تبیان، دستیار زندگی
اگر تا دیروز آموزش تنها از معلمان و مربیان سود می برد و کتاب به عنوان اصلی ترین منبع اطلاعاتی در امر آموزش محسوب می شد، امروزه آموزش با ابزارها و محیط های جدید ارتباطی روبرو شده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تابستان چه دوره های کامپیوتری را بگذرانیم؟

در تابستان چه دوره های کامپیوتری را بگذرانیم؟

تابستان فرصت خوبی است برای تمرکز روی یادگیری مباحثی که معمولاً در طی سال تحصیلی فرصت کافی برای آن ها وجود ندارد.


اگر تا دیروز آموزش تنها از معلمان و مربیان سود می برد و کتاب به عنوان اصلی ترین منبع اطلاعاتی در امر آموزش محسوب می شد، امروزه آموزش با ابزارها و محیط های جدید ارتباطی روبرو شده است.

پیشرفت های اخیر در صنعت رایانه و اطلاع رسانی، ورود و ظهور شبکه های اطلاع رسانی محلی، منطقه ای و بین المللی و به ویژه اینترنت، چند رسانه ها، فناوری های ارتباطی، ابزارها و روش های جدید را پیش روی تمام کاربران از جمله دانش آموزان قرار داده است.

نفوذ فناوری های جدید اطلاعاتی به مراکز آموزشی (از مدارس تا دانشگاه ها) و حتی منازل، روابط ساده معلمی و شاگردی را به طور کلی دگرگون ساخته است. به این ترتیب، الگوهای سنتی یادگیری متحول شده اند و کاربران با حجم گسترده ای از اطلاعات و دانش مواجه هستند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرو در زمینه ارتباط از راه دور، در حال ایجاد و راه اندازی دانشگاه ها و کلاس های مجازی یا توسعه نظام های سنتی خود هستند.

از مهم ترین دستاوردهای فناوری اطلاعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ افزایش کیفیت یادگیری و آموخته های دانش آموزان و دانشجویان؛

یکی از دستاوردهای مهم فناوری های نوین اطلاعات، تاثیر و کاربرد اینترنت در آموزش، آموزش های مجازی و آموزش های از راه دور است.

_ سهولت دسترسی به حجم بالایی از اطلاعات و دانش های موجود در جهان؛
_ دسترسی سریع و به موقع به اطلاعات در زمان بسیار اندک؛
_ کاهش برخی هزینه های آموزشی؛
_ بالا بردن کیفیت، دقت و صحت مطالب درسی و علمی؛
_ ارتقای علمی دانش آموزان و دانشجویان. کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش از راه دور

حال شاید این سوال در ذهن شما نقش ببند:

کدام موسسه؟
در شهرهای مختلف، مراکز برگزار کننده دوره های کوتاه مدت و بلند مدت کامپیوتری متفاوتند، اما در برخی  از مناطق کلاس آموزشی وجود ندارد یا مسیر رفت و آمد مناسبی ندارد و نمی توان از زمان استفاده بهینه ای داشت.
با توجه به شرایط کنونی پیشنهاد می شود از کلاس و دوره های مجازی استفاده کنید.

در تابستان چه دوره های کامپیوتری را بگذرانیم؟

چه دوره هایی؟
از ساده ترین دوره ها که عموم افراد (یعنی حتی کسانی که رشته شان کامپیوتر نیست) می توانند بگذرانند شروع می کنیم و به دوره های تخصصی تر می رسیم:
- دوره های ICDL
- دوره فتوشاپ
- دوره های شبکه
- دوره های طراحی وب
- دوره های برنامه نویسی و ...
بعضی از دوره ها نیز به ندرت در شهرستان ها به حد نصاب می رسد و تشکیل می شود. دلیل آن هم بازار کار کم آن در شهرستان است. پس بهتر است از کلاس های مجازی بهره لازم را ببریم و سوالات خود را مطرح کنیم.


اگربتوانید موفق از دوره ها خارج شوید، احتمالاً توانایی های خوبی کسب خواهید کرد و هم چننی در آینده از این نرم افزارها در تحصیل و کار بهره لازم را خواهید برد. فراموش نکنید که دوستان خود را نیز تشویق به شرکت در کلاس های مجازی کرده تا از آن بهره مند شوند.
اگر دوره مورد نظر شما در این لیست نیست، مثلاً می توانید در بخش نظرات، دوره مورد نظرتان را پیشنهاد کنید تا مشاورما در این امر شما را راهنمایی کند.

دوره های آموزش مجازی رباتیک

آموزش مجازی قرآن

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان تنظیم: نیلوفر یاقوتی