تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به توسعه برنامه های قرآنی این اداره در سال جاری گفت: امسال برنامه های زیادی را در حوزه قرآنی از جمله ارتقای موسسات قرآنی، آموزش تخصصی قرآن در همه موسسات، خانه های قرآن شهری و روستایی، آموزش و تربیت معلمان قرآنی و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در سال جاری توسعه می یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به توسعه برنامه های قرآنی این اداره در سال جاری گفت: امسال برنامه های زیادی را در حوزه قرآنی از جمله ارتقای موسسات قرآنی، آموزش تخصصی قرآن در همه موسسات، خانه های قرآن شهری و روستایی، آموزش و تربیت معلمان قرآنی و برگزاری ده ها مسابقه قرآنی تسنیم، تلاوت و نورالهدی و... طراحی کرده ایم.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حجت الاسلام مختار کرمی

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان شامگاه چهارشنبه،?? خردادماه در شورای برنامه ریزی استان کردستان که با هدف بررسی مسایل بخش فرهنگ و هنر استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، مهم ترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی را احیاء و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و تقویت روح ایمان و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به ویژه نسل جوان عنوان کرد.

وی افزود: این سازمان برای سال جدید بیش از 100برنامه فرهنگی مهم و شاخص را پیش بینی کرده است که در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان وجود هشت مجتمع فرهنگی نور، چهار دبیرستان صدرا، 64خانه عالم و صدها موسسه قرآنی را از جمله ظرفیت های تیلیغات اسلامی استان بیان کرد.

وی با اشاره به توسعه برنامه های قرآنی این اداره در سال جاری بیان کرد: امسال برنامه های زیادی را در حوزه قرآنی طراحی کرده ایم که از جمله آنها ارتقای موسسات قرآنی، آموزش تخصصی قرآن در همه موسسات، خانه های قرآن شهری و روستایی، آموزش و تربیت معلمان قرآنی و برگزاری ده ها مسابقه قرآنی تسنیم، تلاوت و نورالهدی و... است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه سایت تبیان با قابلیت بارگذاری یک هزار فایل به زودی رونمایی خواهد شد،: برای رسیدن به اهداف موردنظر و اجرای برنامه های مذکور در سال جاری، بیش از یک میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است

بسیاری از آسیب های اجتماعی با توسل به فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی برطرف خواهد شد به شرط آنکه توجه ویژه از سوی مسئولان نظام به مقوله فرهنگ صورت گیرد .

وی افزود: علیرغم تمامی تلاش های صورت گرفته در حوزه فرهنگ متأسفانه فاصله زیادی با آرمان های مورد هدف داریم و جایگاه فعلی به هیچ وجه راضی کننده نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان به برخی از تنگناهای موجود اشاره و عنوان کرد: عدم توجه لازم و اولویت ندادن به مقوله فرهنگ، مظلومیت بحث فرهنگ در تخصیص بودجه و فقدان تعامل و همکاری مناسب بین دستگاه های فرهنگی از جمله تنگناهای موجود است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اصلی ترین نهادی که به صورت تخصصی کار قرآنی می کند کمترین سهم را در بودجه های قرآنی دارد.

حجت الاسلام کرمی در پایان به فرصت هایی نیز که در استان کردستان وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد: وجود امنیت و آرامش مثال زدنی، همراهی بسیار خوب مردم کردستان با نظام و دستگاه های فرهنگی و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان از جمله فرصت های خوب استان است.