تبیان، دستیار زندگی
تلاوت قرآن زنده کننده دل هاست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاوت قرآن زنده کننده دل‌هاست

تلاوت قرآن زنده کننده دل‌هاست

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، شامگاه(18 خرداد) در مراسم افتتاحیه برنامه جزءخوانی و جمع‌خوانی قرآن‌کریم در حسینیه ثار الله سپاه خرم آباد، افزود: نهادینه سازی فرهنگ قرآنی مهم ترین راه برای حفظ سلامت جامعه و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

وی با اشاره به فضل معنوی موجود در جامعه در طول ماه مبارک رمضان، بیان کرد: باید از این فرصت برای تقویت فرهنگ دینی و قرآنی در بین آحاد مختلف جامعه بویژه نسل جوان بهره گرفته شود.

آیت الله میرعمادی، تلاوت قرآن را زنده کننده دل ها خواند و اظهار داشت: باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای جذب نسل جوان و نوجوان به برنامه های قرآنی بویژه در مساجد بهره گرفته شود.

وی همچنین قرآن کریم را بازدارنده از لغزش و گناه خواند و افزود: نهادینه سازی این فرهنگ موجب سلامت خانواده ها و سلامت جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان، ادامه داد: قرآن کریم عهدا خداوند متعال و نسخه سعادت بشر در همه عصرها و ملت هاست.

وی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن، ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن به بندگان خود دستور داده که هرچه می‌توانید قرآن تلاوت کنند.

آیت الله میرعمادی، با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(علیه السلام) گفت: در روایات نقل شده از پیامبر اکرم(صلی علیه و آله) و ائمه معصومین به تلاوت قرآن بویژه در ماه مبارک رمضان بسیار تاکید شده است.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان برنامه جزءخوانی و جمع‌خوانی، گفت: جمع‌خوانی قرآن سنت حسنه ای است که به‌ ابتکار صدا و سیما در کشور رواج یافته است.

آیت‌الله میرعمادی، اظهار کرد: باید تلاش شود این جلسات و محافل قرآنی تاثیرگذاری خود بر مردم به‌ویژه جوانان را داشته باشد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .