تبیان، دستیار زندگی
ماه مبارک رمضان، فرصتی برای خودسازی معنوی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه مبارک رمضان، فرصتی برای خودسازی معنوی است

رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد امروز (21 خرداد) در خطبه های نماز جمعه یزد با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصت بزرگی برای بندگی  خداوند و رهایی از مادیات است.

وی افزود: خداوند متعال روزه داری را راهی برای رسیدن به خود قرار داده تا بشر بتواند خود را به دور از هوای نفسریال به او نزدیک شود و درگاه احدیت را ستایش کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از نهادهای کشور در زمینه فرهنگی شامل شورای انقلاب فرهنگی است که با هدف ترویج فرهنگ ناب اسلامی صورت گرفته است  ولی باید توجه داشت که در مکتب تشیع هیچ فردی نباید نسبت به ارزش های دینی خود بی اهمیت باشد.

آیت الله ناصری بیان کرد: امروز باید به مساله فرهنگ اهمیت بیشتری دهیم زیرا غفلت های متعددی انجام شده تا جایی که مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تاکید کرده اند.

وی افزود: در جامعه اسلامی ما همه چیز حتی سیاست نیز باید با نگاه به دین، مذهب و حفظ ارزش‌ها باشد و آزادی سیاسی نیز در شرایطی که با اخلاق و اعتقادات مذهبی همراه باشد، ارزشمند است در غیر این‌صورت به جز خسران نخواهد بود.

امام جمعه یزد همچنین ضمن گرامیداشت وفات حضرت خدیجه( سلام الله علیها) خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلام یکی از بزرگان اسلام بود که دارای شخصیت ممتاز دینی و اجتماعی بود.

آیت الله ناصری تصریح کرد: متاسفانه در جامعه اسلامی برخی از انسان‌ها به دنبال مادیات هستند که مسیر آنها به پوچی منتهی می‌شود اما انسان‌هایی که به معنویت فکر می‌کنند به کمال خواهند رسید.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.