تبیان، دستیار زندگی
اگر در راه هستید و یا به هر دلیلی برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود دسترسی به دستگاه تلویزیون ندارید، تلویزیون همراه بهترین راه حل برای شما خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هزینه تماشای موبایلی تلویزیون گران است؟

اگر در راه هستید و یا به هر دلیلی برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود دسترسی به دستگاه تلویزیون ندارید، تلویزیون همراه بهترین راه حل برای شما خواهد بود. هزینه تماشای موبایلی تلویزیون گران است؟

بخش ارتباطات تبیان

تلفن همراه

ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی سال هاست با اما و اگرهای بسیار همراه شده و به نوعی بی سرانجام مانده و حال در این خلاء برخی اپراتورهای تلفن همراه نسبت به ارائه این سرویس اقدام کرده اند.

در میان اپراتورهای تلفن همراه اپراتورهای اول و سوم یعنی همراه اول و رایتل تمهیدات خاصی برای این بخش در نظر گرفته و به ارائه این سرویس بر بستر موبایل پرداخته اند.  بدین ترتیب اگر در راه هستید و یا به هر دلیلی برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود دسترسی به دستگاه تلویزیون ندارید، تلویزیون همراه بهترین راه حل برای شما خواهد بود.

اما در ارتباط با چگونگی ارائه این خدمت، شرکت ارتباطات سیار سرویس به نام «کلاکت» در نظر گرفته و در قالب آن مشترکان می توانند با پرداخت هزینه ای معادل ١٠هزار تومان نرم افزاری را فعال کرده و به مدت یک ماه از تمامی برنامه های تلویزیونی و برنامه های آرشیوی استفاده کنند.

مشترکان اپراتور اول می توانند با ارسال عدد یک به ٣٠٧٠٩٠ نسبت به فعال سازی این طرح اقدام کرده و برای مدت یک ماه به خدمات مربوطه دسترسی داشته باشند.  البته بنا بر اعلام اپراتور اول به ازای پرداخت این مبلغ مشترکان از هدایایی نظیر شارژ اعتباری یا حجم اینترنت هدیه نیز بهره مند می شوند.

مشترکان اپراتور سوم نیز می توانند به راحتی به استفاده از این سرویس پرداخته و برنامه های تلویزیونی را در هر زمان حتی هنگام حرکت بر روی صفحات نمایش مختلفی مانند تلفن همراه و تبلت تماشا کنند.

در میان اپراتورهای تلفن همراه اپراتورهای اول و سوم یعنی همراه اول و رایتل تمهیدات خاصی برای این بخش در نظر گرفته و به ارائه این سرویس بر بستر موبایل پرداخته اند

بدین ترتیب با استفاده از این سرویس مشترکان رایتل به ٢٢ کانال تلویزیونی داخلی دسترسی خواهند داشت.  طبق اعلام اپراتور، استفاده از این سرویس مزایایی دارد که از جمله آنها می توان به هزینه کمتر نسبت به موارد مشابه (تماشای کانال های تلویزیونی روی وب) اشاره کرد که برای آن نرخی معادل ٢٠٠ کیلوبیت در ثانیه برای تمامی مشترکین با سرعت های مختلف در نظر گرفته شده است.

در این سرویس مشترک بابت پیمایش لیست هزینه ای پرداخت نمی  کند. هزینه ترافیک اینترنت، پس از انتخاب شبکه و پخش برنامه مورد نظر، مطابق یک دهم قیمت ترافیک رایتل یعنی به ازای هر مگابایت مصرف، معادل٥٠ ریال، محاسبه خواهد شد.  بطور مثال تماشای یک ساعت تلویزیون همراه از طریق اینترنت سیم کارت های رایتل حدود ٤٥٠ تومان هزینه در بر خواهد داشت (به ازای ٩٠ مگابایت).

البته در صورتی که فرد دارای بسته  اینترنت رایتل باشد، حجم اینترنتی که بابت تماشای کانالهای تلویزیونی مصرف شده از بسته او کم نشده و به صورت آزاد محاسبه می شود.

برای استفاده از تلویزیون همراه لازم است پس از فعال سازی سرویس انتقال داده رایتل با مراجعه به آدرس rightel.ir/tv و یا دانلود نسخه اندرویدی مربوطه (پایین صفحه) از سرویس تلویزیون همراه استفاده کنید.

در صورتی  که گوشی شما دارای سیستم عامل ios باشد، نیز می توانید با اسکن کد QR مربوط به سیستم عامل ios در پایین صفحه به صورت مستقیم به این سرویس دسترسی پیدا کرده و گزینه شبکه های تلویزیونی/ رادیویی را انتخاب کنید.

جهت سهولت و سرعت در استفاده می توانید در مرورگر خود آدرس مربوطه را Bookmark کرده و همچنین به صورت Shortcut آن را به صفحه نمایش گوشی خود منتقل کنید. البته لازم است مشترکان رایتل به این نکته نیز توجه داشته باشند که استفاده از تلویزیون همراه رایتل بر روی دانگل و مودم نسل سوم و چهارم میسر نیست.


منبع: ایسنا