تبیان، دستیار زندگی
رمضان، ماه سازندگی جان و سوزندگی گناهان/ انقلابی بودن به معنای تداوم راه انقلاب است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رمضان، ماه سازندگی جان و سوزندگی گناهان/ انقلابی بودن به معنای تداوم راه انقلاب است

انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (21 خرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را بهترین فرصت برای خودسازی و نزدیکی بیش از پیش با خداوند بیان کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه خداوند در شب اول ماه رمضان نظر رحمت به انسان می کند، اظهارداشت: فردی که مورد نگاه رحمت خداوند قرار گیرد، از عذاب الهی در امان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فرشتگان، شب و روز برای روزه داران طلب مغفرت می کنند، افزود: باید در این ماه تلاش کنیم تا نیات خود را خالصانه کرده و هر قدمی بر می داریم جز برای رضای خدا نباشد چراکه یکی از دستاوردهای معنوی این ماه، خالص شدن نیات است.

حجت الاسلام یعقوبی از ماه رمضان به عنوان ماه سازندگی جان و سوزندگی گناهان نام برد و بیان کرد: کلمه رمضان به معنای سوزاندن ریشه های گناه است، پس باید قدر این ماه پربرکت را دانسته و خود را از همه پلیدی ها و زشتی و گناهان، دور کنیم.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در هفته گذشته اشاره و از مردم و مسئولان برای برگزاری بزرگداشت این روز و همچنین اعزام زائران به مرقد امام راحل تقدیر کرد.

وی در عین حال با اشاره به اشتیاق بسیار مردم برای حضور در مرقد امام و نبود امکانات و وسایل ایاب و ذهاب، به مسئولان متذکر شد برای سال های آتی امکانات بیشتری برای اعزام زائران تدارک ببینند چراکه امام راحل حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین به سخنرانی مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل اشاره و با بیان اینکه رهبری در این مراسم شاخصه های انقلابی بودن را متذکر شدند، تصریح کرد: آنچه در سخنان رهبری مشهود بود این است که انقلابی بودن به معنای حضور در زمان انقلاب و جنگ نیست؛ بلکه انقلابی بودن به معنای شناخت راه امام و تداوم بخشیدن آن است.

وی انقلابی بودن را متصل به مقطع خاصی از زمان ندانست و گفت: برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن باید راه و روش و مسیر انقلاب را ادامه داد.

امام جمعه بجنورد در خصوص شاخصه های انقلابی بودن از کلام رهبری اظهارداشت: پایبندی به مبانی و ارزش های اسلامی، همت بلند برای رسیدن به ارزش ها و آرمان ها، پایبندی به استقلال همه جانبه، حساسیت در برابر در دشمن و تقوای دینی و سیاسی از مهم ترین این شاخصه هاست.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با انتقاد از عدم استقبال نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نباید گذاشت مظلومیت حوزه فرهنگ گسترده شود و نمایندگان باید بدانند مرد میدان کسی است که مظلوم را یاری رساند.

امام جمعه بجنورد در پایان سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها که مصادف با شب دهم ماه رمضان است را تسلیت گفت و از این بانو به عنوان بهترین یار و یاور پیامبر و همچنین یاری رسان پیشرفت و اعتلای اسلام نام برد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.