تبیان، دستیار زندگی
10 ابرخودروی برتر جهان به دور از کارخانه های اصلی خود و در نقاط مختلف جهان تولید می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۱۰ ابر خودروی جهان در کجا ساخته می شوند؟

10 ابرخودروی برتر جهان به دور از کارخانه های اصلی خود و در نقاط مختلف جهان تولید می شوند.

بخش دانش تبیان

ماشین

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، ابرخودرها بعنوان بهترین محصولات شرکت های خودروسازی محسوب می شوند. این اتومبیل ها دارای سرعت بالا، مواد شگفت آور، زیبا و با فناوری پیشرفته تولید می شوند. از این رو معمولا شرکت های سازنده ابرخودروها، محصولات خود را در مکانی دیگر به دور از کارخانه اصلی خود تولید می کنند.

در اینجا به معرفی ۱۰ مکان تولید ابر خودورهای برتر جهان به شرح ذیل می پردازیم:

۱. ابرخودرو Acura NSX که متعلق به شرکت خودرو سازی Acura ژاپن است اما در مرکز « Performance Manufacturing Center » اوهایو در آمریکا تولید می شود.

۲. ابرخودرو Ford GT نه تنها زیبا بلکه از موادی ساخته شده که دارای فناوری پیشرفته هستند. این خودرو دارای موتور توربوی دوقلوی EcoBoost V۶ است که قدرت موتور آن را به بیش از ۶۰۰ اسب بخار افزایش می دهد.  Ford GT در شهر «آن تاریو» کانادا ساخته می شود.

۳. ابرخودروی Koenigsegg سوئدی و تمرکز این شرکت بر روی سرعت و مهندسی اتومبیل است. در واقع این شرکت به عنوان دپارتمان بزرگ شرکت «ولوو» به حساب می آید. ابرخودرو Koenigsegg در یک آشیانه در فرودگاه قدیمی شهر «آنگل هولم» سوئد تولید می شود.

۴. ابرخودروی Lykan Hypersport که خودرویی بسیار گران قیمت و پر سرعت است در دوبی توسط شرکت W Motors تولید می شود. قیمت این خودرو ۳.۴ میلیون دلار و مهندسین فرانسوی، ایتالیایی و لبنانی در ساخت آن مشارکت دارند. رسیدن به سرعت صفر تا ۶۲ مایل بر ساعت توسط این ابرخودرو ظرف ۲.۸ ثانیه صورت می گیرد.

۵ و ۶. ابرخودروی «لامبرگینی هاراکانا» در ایتالیا و Audi R۸ در آلمان تولید می شود اما موتور هر دو خودرو در مجارستان ساخته می شود.

۷. ابرخودروهای Techrules AT۹۶ و GT۹۶ TREV در شهر «پکن» چین تولید می شوند و دارای قدرت موتور ۱۰ هزار و ۳۰ اسب بخار هستند. در این ابرخودروها ۶ موتور الکتریکی وجود دارد که کمک می کند سرعت آنها به ۲۱۷ مایل بر ساعت برسد. ابرخودروی AT۹۶ با سوخت هواپیما و GT۹۶ هم با بنزین معمولی حرکت می کند.

۸. خودروی Porsche ۹۱۸ جدیدترین محصول هیبریدی شرکت پورشه در تولید ابرخودرو محسوب می شود. این خودرو دارای قدرت ۸۸۷ اسب بخار است.  Porsche ۹۱۸ بر خلاف ۹۱۱ در  «اشتوتگارت» تولید نمی شود و محل ساخت آن در شهر «زوفن هازن» آلمان است.

۹. ابرخودروی McLaren P۱ به عنوان پرسرعت ترین محصول شرکت انگلیسی McLaren شناخته می شود. ابرخودروی McLaren P۱ در منطقه ای با نام Woking در انگلیس که دارای جمعیت کمی است، تولید می شود.

۱۰. ابرخودروی بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) در آلمان توسط مهندسین شرکت خودرو سازی «فولکس واگن» آلمان طراحی و تولید می شود.


منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .