تبیان، دستیار زندگی
محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت «پدر شعر انقلاب» صادر كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس حوزه هنری درگذشت سبزواری را تسلیت گفت

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت «پدر شعر انقلاب» صادر كرد.

بخش ادبیات تبیان
مومنی شریف

در متن پیام تسلیت محسن مومنی شریف آمده است: استاد حسین ممتحنی (حمید سبزواری) پیر و پدر شعر انقلاب در آغازین روزهای رمضان امسال به میهمانی خدا شتافت. استاد سبزواری را باید به حق از دلسوزترین و همراه ترین شاعران با انقلاب و رهبری دانست. 
 كیست كه سرودهای بی بدیل و تاثیرگذار استاد را در آغازین روزهای نهضت امام خمینی(ره) نشنیده باشد.جاودان سروده هایی چون «خمینی ای امام»  ، «این بانگ آزادی ست...» ، «ای مجاهد شهید مطهر»  و ده ها و بلكه صدها سروده ی زیبا از این دست محصول تلاش های صادقانه و عرقریزان روح شاعری ست كه هرگز یك دم قلم از دستانش جدا نشد و حتی یك قدم از آرمان های انقلاب عقب ننشست و همواره سنگربان دفاع از فرهنگ و هویت انقلاب و ارزش های متعالی آن بود.

جاودان سروده هایی چون «خمینی ای امام»  ، «این بانگ آزادی ست...» ، «ای مجاهد شهید مطهر»  و ده ها و بلكه صدها سروده ی زیبا از این دست محصول تلاش های صادقانه و عرقریزان روح شاعری ست كه هرگز یك دم قلم از دستانش جدا نشد و حتی یك قدم از آرمان های انقلاب عقب ننشست

از استاد سبزواری علاوه بر سرودهای به یادماندنی اش، چند دیوان غزل و قصیده و مثنوی و ... بر جای مانده است كه بی گمان این آثار در تثبیت سبك ادبی انقلاب اسلامی تاثیری ژرف خواهد داشت. بسیاری از شاعران انقلاب خود را شاگردان مكتب ادبی استاد می دانند و به شهادت بسیاری از شاعران و منتقدان استاد حمید سبزواری را باید بزرگترین شاعر سرودهای انقلابی دانست. 
 این شاعر بزرگ همچنین ارادتی تام و تمام به حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله تعالی) داشت و همواره در حلقه ی شاعرانی بود كه به دیدار آن رهبر فرزانه می شتافتند. حوزه هنری انقلاب اسلامی وظیفه ی خود می داند تا از مجاهدت های ادبی این پیر عاشق و این ادیب فرزانه تقدیر كند. به غنیمت فرصت فقدان این ادیب بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، خانواده ی حضرت استاد سبزواری و عموم ادیبان و شاعران و هنرمندان انقلاب اسلامی تسلیت می گویم و از درگاه حضرت باری تعالی برای آن عزیز سفر كرده علو درجات را مسئلت دارم.


منبع: پایگاه خبری حوزه هنری