.

مفضل بن عمر گوید: امام صادق علیه السلام فرمودند: «هر کس دینی داشته باشد بدون آن که آن را از دانشمند راستگویی شنیده باشد خداوند او را مبتلا به سرگردانی و حیرانی می کند تا به رنج و سختی بیفتد و هر کس ادعا کند که آن را از غیر آن دری که خداوند به روی بنده هایش باز کرده، شنیده، پس او مشرک است و آن در همان باب امینی است که امین بر سِر پنهان الهی نیست.

همچنین، روایت کرده محمد بن یعقوب کلینی از یکی از رجالش از عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) از مالک بن عامر از مفضل بن زائده از مفضل بن عمر که گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند: «هر کس روی به دینی بیاورد که آن را به غیر از شخص راستگو و دین شناس گرفته باشد پس او مشرک است.»

محمد بن تمام گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: فلانی به شما سلام رساند و گفت شفاعتم را ضمانت فرمایید. امام علیه السلام فرمودند: «آیا او از دوستان ماست؟» عرض کردم: بله.  فرمودند: «امر او بالاتر از آن است.» عرض کردم: او کسی است که علی علیه السلام را دوست می دارد ولی جانشینان بعد از آن حضرت (علیه السلام) را نمی شناسد. امام علیه السلام فرمودند: «او گمراه است.»

عرض کردم: به همه ی ائمه اقرار دارد ولی امام آخری را انکار می کند. فرمودند: «او مانند کسی است که به نبوت عیسی علیه السلام اقرار می کند ولی نبوت محمد صل الله علیه وآله را منکر می شود یا به نبوت محمد صل الله علیه وآله اقرار می کند ولی نبوت عیسی علیه السلام را انکار می کند. پناه می برم به خداوند از انکار کردن حجتی از حجت های خداوند.»


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .