تبیان، دستیار زندگی
میلیونها نفر در راهپیمایی امروز فریاد زدند: بارزگان، بازرگان، نخست‌وزیر ایران پنج شنبه، 19 بهمن – روزنامه کیهان راهپیمایی به نفع مهندس بازرگان نخست‌وزیر منتخب امام خمینی، تهران و دیگر شهرهای ایران را امروز تبدیل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میلیونها نفر در راهپیمایی امروز فریاد زدند:

بارزگان، بازرگان، نخست‌وزیر ایران


پنج شنبه، 19 بهمن – روزنامه کیهان

راهپیمایی به نفع مهندس بازرگان نخست‌وزیر منتخب امام خمینی، تهران و دیگر شهرهای ایران را امروز تبدیل به دریایی پرتلاطعم کرد. در حالیکه از میدان فوزیه تا میدان آزادی را فرشی از مردم پوشانده بود، خبرهای رسیده از شهرستان‌ها حاکی است.

که تمامی شهرها و حتی پاره‌ای از روستاها عرصه عظیم‌ترین راه‌پیمایی و تظاهرات خیابانی بود. شعارها چون غرش رعد و برق برفراز شهرها، بازرگان را تایید می‌کرد و پرچم‌ها و پلاکارد‌های رنگارنگ در وزش توفان از شعارها و فریادها و صدای سنگین گام راه پیمایان که شبیه رژه بود، تکان می‌خورند. صدها خبرنگار داخلی و خارجی و صدها عکاس و فیلمبردار در طول مسیر راه‌پیمایی عظیم امروز تهران فعال بودند، در اینحال تمامی پنجره‌ها و بالکن‌های انباشته از جمعیت بود. مردم از پنجره‌ها دست تکان می‌دادند و با شعار راه‌پیمایان را همراهی می‌کردند.

صدها هزار زن و مرد و پیر و جوان و خیل کودکان و خردسالان سحرگاه امروز با حضور در خیابان‌ها، کوچه‌ها و میدان‌های تهران هسته‌های مرکزی یکی دیگر از بزرگترین راه‌پیمایی‌های تاریخی ایران را برای تایید مهندس بازرگان تدارک دیدند. حضور بی‌وقفه صدها هزاران نفر در میادین بزرگ تهران: سپه- بهارستان- فردوسی- 24 اسفند و فوزیه در اولین ساعات بامدادی تهران ابری را غرق در روشنی و نور آزادی کرد:

«مهدی بارزگان مرد خدا، خادم خلق، محبوب ایران است.»

میلیون‌ها نفر فریاد می‌زدند: بازرگان، بازرگان، نخست‌وزیر ایران:

با این شعارها تهران یکبار دیگر یکی دیگر از بزرگترین راهپیمائی‌های تاریخ ایران را تکرار کرد.

تجمع گروه‌های مختلف راهپیما برای تأیید دولت منتخب امام خمینی در میدان فوزیه از ساعت 5/6 صبح آغاز شد و تا ساعت هفت تعداد جمعیت حاضر در این میدان به 20 هزار نفر می‌رسید. این جمعیت که هر لحظه به تعداد آن اضافه می‌شد تا ساعت 8 ضمن دادن شعار میدان را دور می‌زند، در این ساعت اولین گروه راهپیمایان حرکت خود را بسوی میدان آزادی آغاز کرد و در این ساعت تعداد جمعیتی که به این میدان رسیده بود به 200 هزار نفر می‌رسید.

قبل از این ساعت گروه‌های مختلفی در مسیر اکباتان و خیابان‌های اطراف بسوی میدان بهارستان در حرکت بودند و در ادامه این مسیر بسوی میدان فوزیه در خیابان ژاله کارکنان بیمارستان شفا یحیائیان در جلو بیمارستان اجتماع کرده بودند و در صفوف خود شعارهائی در دست داشتند: درود بر خمینی- سلام بر بازرگان.

نرسیده به میدان ژاله به چند همافر جوان برخوردیم که یکی از آنان که بی‌کلاه بود و یک کت شخصی روی لباس نظامیش پوشیده بود گفت: بنویسید همافرها هم امروز همه در راهپیمایی شرکت می‌کنند وی اضافه کرد جزء گروه همافرهای مهرآباد جنوبی- پایگاه شماره 3- و در قسمت نگهداری هواپیما هستم.

در میدان ژاله دهها گروه کوچک و بزرگ راه‌پیما بسوی میدان فوزیه در حرکت بودند. در تمام این مسیرها انتظامات راهنمایان و انتظامات جامعه روحانیت نظم عبور و مرور مردم را به عهده داشتند. راهپیمایان شعارها و پلاکارت‌هایی بزبان فارسی و انگلیسی حمل می‌کردند:

درود بر خمینی- درود بر بازرگان.

از سه راه صفا بسوی فوزیه ورود اتومبیل‌ها به این میدان ممنوع بود و تمام راه‌ها بر روی وسائط نقلیه موتوری بسوی میدان بسته بود.


لینک مطالب مرتبط:

پشتیبانی شیعیان پاکستان از امام خمینی

اخطار شدید امام خمینی تصمیم آخر را می گیرم

فتوای امام خمینی

محاصره رادیو

ژنرال هویزر از ایران رفت

نامه های جعلی تهدید آمیز تحرکات عوامل رژیم سابق است

پیشنهاد انتقال جتهای اف 14 ایران به مصر